José Acero – President Aparcaments Tarragona “El futur: més zones peatonals, més cotxes que no contaminin i més transport públic”

Avatar photo

La Generalitat ha donat, recentment, una subvenció de 100.000 € per als punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Quin pressupost tindrà aquest projecte? Es busca que tots els aparcaments municipals en disposin?

Un cop hi hagi aquests carregadors instal·lats augmentarem el nombre d’instal·lacions. Ara en posem sis a la trama urbana i al Saavedra n’hi ha tres. L’objectiu immediat és que cada aparcament tingui el seu carregador propi. Un altre objectiu serà dissenyar un plànol dels carregadors que té la ciutat i que així tothom ho tingui a l’abast. I després, n’hi hauria un altre d’objectiu: canviar el parc mòbil de l’Ajuntament i empreses municipals perquè sigui elèctric o almenys, algun híbrid. Per altra banda, la subvenció –en un principi- cobriria tot el pressupost.

Està previst que els punts de recàrrega semi—ràpid incorporin un sistema de pagament integrat

Estem treballant en aquest aspecte que per a nosaltres és una novetat. El que tenim clar és que hem de limitar l’espai. Hi ha d’haver rotació.

El fet que s’instal·lin més punts de recàrrega és perquè hi ha més vehicles elèctrics?

És un tema de futur. Països europeus i la majoria de ciutats ja ho estan implantant. En algunes ciutats ja estan limitant l’accés de vehicles per la contaminació i la pol·lució. Els vehicles elèctrics no contaminen. A Tarragona, de moment, no hi ha aquest problema, però sí les ciutats grans ho acaben fent, les mitjanes també ho acabaran implantant. Hem d’estar previstos.

Quins avantatges té tenir un vehicle elèctric? Creu que la societat n’està conscienciada?

Sí, cada vegada hi ha més gent amb cotxes elèctrics i l’Ajuntament ha d’estar a l’alçada d’aquestes circumstàncies i facilitar-ho als usuaris. En l’actualitat, els cotxes elèctrics no paguen zona blava. Si tens un cotxe elèctric pots aparcar al carrer sense pagar.

Quines altres àrees, aspectes, propostes està treballant la regidoria de Mobilitat?

Estem bolcats amb els carregadors elèctrics, amb els carrils bici –un d’ells serà el que connectarà les dues universitats Catalunya i Sescelades- i també estem treballant amb més aparcaments de motos. L’any que ve haurem de redactar el nou pla de mobilitat que serà molt més ambiciós en temes de peatonalització, carrils bici i mobilitat elèctrica.

Parlem del pàrquing de la futura zona taronja del cementiri. Quan entrarà en funcionament?

Serà més gran del què ens pensàvem. S’ha de licitar l’obra, serà una mica més lent, però ens agradaria tenir-lo enllestit a començaments del 2018 o com a molt tard, abans dels Jocs Mediterranis. Serà zona taronja. Esperem que la gent la respecti perquè serà una zona reservada pels enterraments. És una zona on hi ha molta demanda i la gent s’ha trobat que a l’anar a un enterrament, no podia aparcar  i això és demencial. Farem una campanya de conscienciació perquè la gent respecti les places i habilitarem places per assegurar que la gent pugui aparcar tranquil·lament. Aquestes places seran exclusivament per a enterraments. Això també permetrà que hi hagi més vigilància i per tant, més seguretat.

Per l’altra banda, es perdran les 245 places de l’aparcament dissuasori a la zona de la Tabacalera…

Aquell solar sense edificar és d’un promotor. El promotor -perquè el solar no estigués en desús-  el va cedir a l’Ajuntament de forma gratuïta perquè en fes un aparcament. Però hi havia una condició:  que quan li fes falta, ens el reclamés i li tornéssim. La qüestió és que el termini és de 30 dies. Aquest solar s’ha venut, s’hi vol edificar i ens han fet arribar que d’aquí 30 dies hem de marxar. Ho he intentat negociar, però el contracte és que d’aquí un parell de setmanes marxem i això s’ha de complir.

Quin pla B hi ha al respecte?

Nosaltres ja teníem un plàning per si això passava, però no ho esperàvem de forma tan imminent. Farem unes actuacions a prop d’aquest aparcament, són un parell de solars que estem negociant i que estan situats a l’entrada de Tarragona, a l’antiga carretera 340 i actuarem amb urgència. Mentrestant, hem tramitat de forma urgent la zona del cementiri. No serà la mateixa zona, però hem de pensar que els aparcaments dissuasoris estan pensats per estar situats a les entrades de la ciutat. No obstant, tenim molt clar que l’aparcament d’aquesta zona de la Tabacalera l’utilitzen treballadors del centre comercial i per això volem aquests solars que hi ha a prop perquè els hi continuïn donant aquest servei.

Estan negociant per arribar a un acord per aquests aparcaments?

Estem negociant aquests dos solars –un serà aparcament privat i l’altre municipal- per acabar d’arribar a un acord que tancarem properament. Ara agilitzarem les obres de l’aparcament del cementiri. El cementiri és una cessió, també, però al ser rústica és per molts més anys. La idea és que el privat i el del cementiri estiguin llestos per a finals d’aquest any. El municipal trigarà una mica però perquè volem fer més places. Al primer trimestre de l’any que ve, hi hauria d’haver els tres aparcaments dissuasoris en funcionament, com a molt tard, al març de 2018.

I no creu que ja és prou difícil aparcar a Tarragona?

La gent que ve a Tarragona a treballar té vàries opcions per a un euro en aparcaments dissuasoris. No tothom ha de venir amb cotxe a treballar a la ciutat, es tracta d’això: d’afavorir l’ús de transport públic, compartir cotxe… S’han de buscar altres alternatives. El casc urbà de Tarragona és molt limitat. La tendència és peatonalitzar la ciutat i promoure l’ús del cotxe elèctric. A les grans capitals europees no es pot entrar al centre amb cotxe. El futur és més zones peatonals, més cotxes que no contaminin i més transport públic.

 

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els sectors turístics espanyol i català, líders mundials en competitivitat

Notícia següent

Puigdemont no anirà al Senat per presentar les al·legacions contra el 155

Notícies relacionades