Categories: Tarragona

El Port de Tarragona millora l’accessibilitat en tren al moll de Castella

La millora de les infraestructures ferroviàries en el moll de Castella del Port de Tarragona ha consistit en desdoblar una via de ferrocarril situada en el moll Castella, creant una nova via paral·lela a la ja existent amb una longitud de 300 metres. La nova via s’ha dissenyat amb ample ibèric i l’objectiu de l’intervenció ha estat millorar la capacitat de càrrega i maniobra de les composicions ferroviàries en aquest moll on majoritàriament es carreguen productes agroalimentaris a granel.

El motiu d’aquesta actuació rau en el fet que la via directa existent presentava una longitud no concorde a les necessitats operatives dels nous tràfics ferroviaris del Port de Tarragona. Aquesta situació ocasionava interferències amb les operatives de vaixells a la zona de Castella Sud més pròxima al cantell del moll. Per aquest motiu era necessari desdoblar la via de Castella Nord, per a poder operar sense causar molèsties en altres operatives.

L’obra ha consistit en el desdoblament de la via ferroviària existent al carrer Àvila del Moll de Castella, mitjançant una via de formigó i el condicionament de l’actual desviament situat en la intersecció entre els carrers Àvila i Salamanca, en el mateix Moll.

El tràfic d’agroalimentaris en tren a l’alça

Les empreses que operen en el Port de Tarragona cada cop utilitzen més els serveis ferroviaris del qual disposa, aquest fet intueix un canvi en el sector de la logística, més sostenible. Aquest canvi queda palès en els moviments de productes agroalimentaris amb diferents destinacions, com la vall de l’Ebre, Lleida, Monzón, Saragossa, i per altra banda, Vic.

Des de l’any passat, el Port de Tarragona porta una mitjana de 3 trens setmanals de productes agroalimentaris, principalment moresc (altrament dit blat de moro, o panís) amb puntes de 5 trens setmanals des del passat mes d’abril. Una línia regular de transport ferroviari des del Port cap als clients finals del hinterland del port tarragoní.

El moviment de productes agroalimentaris és un dels més destacats al Port de Tarragona, tant pel seu volum, uns 5 M de tones anuals de mitjana, com per les importants instal·lacions i repercussió econòmica en el hinterland.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Illa denuncia que Junts i ERC han estat deu anys governant “d’esquena als ajuntaments”

El primer secretari del PSC, Salvador Illa, ha denunciat que tant Junts com Esquerra han…

6 minuts fa

La Paeria de Lleida demanarà personar-se en la causa pels robatoris a l’Horta de Lleida

La Paeria de Lleida demanarà personar-se com a part en la causa oberta contra els…

12 minuts fa

Abaixa la persiana el conegut supermercat de la Imperial Tarraco de Tarragona

Un altre negoci del centre de Tarragona tanca. En aquest cas, el conegut SuperCor Exprés…

16 minuts fa

Albiach anima a votar el 12 de maig “per tenir la dreta ben lluny de la Generalitat”

La candidata de Comuns Sumar a presidenta de la Generalitat, Jéssica Albiach, ha fet una…

32 minuts fa

Estabilitzat l’incendi forestal en una zona de difícil a l’Ebre

L’incendi forestal en una zona de difícil accés a Paüls, al Baix Ebre, ja està…

37 minuts fa

VÍDEO | Mor un home de 89 anys calcinat en l’incendi del seu pis

Un home de 89 anys ha mort aquest diumenge en l'incendi del pis on residia.…

48 minuts fa

Esta web utiliza cookies.