Les tasques de la draga van acabar en el termini fixat, el dimecres 3 de juny, després de poc més de dues setmanes de treball. En aquests moments s’estan realitzant algunes feines auxiliars de finalització de l’obra a la platja, com recollir les canonades.
És una tasca que, anualment, assumeix el Port de Tarragona per fer front a la regressió costanera arran de l’ampliació del dic de Llevant. Es tracta de recuperar metres al mar i adequar l’aspecte de l’espai poc abans de la temporada d’estiu.
Els treballs van començar uns dies abans de l’arribada de la draga amb la instal·lació de tot el sistema de canonades fins a la mateixa platja i han acabat aquest dimecres 3 de juny com es tenia previst, aportant els 100.000m3 de sorra.
Aquesta aportació extraordinària de sorra, unida a l’acció dels dics de contenció que hi ha a cada banda de la platja, el contradic dels Prats i l’espigó del Racó, permetrà retornar l’equilibri a la platja de la Pineda.
El dragatge
L’inici de les tasques per a la regeneració de la platja de La Pineda van començar a mitjans de maig quan es va realitzar la instal·lació de les canonades que transporten els sediments fins a la platja.
Després d’instal·lar les canonades, la draga va començar la seva funció succionant sediments de la zona autoritzada davant del cap Salou i transportar-los fins a les canonades instal·lades davant de la costa. Els sediments arribaven a uns metres de la platja on la maquinària terrestre els acabava repartint i aplanant.
Aquesta aportació de sorra té un pressupost total de 2,9 milions d’euros per al període 2020-2023, el que representen uns 700.000 euros cada any. Aquest tipus d’obres disposa d’una condició especial d’execució de caràcter mediambiental conforme l’article 202 de la Llei de Contractació del Servei Públic.
Amb molta cura del medi ambient
Pel Port de Tarragona és un objectiu permanent assolir l’excel·lència en la gestió ambiental en totes les seves línies d’actuació. I tenir cura per l’entorn natural en tots els àmbits d’actuació, especialment en el que es refereix a les obres és cabdal. És per aquest motiu, que a més de complir amb les mesures ambientals requerides per norma, ha aplicat uns controls propis i específics en aquesta obra.
La zona autoritzada per l’extracció de sediments és una parcel·la submarina situada a la zona II del Port de Tarragona, forma part de xarxa natura, i s’han pres totes les mesures per evitar l’afectació de les actuacions sobre els enclavaments de flora marina i sobre les aus, principalment.
El Port de Tarragona ha controlat durant la realització de l’obra la qualitat del dragatge i de les aigües. S’ha analitzat la terbolesa de l’aigua i s’han instal·lat cortines per evitar-la.
Per seguir amb les mesures ambientals de competitivitat en estratègies marítimes, s’han fet servir sonars i submarinistes per controlar que el dragatge no malmetia la flora de la zona, poblada de Cymodocea nodosa, una alga fanerògama marina inclosa en el llistat d’espècies silvestres de protecció especial.
Sant Boi prepara la seva diada de Sant Jordi. Serà com sempre una celebració molt especial, amb els llibres i…
La Biblioteca Pública de Lleida ha acollit aquesta tarda l'acte institucional de la Generalitat de Catalunya de celebració de la…
Aquesta diada de Sant Jordi, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posarà en circulació al metro fins a 137 trens en les línies…
La Universitat de Lleida (UdL) ha encetat avui els actes per commemorar Sant Jordi. Ho ha fet amb una lectura…
Esplugues es prepara per a la diada de Sant Jordi 2025, amb diferents propostes lúdiques i culturals organitzades per l’Ajuntament…
La biofarmacèutica Sanofi crearà un nou hub d'intel·ligència artificial a Barcelona que donarà feina a 300 treballadors, segons ha informat…
Esta web utiliza cookies.