Categories: Tarragona

Avança la construcció del moll de Balears amb la col·locació de material d’escullera

El Port de Tarragona avança amb pas ferm en l’execució de la segona fase de la construcció del moll de Balears. Aquesta fase consisteix en la col·locació del material de l’escullera des del mar amb dues embarcacions gànguils. Es preveu la col·locació d’un total d’1.232.000 tones d’esculleres en el fons marí del Port de Tarragona procedents de la pedrera de Vallcarca.

La major part de la pedra que s’utilitzarà en l’obra del moll de Balears arribarà per mar en dos gànguils de 1.500 t de capacitat cadascun amb una freqüència diària de 6.000 t. En total es preveu la col·locació d’1.232.000 tones d’esculleres. Els treballs de col·locació del material de l’escullera es fan cada dia de la setmana i de forma continuada. En total 4 viatges diaris amb una previsió de durada d’uns sis mesos.

Les embarcacions gànguils són vaixells que no han de fer maniobres d’entrada i sortida als dos ports perquè van directament del port de Vallcarca a les obres del Port de Tarragona. Un cop allí, per via satèl·lit, obren la bodega i deixen anar les pedres al lloc previst. Després, tornen al port de Vallcarca per fer la nova càrrega.

Una operativa pensant en la sostenibilitat

L’operativa que realitzen els gànguils suposa una aposta per la mobilitat sostenible i un estalvi del 60% d’emissions de CO2 a l’aire, en treure 40.000 camions de la xarxa viària. Aquest subministrament via marítima es una alternativa al transport rodat. Si aquestes tones s’haguessin de transportar amb vehicles de transport de càrrega, suposaria el pas de 240 camions per dia, ja que cada vehicle pesant porta 25 tones de material.

Es tracta d’una aposta per la mobilitat sostenible que millora la qualitat de l’aire amb un important estalvi del 60% d’emissions de CO2, en benefici del ciutadania del territori.

Tot a punt per la fabricació de caixons

El dic flotant “Mar del Aneto”, instal·lat al moll de Catalunya, començarà a fabricar els caixons en les pròximes setmanes. Aquests fonaments de formigó es col·locaran a sobre del material de l’escullera de la base un cop el material estigui enrasat i que sestà col·locant aquest dies.

Es fabricaran 11 caixons de 41,05 m d’eslora, 16,75 m de mànega i 21,30 m d’alt. El pes d’un caixó buit serà de 7.288,80 tones, mentre que ple es calcula que serà de 33.440,65 tones.

La tecnologia dels caixons permet escurçar considerablement els temps d’execució, redueix l’impacte mediambiental respecte a altres mètodes i s’ajusta molt bé a les característiques del Port de Tarragona.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

El CV Sant Pere i Sant Pau torna a ser de primera divisió

El Club Voleibol Sant Pere i Sant Pau ha aconseguit el seu objectiu més esperat:…

5 hores fa

Vilalta: “ERC és la garantia de la defensa dels nostres municipis, de que tinguin oportunitats per a tothom”

Esquerra Republicana de Catalunya ha celebrat aquest matí, a la sala del Teatre d’Artesa de…

6 hores fa

Illa: “Catalunya està millor que fa uns anys en matèria de convivència”

El candidat del PSC a les eleccions del 12-M, Salvador Illa, s'ha mostrat favorable a…

6 hores fa

Mor una persona atropellada per un tren ple de passatgers

Una persona ha perdut la vida aquest dissabte després de ser atropellada per un tren…

6 hores fa

Fitch Ratings confirma la nota d’Andorra en A- amb perspectiva estable

L’agència d’avaluació Fitch Ratings ha publicat aquest divendres a la nit el ràting d’Andorra i…

7 hores fa

Jeannine Abella (Junts): “liderarem un pacte nacional per l’agricultura”

La cap de llista de Junts + Puigdemont per Catalunya a Lleida, Pirineu i l'Aran,…

7 hores fa

Esta web utiliza cookies.