La Ciutat de Tarragona

Tarragona engega la campanya ‘Quan surtis a dinar, pren la carmanyola’

Es farà l’entrega de 2.000 carmanyoles als 70 restaurants adherits

L’Ajuntament de Tarragona, des del departament de Neteja Pública, ha presentat avui una nova campanya de prevenció de residus als establiments de restauració del litoral, subvencionada amb els fons Next Generation, amb la voluntat d’optimitzar els serveis i prestacions que ofereix la restauració.
Sota el lema Quan surtis a dinar pren la carmanyola!, un equip de dos educadors/es visitarà els principals restaurants del litoral, de les platges de la ciutat i del barri del Serrallo, per tal adherir-se i donar a conèixer la campanya, que es plasma en l’entrega d’una guia per als establiments per tal de prevenir el malbaratament alimentari, així com el repartiment de 2.000 carmanyoles reutilitzables per tal que les puguin oferir als clients perquè s’hi puguin emportar el menjar sobrant, en aquests recipients.
Els 70 restaurants adherits tindran un distintiu a la porta i la campanya es desenvoluparà en tres fases, i una d’inicial que ja engegat i consta d’una primera comunicació amb tots els establiments situats a les platges de la Móra, la Llarga, Boscos, Via Augusta, el Miracle i el barri del Serrallo i concretar una hora per a fer la formació amb els educadors.
La primera fase seria la de la visita i explicació detallada de la campanya, la guia i entrega de les carmanyoles; una segona visita per conèixer l’evolució de la campanya i finalment l’avaluació de la iniciativa, que es calcula serà a la tardor. En la guia de bones pràctiques hi apareixen diferents propostes de prevenció de residus perquè els restauradors posin en marxa en els seus establiments.
La consellera de Neteja Pública, Sonia Orts, ha destacat la importància de campanyes com aquesta, ja que “el malbaratament alimentari és un problema en molts sectors, com domicilis o comerços, però fins ara no l’havíem abordat en restauració i entenem que alhora que els escoltem, els ajudem a millorar els índexs”. Per la seva banda, el director comercial del grup El Pòsit, Àngel Pérez, ha manifestat estar molt satisfet perquè “moltes vegades ens suposa un cost afegit i alhora ens ajuda a conscienciar els clients”. A la roda de premsa també hi ha assistit una de les educadores.
Tags: Tarragona
Melissa Redacció Grua

Missatges recents

Detingut un home a Arbeca per robar un tractor a Vilanova de Bellpuig el setembre passat

Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dijous a Arbeca (Garrigues) un home, de 35 anys, per haver robat un tractor…

13 minuts fa

La CHE destina mig milió d’euros a reparar la filtració a la presa de Rialb, que espera localitzar “en uns dies”

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha destinat mig milió d'euros a la reparació de la filtració detectada el 16…

17 minuts fa

La Paeria de Lleida millorarà el pavelló municipal Onze de Setembre

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa va visitar ahir els equips de la base del Lleida Llista Blava d’hoquei patins, que…

34 minuts fa

Mor un home en caure d’un segon pis mentre treballava a Reus

Un home ha mort en precipitar-se d’un segon pis mentre treballava en una empresa de Reus ubicada al polígon Agroreus.…

37 minuts fa

Afectacions i recomanacions de trànsit amb motiu de la Cursa de Balàfia de Lleida

La Guàrdia Urbana de Lleida vetllarà pel bon funcionament del trànsit durant la 43a cursa popular de Balàfia-Bonaventura Baldomà Rius,…

38 minuts fa

Tarragona posa en marxa la campanya ‘Comerços aprenents. Parlem-nos en català’

L'Ajuntament de Tarragona i la Generalitat de Catalunya posen en marxa la campanya 'Comerços aprenents. Parlem-nos en català'. Aquesta iniciativa…

47 minuts fa

Esta web utiliza cookies.