La Ciutat de Tarragona

Tarragona engega la campanya ‘Quan surtis a dinar, pren la carmanyola’

Es farà l’entrega de 2.000 carmanyoles als 70 restaurants adherits

L’Ajuntament de Tarragona, des del departament de Neteja Pública, ha presentat avui una nova campanya de prevenció de residus als establiments de restauració del litoral, subvencionada amb els fons Next Generation, amb la voluntat d’optimitzar els serveis i prestacions que ofereix la restauració.
Sota el lema Quan surtis a dinar pren la carmanyola!, un equip de dos educadors/es visitarà els principals restaurants del litoral, de les platges de la ciutat i del barri del Serrallo, per tal adherir-se i donar a conèixer la campanya, que es plasma en l’entrega d’una guia per als establiments per tal de prevenir el malbaratament alimentari, així com el repartiment de 2.000 carmanyoles reutilitzables per tal que les puguin oferir als clients perquè s’hi puguin emportar el menjar sobrant, en aquests recipients.
Els 70 restaurants adherits tindran un distintiu a la porta i la campanya es desenvoluparà en tres fases, i una d’inicial que ja engegat i consta d’una primera comunicació amb tots els establiments situats a les platges de la Móra, la Llarga, Boscos, Via Augusta, el Miracle i el barri del Serrallo i concretar una hora per a fer la formació amb els educadors.
La primera fase seria la de la visita i explicació detallada de la campanya, la guia i entrega de les carmanyoles; una segona visita per conèixer l’evolució de la campanya i finalment l’avaluació de la iniciativa, que es calcula serà a la tardor. En la guia de bones pràctiques hi apareixen diferents propostes de prevenció de residus perquè els restauradors posin en marxa en els seus establiments.
La consellera de Neteja Pública, Sonia Orts, ha destacat la importància de campanyes com aquesta, ja que “el malbaratament alimentari és un problema en molts sectors, com domicilis o comerços, però fins ara no l’havíem abordat en restauració i entenem que alhora que els escoltem, els ajudem a millorar els índexs”. Per la seva banda, el director comercial del grup El Pòsit, Àngel Pérez, ha manifestat estar molt satisfet perquè “moltes vegades ens suposa un cost afegit i alhora ens ajuda a conscienciar els clients”. A la roda de premsa també hi ha assistit una de les educadores.
Tags: Tarragona
Melissa Redacció Grua

Missatges recents

La Generalitat destinarà prop de 250 MEUR per millorar una desena de carreteres

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha tret a licitació obres de millora en una desena de carreteres…

5 minuts fa

VÍDEO | El polèmic Álvaro Ojeda ataca al Nàstic de Tarragona: “us mereixeu el pitjor”

L'afició del Nàstic de Tarragona encara està de dol després de quedar-se un any més a les portes de l'ascens…

19 minuts fa

Viñuales considera la Generalitat un “soci més fiable” que l’Estat per conservar el patrimoni històric

L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, prioritza la presència de la Generalitat per davant de l'Estat al nou consorci per a…

1 hora fa

Més d’una trentena de detinguts durant la Revetlla de Sant Joan

Els Mossos d'Esquadra han afrontat una de les nits més importants de l'any amb un gran dispositiu policial. L'operatiu va…

1 hora fa

Els Bombers reben més de 1.300 avisos per la Revetlla de Sant Joan

Nit caòtica pels Bombers de la Generalitat amb més de 1.356 avisos en 12 hores. L'inspector Jose Luis López ha…

2 hores fa

Incendi mortal en un centre de primera acollida de la Zona Franca de Barcelona

Un home ha mort aquest matí en un incendi a un centre de primera acollida a la Zona Franca de…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.