L’Ajuntament de Salou lliura els premis als onze projectes guardonats del Fons Educatiu

En total, s’han lliurat 26.213 euros entre els treballs educatius del municipi

L’alcalde de Salou, Pere Granados, i la regidora de Serveis Educatius, Julia Gómez, han lliurat aquest migdia els premis del Fons Educatiu Ajuntament de Salou – Escola Elisabeth, als onze projectes educatius guardonats a la convocatòria 2019. En el decurs de l’acte, s’ha fet lliurament d’un total de 26.213 euros.

L’acte, que ha tingut lloc al Saló de Plens del Consistori, ha comptat, també, amb l’assistència del director de projectes del Fons Educatiu, Anton Ribas; Núria Guinjoan i Xavier Ferrè, membres del Consell Rector de l’Escola Elisabeth; els membres de la Comissió Econòmica, el regidor de Gestió Econòmica, Yeray Moreno, i Emilio Lucas, en representació de la cooperativa Elisabeth; i la inspectora d’Educació, Montserrat Fortuny. Així com de representants dels centres educatius de Salou, de les llars d’infants municipals, del Centre de Formació d’Adults Àgora i de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC), els quals han presentat les diverses iniciatives dutes a terme als centres d’ensenyament del municipi.

Aquest acte permet veure i conèixer els diversos projectes que han dut a terme els participants, on demostren la seva capacitat i la seva imaginació per crear accions innovadores que tenen a veure amb l’aprenentatge en els seus corresponents centres, i contribuir a la millora de la qualitat de l’educació.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha assenyalat que “aquest Fons té una finalitat: crear projectes per millorar les habilitats, aptituds i formació dels nostres joves, un dels aspectes més importants que té l’Administració pública i els recursos econòmics, el millor regal i millor inversió que podem fer com a gestors públics, amb la col·laboració, implicació i compromís de tots”. També ha felicitat tots els centres pels seus projectes, ja que són molt interessants i positius, i ha posat en relleu el treball que es duen a terme des de totes les àrees implicades.

Per la seva banda, la regidora de Serveis Educatius, Julia Gómez, ha posat de relleu “la increïble tasca que han fet els centres educatius durant tota la pandèmia, una labor molt difícil en moments tan complicats, però que han sabut gestionar i defensar molt bé”. Així mateix, ha afirmat que “és la nostra feina aconseguir que cada alumne obtingui el màxim nivell de formació, de capacitació i de competència”, i que, a través del compromís i col·laboració conjunta, “avancem individualment i col·lectiva en la realització de la missió més important que tenim, que és la d’educar els nostres alumnes”.

El director de projectes del Fons Educatiu, Anton Ribas, ha manifestat que “aquests premis reconeixen els projectes dels centres educatius, que s’han fet pensant en la millora de les competències dels infants i joves”. “Tenim molt clar que els alumnes són el principal i el primer objecte i subjecte de l’educació i l’ensenyament; i, per tant, “millorar el nivell educatiu esdevé un fet importantíssim en el nostre municipi”, ha assegurat; i ha afegit que “els equips docents han de ser els principals responsables de fomentar les millors activitats educatives, les noves metodologies i estratègies, i d’afavorir el desenvolupament integral de cada alumne”.

El conjunt de projectes educatius que han aconseguit les ajudes són:

1) La Llar d’infants Balena Blava, per “Maria Montessori. Ensenya’m a fer-ho sol”, presentat per la directora del centre, Sandra Plaza. Aquest projecte pretén que els infants siguin protagonistes del seu propi aprenentatge i que puguin descobrir i fer-se seu l’entorn que els envolta; imitar i imaginar; relacionar-se amb la resta dels companys; conèixer-se a si mateixos i a la resta; comunicar-se i incrementar el vocabulari; desenvolupar el pensament divergent; promoure la concentració; i aprendre que l’error forma part de l’aprenentatge. L’import assignat és de 1.355 euros.

2) La Llar d’infants Cavallet de Mar, per “Emmi Pikler. Desenvolupem el moviment lliure”, també presentat per Sandra Plaza, directora del centre, el qual es basa en el moviment lliure i l’espai que té l’infant. A través d’aquest projecte, a l’aula, es proporcionarà als infants materials i espais per a que puguin manipular, i escollir què és el que prefereixen fer, sota la supervisió de l’educadora. Cal dir que els materials que es faran servir seran sempre el més naturals possibles. L’import assignat és de 1.355 euros.

3) L’Escola Elisabeth, pel projecte “Creació d’una revista digital a Educació Secundària”, presentat per la professora Elisabeth Cifuentes, que té com a finalitats renovar el format de la revista escolar, implicant els alumnes de secundària; ampliar el coneixement del mon audiovisual; fomentar la participació i el treball cooperatiu; aprendre a utilitzar les eines tecnològiques per a l’edició de la revista digital; i orientar, professionalment, els alumnes que estiguin interessats en l’edició digital. L’import assignat és de 2.710 euros.

4) L’Escola Europa, pel projecte “Ciència i Experimentació”, a través del qual es vol apropar el mètode científic als alumnes, al llarg d’una setmana amb activitats a tots els cicles educatius; emetre hipòtesis; ajudar a comprendre els fenòmens del voltant; i donar a conèixer l’aportació d’Arquímedes, Newton, Romer i Volta; així com les dones del món científic, com Marie Curie, Mary Jackson, Rachel Carson i Margarita Salas. També es preveu realitzar sortides al Cosmocaixa BCN, i tallers d’astronomia. L’import assignat és de 2.710 euros. Aquesta iniciativa ha estat presentada per la directora del centre, Silvia Margalef.

5) L’Escola Salou, pel projecte “Desenvolupament de l’habilitat motriu”, presentat per la directora del centre, Marian Castillo, i el mestre Sebastià Roig. Aquest treball pretén conèixer i saber utilitzar el principal material d’escalada; treballar les habilitats motrius bàsiques, a través de propostes lúdiques d’escalada; utilitzar nocions topològiques; desenvolupar actituds de confiança i millorar l’autoestima; i fomentar el treball en equip. L’import assignat és de 2.710 euros.

6) L’Escola Santa Maria del Mar, pel projecte “Més enllà de l’aula d’informàtica”, que té com a objectius millorar la competència digital dels alumnes; posar en valor el paper inclusiu de la tecnologia per assolir l’èxit educatiu; utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos i presentacions multimèdia; proporcionar als alumnes les eines necessàries per construir el seu propi coneixement; i emprar entorns digitals de treball i aprenentatge propis; entre d’altres. L’import assignat és de 2.710 euros. Ha estat presentat pel director de l’escola, Carles Gené.

7) L’Escola Vora Mar, pel projecte “Programació i Robòtica”, que pretén oferir a tot l’alumnat experiències educatives diverses, pròximes i de qualitat; ajudar a superar la fractura digital, apropant una sèrie de continguts i materials a l’alumnat que, difícilment, fora de l’entorn escolar, en tindria accés; assegurar l’accés de tots i totes a les tecnologies de la informació i la comunicació, globalitzar-ne el seu ús i aconseguir l’alfabetització digital per a tothom; i desenvolupar la competència digital. L’import assignat és de 2.710 euros. Ha estat presentat per Rafael San Juan, secretari de l’equip directiu.

8) L’Institut Jaume I, pel projecte multidisciplinari “Empatitza’t”, presentat per la professora Montse Martínez. Aquest té com a objectius participar, de forma proactiva, a les activitats organitzades a l’aula i al pati; l’autoconeixement i creixement personal; desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida; la comunicació lingüística; la competència matemàtica; i la competència artística i cultural. L’import assignat és de 2.710 euros.

9) L’Institut Marta Mata, pel projecte “Meteorologia a l’aula”, presentat per la professora Mercè Castellà. Els objectius són dotar el centre amb meteorologia d’avantguarda en estudis climàtics; impulsar aprenentatges relacionats amb aquest àmbit; potenciar el treball de camp; fomentar l’autonomia i la capacitat d’observació, anàlisi i síntesi; educar amb un model sostenible; i divulgar informació de l’estació a diferents xarxes climàtiques. També es pretén realitzar una sortida mediambiental per visitar un ecosistema al Delta de l’Ebre. L’import assignat és de 2.710 euros.

10) I, la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC), pel projecte “Aprenem jugant”, presentat pel director, Robert Nieva. Aquesta iniciativa té com a objectius crear un espai d’aprenentatge cooperatiu i participatiu; desenvolupar les possibilitats educatives i socialitzadores d’aquest tipus de jocs; portar eines pedagògiques als educadors; afavorir actituds i comportaments madurs; generar reflexió i capacitat de prendre decisions, mitjançant el joc; donar a conèixer una alternativa d’oci saludable; i fomentar el treball en equip. L’import assignat és de 1.823 euros.

11) El Centre de Formació d’Adults Àgora, pel projecte “La Cultura: Eina de transformació social”, presentat per la directora Ana Lampreave i la professora Marta Llorens, el qual té com a objectius afavorir el treball transversal i la transferència de coneixements de camps diversos; aprofundir el treball per a projectes en ensenyament i avaluació de competències; ampliar el fons de la biblioteca i dinamitzar-la; millorar l’autoestima, les relacions interpersonals i la motivació; promoure la interacció de l’alumnat de diferents ensenyaments; promoure l’hàbit de lectura i fomentar l’accés a la cultura i al gaudi. L’import assignat és de 2.710 euros.