La Ciutat de Tarragona

Es presenten les accions que es desenvoluparan en el Pla Educatiu Entorn a Constantí durant el curs 2024-2025

Per desenvolupar les accions del curs 2024-2025 s’ha previst una dotació econòmica total del projecte que se situa en 91.194,30 euros

Aquest dimarts 12 de novembre s’ha celebrat a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Constantí la reunió de la comissió representativa institucional del Pla Educatiu d’Entorn, amb l’objectiu de presentar les principals accions que es desenvoluparan durant el curs 2024-2025.

La reunió ha comptat amb la participació de diferents representants d’institucions, entitats i organismes que participen en el Pla Educatiu d’Entorn (Ajuntament, Departament d’Educació, tècnics de referència, AFA, entitats i altres agents).

Pel que fa a les accions prioritàries i els objectius generals d’aquest curs cal destacar: Contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit educatiu a partir d’accions com els tallers de suport i acompanyament educatiu amb el projecte d’estudi assistit; el Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari, amb els objectius de millorar les expectatives educatives d’aquells joves que un cop acabada l’etapa obligatòria no s’han graduat o es troben en risc d’abandonament escolar; es facilitarà la construcció d’itineraris educatius personalitzats; es reduirà la segregació escolar i es minimitzarà el risc; i es contribuirà a reduir l’absentisme i l’abandonament escolar. Una altra tasca important és promoure l’escolarització de 0 a 3 anys i els espais familiars amb la figura d’un orientador d’àmbit comunitari.

Altres objectius són potenciar l’educació en valors i el compromís cívic dels alumnes en un marc de convivència; potenciar la implicació de les famílies en l’educació dels fills i filles i la seva participació en la vida escolar, promoure l’educació intercultural i l’ús de la llengua catalana com a element de cohesió social; i potenciar els estils de vida saludables fomentant la pràctica regular de l’activitat fisicoesportiva. 

Per desenvolupar les accions del curs 2024-2025 s’ha previst una dotació econòmica total del projecte que se situa en 91.194,30 euros. Aquesta dotació es pot desglossar en tres mòduls. En el mòdul 1 s’ha rebut una dotació ordinària per part del departament d’Educació de 3.000 euros. En el mòdul 2 es reben els recursos tècnics per reforçar el lideratge i la dinamització de l’educació en l’àmbit comunitari amb un total de 27.000 euros. I, per últim, el mòdul 3 correspon als fons MRR (Mecanisme per a la Recuperació i Resiliència) que van destinats a fer tallers de suport educatiu i oportunitats educatives més enllà de l’escola amb un total de 24.000 euros. D’altra banda, la dotació prevista per part de l’Ajuntament és de 37.194,30 euros.

Maria Redacció Lorenzo

Missatges recents

David Astrié deixa el seu càrrec a ICONIC

ICONIC, el centre esportiu d'alt rendiment en alçada en desenvolupament a Andorra, anuncia la sortida de David Astrié, fins ara…

9 hores fa

Troben mort el guardaespatlles dels famosos que havia desaparegut feia dies

El ‘guardaespatlles’ dels famosos, que feia diversos dies que havia desaparegut “entre Alacant i Barcelona”, ha estat localitzat mort, segons ha confirmat…

9 hores fa

Altafulla presenta el cartell de Sant Jordi 2025

Aquest matí s’ha presentat oficialment el cartell de Sant Jordi 2025 d’Altafulla, una obra plena de color, imaginació i simbolisme…

9 hores fa

Obre una nova botiga a El Corte Inglés de Tarragona, la primera de la marca a la comarca

La marca de moda Brownie obrirà pròximament una nova botiga a El Corte Inglés de Tarragona. Tot i que la…

9 hores fa

Més de 1.000 persones gaudeixen de la 4a Fideuada Popular del Morell

Un miler de persones van acudir, aquest passat dissabte, a la 4a edició de la fideuada popular del Morell. Una…

10 hores fa

Un esquiador amb diverses contusions per una caiguda ha de ser rescatat a Lleida

Un esquiador de muntanya ha estat rescatat aquest migdia a Alins després de patir una caiguda que li ha causat…

10 hores fa

Esta web utiliza cookies.