Port Tarragona supera la situació derivada de l’apagada general i actualment la situació és de normalitat. Ahir es va activar el Pla d’Autoprotecció (PAU) en nivell alerta per fer front a les conseqüències derivades de la manca de subministrament i fer seguiment de la crisi. La posada en marxa automàtica -excepte en dos, que s’ha de fer de manera manual- dels 15 grups electrògens van permetre mantenir el subministrament elèctric a les seus de l’APT i en els principals accessos al recinte portuari. La manca de connexió a internet va alentir els tràmits de sortida de camions carregats, però l’aplicació del protocol de crisi va permetre la seva sortida progressiva. La Policia Portuària va evitar l’acumulació de camions en l’eix transversal habilitant espais d’aparcament provisionals, que van permetre la regula la seva sortida. El balanç final no mostra cap incidència en l’àmbit de l’ordre públic o de sanitària.
A les 12.33 h del matí d’ahir dilluns, 28 d’abril, Port Tarragona perdia el subministrament elèctric a causa de l’apagada general. Al llarg de la tarda i vespre, es recuperava parcialment en algunes zones del recinte portuari. A la 1 de la matinada es donava per a restablert el subministrament elèctric al conjunt del recinte portuari tarragoní. Fins a la recuperació total del subministrament, es va garantir el funcionament de les seus de l’APT i dels accessos gràcies a l’activació dels grups electrògens.
Arran de l’apagada general, es va activar el Pla d’Autoprotecció (PAU) del Port en nivell d’alerta i el Comitè d’Emergència va fer seguiment de la situació en tot moment. “Ahir vam estar en permanent contacte amb les institucions del territori: alcaldies, Generalitat i Govern central, col·laborant en allò que ens demanaven i compartint informació”, explica el president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà.
Avui al matí, el Comitè d’Emergència, primer, i posteriorment el Comitè Executiu de l’APT s’han reunit per continuar amb el seguiment. En aquest sentit, el president de l’APT assegura que “avui la situació està plenament normalitzada. Hem celebrat un Comitè d’Emergències i un Comitè Executiu per veure quines afectacions podien perllongar-se i, en general, la situació és de normalitat”. I afegeix que “estem en contacte amb el nostre entorn i, en especial, amb la indústria química”.
Cal destacar, es van dur a terme tràmits per a garantir el subministrament de combustible per a alimentar els grups electrògens, més enllà de la seva autonomia de servei. Finalment, aquest subministrament no va ser necessari.
Pel que fa a la gestió dels accessos i les sortides del recinte portuari, es van registrar alentiments de la sortida de camions, derivats de la gestió manual del sistema d’entregues. Per a evitar el col·lapse, Policia Portuària va habilitar espais d’aparcament, que van permetre una sortida progressiva dels vehicles per l’Eix Transversal.
Les operatives portuàries es van mantenir amb certa normalitat. Les grues van continuar funcionant, ja que operen amb dièsel, amb l’única excepció de les instal·lades al moll de Catalunya. Això va permetre que la descàrrega de sòlids a lloure es pogués dur a terme sense interrupcions.
Pel que fa als productes químics, les operatives dins del moll van quedar aturades a causa de la manca de subministrament elèctric a les estacions de bombeig. La descàrrega de vaixells, però, sí que es va poder realitzar, ja que es duu a terme mitjançant l’estació de bombeig dels mateixos bucs, que s’alimenta mitjançant l’electricitat que generen els seus propis motors.
En el cas de les operatives de caràcter industrial, es va aturar totes aquelles que depenien del subministrament elèctric, com és el cas de la manipulació de matèries primeres així com el funcionament de les bàscules que controlen el pes de la càrrega dels camions.
Pel que fa als sistemes d’informació i comunicació de l’Autoritat Portuària de Tarragona, l’afectació a nivell electrònic que es va patir a causa de l’apagada general va quedar compensada gràcies als SAI, bateries i als grups electrògens. En aquest sentit, cal destacar que els servidors van funcionar en tot moment, gràcies a l’activació automàtica dels grups, que van permetre que no hi hagués cap interrupció en el servei.
Seguint el requeriment d’EMATSA, Port Tarragona també va tallar el subministrament d’aigua potable per reservar aquest subministrament per a necessitats sanitàries i de proveïment a la població. El servei es va interrompre ahir a les 14.42 h i s’ha restablert aquest matí a les 7.15 h.
Davant la situació derivada de l’apagada general, l’Autoritat Portuària de Tarragona fa una valoració positiva de la resposta que s’ha donat des de l’inici de la crisi. L’objectiu ha estat mantenir la normalitat per evitar qualsevol afectació a la infraestructura i al rerepaís. En aquest sentit, l’activació de protocols i les actuacions dutes a terme durant la jornada d’ahir i encara avui van oferir la resposta pertinent per part d’una infraestructura estratègica per al conjunt de l’Estat com és el Port de Tarragona.
Sis mesos després de la dana al País Valencià, la zona zero es comença a recuperar. Als carrers de l'Horta…
El Partit Socialdemòcrata compleix enguany un quart de segle i ho celebrarà durant el XXI Congrés del partit, els propers…
La 17a edició de la Festa del Mercat a la Plaça girarà al voltant de la moda, centrada també en…
Una dona de 46 anys que depenia d'una màquina que li proporcionava oxigen per a respirar va morir aquest dilluns…
L'Antiga Audiència ha acollit aquest dimarts a la tarda l'acte de lliurament de premis de la 25a edició del concurs…
Aquesta tarda, la Sala Polivalent de l’EMMPAC ha estat l’escenari d’una roda de premsa especialment emotiva i carregada de simbolisme…
Esta web utiliza cookies.