La Ciutat de Tarragona

El Port de Tarragona participa en la tercera edició de la Logístic Spain 2024

L’equip comercial del Port de Tarragona ha detectat un interès creixent en el projecte del Port Tarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo amb més de 30 contactes

Port Tarragona va comptar amb un estand a la fira internacional del sector de la logística i  el transport, ‘Logistics Spain Innovation Hub’, que va celebrar la seva tercera edició els dies  10 i 11 d’abril de 2024 a Guadalajara. Port Tarragona va realitzar al voltant de 30 contactes. L’APT va participar amb experts del sector en diferents taules rodones on va donar a  conèixer el projecte Port Tarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo i l’estratègia  intermodal. 

La Fira Logistic Spain és una iniciativa internacional de referència per al desenvolupament  i el creixement del sector de la logística i el transport. Es tracta d’un punt de trobada per als  principals agents del sector com ara institucions, operadors, professionals de la cadena de  subministrament, empreses tecnològiques, emprenedors/es, proveïdors o transportistes.  

Durant els dos dies que va durar la fira, el Port va mantindre al voltant de 30 contactes amb  diferents representats i experts del sector a l’hora que va participar en una taula rodona que  girava al voltant de la situació actual de la intermodalitat, compartint taula amb l’Autoritat  Portuària de Bilbao i la naviliera/operador logístic JSV. 

Els representants de l’Autoritat Portuària van explicar l’estratègia ferroviària, un dels objectius  principals del Port de Tarragona, fet que es demostra en dades (l’any passat es van gestionar un 10% més de composicions ferroviàries) i en projectes (estratègia multi-propòsit com La Boella, la ZAL i el projecte de Guadalajara i Marchamalo) 

Finalment, els representants de l’APT van participar en el debat sobre com les  organitzacions poden ajudar al fet que la demanda de serveis intermodals augmentin; en  aquest sentit, el Port va donar la seva visió de la necessitat d’informació senzilla i bàsica, ja  que moltes vegades no es coneixen els serveis que s’ofereixen. Com a exemple, el Port va  explicar la iniciativa europea Rail Net Europe, que pretén ser una plataforma de visualització  de serveis de mercaderies existents, i també un punt d’informació sobre qualsevol afecció  que pugui tenir la xarxa europea. 

Una terminal que aixeca molt interès

Aquestes xifres demostren un interès creixent en el projecte del Port Tarragona Terminal  Guadalajara-Marchamalo i, alhora, evidencien l’avenç en les obres en relació a l’interès  sobre el projecte, el qual, és superior respecte fa dues edicions.  

El Port Tarragona és patrocinadora de la fira ja a què el projecte forma part del  desenvolupament logístic d’aquesta regió, estant dins del nou parc logístic de Puerta Centro  Ciudad del Transporte.  

PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo  

La construcció de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, una plataforma  amb 150.000 m² de superfície i un radi d’extensió de 60 km que permet a la infraestructura  expandir-se cap a l’àrea d’influència de Madrid i Henares.  

Aquesta aposta per al transport per ferrocarril permetrà al Port de Tarragona posicionar-se  com l’entitat amb la plataforma de logística i de serveis més importants de tota Espanya,  amb la capacitat per canalitzar els principals fluxos de mercaderies nacionals, europees i  internacionals entre ferrocarril i carretera cap als ports marítims i el centre.  

Aquesta terminal, tal com ha explicat Port Tarragona a la fira, és una clara aposta pel  transport per ferrocarril que té com a objectiu reduir les emissions de carboni i millorar  l’eficiència del transport de mercaderies. Aquesta iniciativa actua en consonància amb les  polítiques que es promouen des de la Unió Europea, les quals, afavoreixen a un transport  sostenible, competitiu i d’impuls pel creixement econòmic.  

El projecte va entrar en la segona fase de construcció el gener de 2024 i té previst un termini  d’execució de les obres de 12 mesos des del moment en què es van iniciar. La construcció  del projecte de la Terminal Guadalajara – Marchamalo compte amb un pressupost de 17  milions d’euros (IVA exclòs).  

MinervaPacheco

Missatges recents

375 alumnes de 5è de Primària de Badalona estaran en el 12è Mercat de Cooperatives Escolars

375 alumnes de 5è de primària de les escoles Badalonès; Ítaca, Joan Coret; Llorens Artigas;…

1 hora fa

Arriba la sorra a la platja de Cunit des del Port de Coma-ruga

Cunit comença a rebre avui les primeres aportacions de sorra procedent del Port de Coma-ruga,…

2 hores fa

El Congrés tomba la proposta del PSOE contra el proxenetisme

El Congrés dels Diputats ha descartat aquest dimarts la presa en consideració d'una proposició de…

2 hores fa

6 ferits, 2 d’ells menors, en xocar un cotxe i una furgoneta al túnel de Bracons a la C-37

Una persona ha resultat ferida de caràcter greu i cinc més han sofert lesions de…

2 hores fa

La Paeria de Lleida inicia la redacció del pla de Millora Urbana de la Mariola

La Paeria de Lleida ha iniciat el procés per a la redacció del Pla de…

2 hores fa

L’AMB impulsa la moto elèctrica compartida a l’Àrea Metropolitana de Barcelona

Per impulsar la moto elèctrica compartida a la metròpolis de Barcelona, l’AMB ha publicat avui,…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.