La Ciutat de Tarragona

El Port de Tarragona participa en la tercera edició de la Logístic Spain 2024

L’equip comercial del Port de Tarragona ha detectat un interès creixent en el projecte del Port Tarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo amb més de 30 contactes

Port Tarragona va comptar amb un estand a la fira internacional del sector de la logística i  el transport, ‘Logistics Spain Innovation Hub’, que va celebrar la seva tercera edició els dies  10 i 11 d’abril de 2024 a Guadalajara. Port Tarragona va realitzar al voltant de 30 contactes. L’APT va participar amb experts del sector en diferents taules rodones on va donar a  conèixer el projecte Port Tarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo i l’estratègia  intermodal. 

La Fira Logistic Spain és una iniciativa internacional de referència per al desenvolupament  i el creixement del sector de la logística i el transport. Es tracta d’un punt de trobada per als  principals agents del sector com ara institucions, operadors, professionals de la cadena de  subministrament, empreses tecnològiques, emprenedors/es, proveïdors o transportistes.  

Durant els dos dies que va durar la fira, el Port va mantindre al voltant de 30 contactes amb  diferents representats i experts del sector a l’hora que va participar en una taula rodona que  girava al voltant de la situació actual de la intermodalitat, compartint taula amb l’Autoritat  Portuària de Bilbao i la naviliera/operador logístic JSV. 

Els representants de l’Autoritat Portuària van explicar l’estratègia ferroviària, un dels objectius  principals del Port de Tarragona, fet que es demostra en dades (l’any passat es van gestionar un 10% més de composicions ferroviàries) i en projectes (estratègia multi-propòsit com La Boella, la ZAL i el projecte de Guadalajara i Marchamalo) 

Finalment, els representants de l’APT van participar en el debat sobre com les  organitzacions poden ajudar al fet que la demanda de serveis intermodals augmentin; en  aquest sentit, el Port va donar la seva visió de la necessitat d’informació senzilla i bàsica, ja  que moltes vegades no es coneixen els serveis que s’ofereixen. Com a exemple, el Port va  explicar la iniciativa europea Rail Net Europe, que pretén ser una plataforma de visualització  de serveis de mercaderies existents, i també un punt d’informació sobre qualsevol afecció  que pugui tenir la xarxa europea. 

Una terminal que aixeca molt interès

Aquestes xifres demostren un interès creixent en el projecte del Port Tarragona Terminal  Guadalajara-Marchamalo i, alhora, evidencien l’avenç en les obres en relació a l’interès  sobre el projecte, el qual, és superior respecte fa dues edicions.  

El Port Tarragona és patrocinadora de la fira ja a què el projecte forma part del  desenvolupament logístic d’aquesta regió, estant dins del nou parc logístic de Puerta Centro  Ciudad del Transporte.  

PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo  

La construcció de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, una plataforma  amb 150.000 m² de superfície i un radi d’extensió de 60 km que permet a la infraestructura  expandir-se cap a l’àrea d’influència de Madrid i Henares.  

Aquesta aposta per al transport per ferrocarril permetrà al Port de Tarragona posicionar-se  com l’entitat amb la plataforma de logística i de serveis més importants de tota Espanya,  amb la capacitat per canalitzar els principals fluxos de mercaderies nacionals, europees i  internacionals entre ferrocarril i carretera cap als ports marítims i el centre.  

Aquesta terminal, tal com ha explicat Port Tarragona a la fira, és una clara aposta pel  transport per ferrocarril que té com a objectiu reduir les emissions de carboni i millorar  l’eficiència del transport de mercaderies. Aquesta iniciativa actua en consonància amb les  polítiques que es promouen des de la Unió Europea, les quals, afavoreixen a un transport  sostenible, competitiu i d’impuls pel creixement econòmic.  

El projecte va entrar en la segona fase de construcció el gener de 2024 i té previst un termini  d’execució de les obres de 12 mesos des del moment en què es van iniciar. La construcció  del projecte de la Terminal Guadalajara – Marchamalo compte amb un pressupost de 17  milions d’euros (IVA exclòs).  

Tags: Tarragona
MinervaPacheco

Missatges recents

El Port Tarragona i la Marina Port Tarraco examinen la coordinació en cas d’emergència

Port Tarragona i la Marina Port Tarraco han dut a terme un simulacre de gabinet de gestió d’emergències en el…

2 hores fa

Busquen un nen de 4 anys desaparegut des del passat 3 de maig

Les autoritats continuen la recerca de Bernardino, un nen de quatre anys que es troba desaparegut des del passat dissabte…

2 hores fa

El Golf Costa Daurada triomfa amb les Aperol Pàdel Nights

Un centenar de jugadors i jugadors de pàdel ja han pogut tastar la fórmula de les Aperol Pàdel Nights del…

2 hores fa

Trobada d’agents turístics de La Ruta del Cister a l’Alt Camp

Dimecres dia 7 de maig, l’Alt Camp va ser l’escenari de la Trobada d’Agents Turístics de La Ruta del Cister,…

2 hores fa

Emotiu comiat de Dani Vidal del Nàstic: “Me’n vaig amb la consciència tranquil·la”

Dani Vidal ha realitzat aquesta tarda la seva última compareixença com a primer entrenador del Nàstic de Tarragona. El tècnic…

2 hores fa

Retards a l’R8 per una avaria a la senyalització entre Can Tunis i Castellbisbal

La línia R8 de Rodalies de Renfe presenta retards de fins a tres quarts d'hora aquest dilluns al vespre arran…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.