La Ciutat de Tarragona

Oleoturisme enceta la seva segona fase amb una trobada a Tarragona

L’objectiu és articular una oferta oleoturística de qualitat per atraure visitants i donar-los a conèixer la cultura de l’oli i l’olivera

Representants dels socis del projecte “Oleoturisme a Espanya”, que treballa per a la posada en valor de l’experiència oleoturística dels territoris participants, han celebrat una trobada de seguiment del projecte aquest dimarts al Palau de la Diputació de Tarragona.

Cada una de les diputacions assistents (Tarragona, Jaén, Córdoba, Huelva, Sevilla, Cáceres, Badajoz, Ciudad Real i Granada) ha explicat com treballa en la implantació de l’experiència Oleoturisme al seu territori. Han fet un repàs del programa d’actuacions previstes en les dues fases d’“Oleoturisme a Espanya”: “Creació de l’experiència turística Oleoturisme a Espanya” i “Extensió i consolidació de l’experiència turística Oleoturisme a Espanya”.  La trobada ha servit per poder avançar en la segona fase, compartint els principals treballs que s’hi desenvoluparan.

Durant la primera fase del projecte la Diputació de Tarragona ha treballat per articular una experiència oleoturística a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, basada en la cultura de l’oli d’oliva, contribuint a l’ampliació de l’oferta i la seva millora qualitativa. S’ha preparat el “Pla de Desenvolupament Turístic Sostenible de l’oleoturisme per la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre”, document que representa el full de ruta a seguir per posar en valor els recursos oleoturístics.

S’han desenvolupat, a més, diferents accions de sensibilització per trobar agents oleoturístics representatius i s’ha ofert una assistència tècnica a empreses i entitats del sector per implementar el Manual d’Experiència, comú per a tots els territoris participants. Fruit d’aquest treball s’ha aconseguit que 29 agents públics i privats del sector s’hagin adherit al projecte, als quals es va reconèixer en un acte que va tenir lloc a principis d’aquest mes de març.

Entre els adherits al projecte hi ha cooperatives i productors d’olis de les tres denominacions d’origen de la demarcació (Baix Ebre-Montsià, Terra Alta i Siurana), restaurants o oficines de turisme. A més, des de la Diputació de Tarragona s’han treballat els continguts formatius de les 11 unitats que conformen l’Oleoturisme Academy, la plataforma formativa adreçada a tots els socis del projecte.

Oleoturisme enceta la seva segona fase amb una trobada dels seus socis a TarragonaOleoturisme enceta la seva segona fase amb una trobada dels seus socis a Tarragona

Durant la segona fase d’“Oleoturisme a Espanya” des de la Diputació de Tarragona es preveu treballar en la mateixa línia que la primera fase, amb l’objectiu d’incrementar el nombre de representants del sector oleturístic de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre adherits al projecte. S’aprofundirà en la construcció d’una oferta oleoturística excel·lent a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Concretament, es faran accions de formació i acompanyament a les organitzacions que participen del projecte per tal de coordinar les diverses experiències que s’ofereixen, contribuint a la seva qualitat.

La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha donat la benvinguda als participants de la reunió, procedents de quatre comunitats autònomes productores d’oli. També hi han participat el president del Patronat de Turisme de la Diputació, Carlos Brull; el diputat delegat de Projectes Europeus, Vale Pino, ja que el projecte compta amb finançament del fons NextGenerationEU, i la diputada delegada de Transició Ecològica, Carme Ferrer, que és també la vicepresidenta tercera de l’Asociación Española de Muncipios del Olivo (AEMO), entitat que va impulsar el projecte.

Aprofitant aquesta trobada presencial des de la Diputació de Tarragona s’ha organitzat una visita al Museu Natural de les Oliveres Mil·lenàries de l’Arió, a Ulldecona, que ha tingut lloc aquest dilluns 17 de març. Els representants de les diputacions sòcies d’“Oleoturisme a Espanya” i membres de la Junta Directiva de l’AEMO han conegut les oliveres mil·lenàries i han fet un tast d’olis de les nostres denominacions d’origen. Així, se’ls ha ofert una experiència única a la nostra demarcació, apropant-los a una de les icones del paisatge de l’oli i l’olivera que ens caracteritza.

 

Oleoturisme, un projecte Next Generation

El projecte “Oleoturisme a Espanya I i II”, impulsat per l’Asociación de Municipios del Olivo (AEMO) i liderat per la Diputació de Jaen, compta amb la participació de 9 diputacions de l’estat (Jaén, Córdoba, Huelva, Sevilla, Cáceres, Badajoz, Ciudad Real, Tarragona i Granada, aquesta darrera s’ha sumat al projecte en la seva segona fase). Tots aquests socis representen 4 comunitats autònomes productores d’oli, que conformen una xarxa estatal, amb un sistema de governança comú, intercanvien bones pràctiques i desenvolupen un relat comú associat a les seves experiències oleoturístiques.

Les dues fases del projecte són finançades pel fons NextGenerationEU de la Unió Europea en el marc del “Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència” dins de la convocatòria “Experiència Turisme d’Espanya” 2021 i 2023 per uns imports d’1.100.000 € i 560.700 €.

Mendo

Missatges recents

Activats els recursos de suport mentre que Núria Parlon demana cautela en el crim de Sentmenat

Les autoritats catalanes han activat els mecanismes d'actuació davant d'un presumpte cas de violència masclista ocorregut aquest dilluns a Sentmenat,…

12 minuts fa

El pavelló 3 de Fira de Lleida s’obre avui als temporers amb 100 places i diverses millores

Tal com va avançar aquest mitjà a mitjans de maig, el pavelló 3 de Fira de Lleida obre avui, 2…

35 minuts fa

Tortosa tindrà una nova pista d’atletisme reglamentària

Aquest matí, l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, acompanyat pel regidor d’Esports, Víctor Grau, han anunciat que al Parlament de Catalunya…

40 minuts fa

Una nova pedregada, ara a la Garrotxa, deixa granges i cotxes destrossats

Una forta pedregada aquest diumenge a Santa Pau (Garrotxa) ha deixat malmesos els coberts d'algunes granges de la localitat, especialment…

49 minuts fa

Menys patates, més preu: FACUA denuncia la ‘reduflació’ de diverses marques

L'organització de defensa dels drets dels consumidors FACUA ha tornat a encendre les alarmes davant una pràctica que, segons afirmen,…

59 minuts fa

Oberta la convocatòria per presentar projectes d’animació per a la 30a edició de l’Animac a Lleida

La 30a Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya ha obert avui la convocatòria per presentar projectes d’animació. Els premis…

1 hora fa