Josep Acero, president de l’AMT: “Si els aparcaments s’omplen, significa més consum als establiments i comerços de Tarragona”

Avatar photo

Com valora la situació actual dels aparcaments municipals de Tarragona?
És positiva. Després del tancament de comptes hem pogut comprovar que s’han obtingut uns beneficis de 363.000 euros. Des de la implantació de la promoció d’aparcar per 5’5 euros tot el dia, al setembre, hem notat una millora en el nivell d’ocupació dels aparcaments. Si els pàrquings estan més plens, això vol dir que hi ha un augment de persones que visiten Tarragona i, per tant, hi ha un major consum en els establiments i comerços tarragonins. Des de l’AMT sempre hem volgut ser aquest aliat estratègic de tots els locals de la ciutat, no volem ser només una empresa.

Des de l’any anterior existeix la promoció d’aparcar el cotxe tot el dia per 5’5 euros. Quines han estat les reaccions dels usuaris?
Estan molt satisfets i contents. Es dóna un servei de qualitat a un bon preu a tots els entorns. Aleshores, ja no estem parlant de pagar aquell tercer cobert quan aparqués a Tarragona. Ara pots canviar-ho i anar a gaudir de la ciutat i el seu comerç. Fins i tot, usuaris dels pàrquings que per qualsevol raó han de fer estances de dos a tres dies sencers, ens comenten que ara poden deixar el cotxe sense tenir por al cost.

Fins quan es mantindrà?
La campanya és definitiva. L’èxit i la bona rebuda entre els usuaris ens animen a continuar mantenint aquesta promoció. Tot i així, volem realitzar un estudi any rere any per poder valorar acuradament la promoció.

Faci’ns 5 cèntims sobre la nova campanya “Aparca per la patilla” què s’ha engegat a l’AMT.
És una campanya per augmentar el grau de coneixement sobre els vuit aparcaments municipals, apta per tarragonins i gent que visiti la ciutat. Ens hem adonat que hi ha dos o tres pàrquings municipals que als usuaris encara els hi costa ubicar, com per exemple el de la plaça Imperial Tàrraco. Volem diferenciar clarament els aparcaments municipals dels privats.

Per tant, aquesta campanya sortejarà vuit abonaments anuals gratuïts, un per cada aparcament municipal, per a vuit afortunats. Es tracta de fer pedagogia per augmentar el coneixement dels aparcaments. A banda, també hem impulsat un nou Logo que remarcarà la diferència entre cadascun dels pàrquings.

Com animaria a la gent a participar?
Primer de tot, li diria que s’apuntés a la web, és molt fàcil. Només cal omplir un qüestionari i ja pots participar.

Quin diria que és el pàrquing més conegut a la ciutat?
El més conegut és, sense dubte, l’aparcament Saavedra, fins i tot ara hi ha dies que està ple de gom a gom. Al contrari que l’aparcament de la plaça Imperial Tàrraco, situat sota l’estació de busos de Tarragona, que és el més desconegut dels vuit.

Potser és aviat, però ha tingut bona rebuda a les xarxes?
Molt bona rebuda. Només en el primer dia de la campanya, a mitjanit, es van inscriure més de 300 persones. És una bona manera per poder arribar a un major nombre de persones. Les plataformes telemàtiques ens permeten aconseguir això sense augmentar el nombre de recursos destinats a la campanya.

Canviant de tema, cada cop hi ha més vehicles elèctrics. Ens pots ampliar la informació sobre les noves subestacions de càrrega que es faran a la ciutat?
Tarragona tindrà enguany sis carregadors per a vehicles elèctrics subvencionats per l’Institut Català de l’Energia. Dos d’ells seran de càrrega ràpida i la resta de càrrega normal.
Aquests punts de càrrega elèctrica aniran en llocs de pas, és a dir, on hi hagi un trànsit continu. Per tant, n’hhi haurà dos a l’Anella Mediterrània, un a la plaça Imperial Tàrraco, un a prop de la Tabacalera, un a la Vall de l’Arrabassada i l’altre, probablement, a les Gavarres.

Estem apostant per aquest nou model de vehicles. És el primer pas que fem davant la influència d’aquests tipus de cotxes en el futur. Estem ajudant al fet que altres departaments del consistori incloguin els cotxes elèctrics dintre de la seva flota.

I en cas dels vehicles que no són elèctrics, s’ampliaran les places d’aparcament regulades als carrers?
Si els veïns ho demanen, nosaltres estudiarem la possibilitat de regular les zones o incloure nous carrers, tal com el carrer Goya. Òbviament, estem estudiant com millorar els aparcaments a Tarragona.

Per què és important regular els aparcaments?
És important perquè provoca la rotació dels cotxes, s’evita paralitzar el tràfic de la ciutat.

Parlant de política, com ha estat el canvi des que l’Alejandro Fernández decidís marxar?
Seguim treballant. Continuem sent un equip molt unit que treballa per millorar Tarragona, amb la màxima lleialtat.

Quin projecte té per aquesta legislatura?
Des de l’àrea de Mobilitat estem treballant la inclusió i aposta pels vehicles elèctrics, aquesta seria la nostra prioritat. A banda, també s’està estudiant construir algun pas elevat nou a la ciutat.

ÁNGELA S. ARAMAYO

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Audiència absol l’acusat d’injuriar un Mosso mort en un accident a la Fuliola el 2014

Notícia següent

Javier Villamayor, Conseller Comissionat dels Jocs Mediterranis 2018: “L’Anella Mediterrània està recosint Bonavista, Campclar i els barris de Ponent”

Notícies relacionades