Benet Presas: “L’aposta cap al turisme esportiu és molt decidida i ferma”

Avatar photo

Regidor de Promoció Turística de l'Ajuntament de Salou

– Superada la Setmana Santa, quina valoració pot fer del turisme al municipi durant aquests dies?
La valoració és molt positiva perquè a la Setmana Santa hem aconseguit aproximadament un 70% d’ocupació i molts establiments del municipi han estat oberts durant tots els dies festius perquè hi havia demanda. Encara que teníem molts elements que jugaven a la contra com les previsions meteorològiques perquè ha plogut i ha fet uns bons dies de neu, la Setmana santa ha estat molt bona.

– A poc a poc la ciutat va despertant de l’hivern i es prepara per a l’estiu, la temporada que més turistes rep Salou. Com a Ajuntament també esteu realitzant millores al municipi. Quines petites millores queden per fer fins al mes de juny?
Ara mateix estem mirant carrers i realitzant un manteniment de diferents zones del municipi. Això sí, ens enfoquem molt en les platges perquè són una de les principals imatges de Salou. A més, el sector privat està fent millores, principalment, en el sector del comerç fent inversions en els seus establiments propis. Aquestes inversions van començar arran la Setmana Santa i això significa que tindrem una temporada estiuenca diferent de la de l’any passat.

– L’any passat es va peatonalitzar el carrer Carles Buigas. Quina és la valoració que en fan els comerciants?
Molt bona i positiva perquè un carrer com és el de Carles Buigas és importantíssim pel comerç de la zona. Encara que des de l’Ajuntament voldríem arreglar el tema estètic que, al ser una prova pilot per veure com la població reaccionava, és un factor que encara tenim pendent. Nosaltres creiem que el futur de la nostra ciutat va vinculat amb les zones que es puguin peatonalitzar. Sabem que hi ha moltes possibilitats al municipi, per això encara hi ha coses per fer.

-I els veïns, que al principi es van queixar de problemes d’accés als aparcaments privats de la zona?
Els veïns podien entrar. A veure, és certa que l’entrada estava limitada a l’horari i a la distribució dels establiments comercials de la zona, però els veïns podien entrar a qualsevol hora. Sempre tenint en compte que, evidentment, hi havia gent passejant pel carrer i que s’hi havia d’anar amb compte. Però la veritat és que no vam rebre gaires queixes dels veïns i, sobretot, el comerç de la zona ho ha valorat molt positivament.

– 2 anys sense el SalouFest, quin ha estat l’impacte de no realitzar aquest festival?
L’impacte és totalment positiu perquè aquests clients portaven una imatge dolenta i negativa, que era tot el contrari del que volem per Salou. Aleshores aquest turisme s’ha substituït pel turisme esportiu; aquest any hem tingut milers d’esportistes només en aquesta Setmana Santa. Aquest turisme creix, tot i ser un turisme diferent perquè a uns establiments els pot anar millor o pitjor d’una manera o una altra. Llavors no hi ha hagut un impacte negatiu a la ciutat. Tot el contrari, a nivell de comunicació i d’imatge, hem guanyat moltíssim. L’aposta cap al turisme esportiu és molt decidida i ferma perquè creiem que és un punt importantíssim per Salou.

– Si hi hagués una proposta d’un festival similar al Saloufest, es rebutjaria?
L’ajuntament evidentment que sí, que la rebutjaria. Però no oblidem que estem en una societat de mercat i mentre es compleixin les normatives, nosaltres no podem incidir entre dues entitats que constitueixin l’activitat. Encara que, evidentment, la nostra posició és clara i ferma; i tenim l’ajuda del sector empresarial que ha vist que això perjudicava a la marca Salou i a la ciutat. Nosaltres creiem que no es repetirà. Podria ser, però jo ho veig altament improbable. 

Des de sempre, l’aposta del municipi havia estat el turisme familiar. En l’actualitat, quins altres tipus de turisme es volen promocionar?
En l’actualitat els tres sectors més importants serien el familiar, l’esportiu i el gastronòmic. Això sí, la part forta del nostre turisme segueix sent el familiar i el que és cert és que s’ha millorat molt la imatge de la ciutat des que s’ha deixat de realitzar el SalouFest perquè el turisme d’aquest esdeveniment duia a terme actuacions poc cíviques.

– Centrant-nos en el turisme esportiu, quines activats destaquen?
El tema esportiu en família és molt important i la principal activitat que hem realitzat fa poc és el Mare Nostrum Cup, que ja el portem des de fa molts anys i que aquest any hem fet que sigui, a banda de futbol, també de basquet i voleibol. També destaquem el Mundialito que s’ha fet conjuntament amb altres localitats de la zona, Cambrils i La Pineda. Des de l’Ajuntament, ara estem treballant per portar més esdeveniments esportius en aquests mesos d’abril i de maig, però també gastronòmics i de comerç. A finals de maig tenim el Challenge Salou, que té una notorietat molt bona respecte a mitjans i a projecció.

– Parlant de turisme gastronòmic, la fira gastronòmica Sabor Salou que se celebra el pròxim mes de maig va tindre prop de 30.000 visitants l’any passat. S’espera un increment aquest any?
Esperem que sí, que n’hi hagi més. Sabor Salou és un esdeveniment que va molt bé i que ens ajuda a donar vida a aquests cap de setmana dels mesos d’abans de la temporada d’estiu i ajuda a portar gent al municipi. I provoca que la gent que té segona residència vingui més perquè la realització d’activitats sempre és un incentiu més per apropar-se a Salou. Llavors, aquest tipus d’acte ajuda molt a la ciutat.

– Quan arriba el bon temps els carrers de Salou s’omplen d’activitats. Quins actes destacaria de l’estiu salouenc?
L’acte més important aquest any són els Jocs Mediterranis. Però també tenim activitats recurrents cada any com la Challenge Salou, una exhibició de cotxes d’època, les Nits Daurades o la nit del foc a mitjans d’agost que podríem dir que és el cor de Salou i que és la nit de l’any que més persones congrega.

– Parlant dels Jocs Mediterranis, Salou és la seu de vela i de taekwondo; quina repercussió s’espera tenir en el municipi? Com van les preparacions per aquest esdeveniment?
En el nostre cas, totes les preparacions estan a punt; tant el Club Nàutic amb la vela i els pavellons amb el taekwondo. En referència a ser la seu d’aquests dos esports, taekwondo és important i vela és imprescindible per la imatge que dóna, ja que Salou és una ciutat que ven sol i platja, llavors ser la seu és fantàstic. Però no només aquests esports ens aporten riquesa de turisme, sinó que altres modalitats també ho fan perquè molts esportistes i els seus familiars tindran la seva residència al municipi durant aquests dies.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’OMIC ofereix una xerrada sobre els drets de consumidor al Casal de la Gent Gran

Notícia següent

Destinacions de turisme familiar de Tarragona oferiran 70 activitats

Notícies relacionades