El Port Tarragona inicia la seva primera ruta ferroviària regular multiclient

El Port Tarragona ha iniciat aquest dijous el primer servei ferroviari regular multiclient TECO (tren exprés de contenidors) en les seves instal·lacions. Es tracta d’una connexió que uneix Tarragona amb Andalusia i viceversa un mínim de dos cops per setmana, amb parades a Córdoba (El Higuerón), Sevilla (La Negrilla) i San Roque (Cádiz), amb un temps de trànsit de 24 hores. Les arribades es produiran dilluns i dimecres/dijous i les sortides el mateix dilluns i dijous al matí. Puntualment, d’acord amb la demanda, es faran tres sortides setmanals. Aquest primer comboi té una llargada de 550 metres i ha transportat un total de 1.500 tones de mercaderia.

Aquest nou servei és explotat per l’empresa de transport Multirail, que s’encarrega de la comercialització i captació de clients, traccionat per Captrain, mentre que Transpaís realitzarà la càrrega i descàrrega dels contenidors a la PortTarragona Terminal La Boella. Al ser un comboi multiclient qualsevol empresa interessada podrà fer-ne ús independent de si es tracta de tràfic purament continental o amb component marítima.

El canvi d’ubicació del servei ferroviari, que fins ara s’operava a la terminal d’Entrevies, permetrà una millor gestió de les mercaderies, en disposar de més espai, i també facilitarà la configuració de combois més llargs, així com un potencial increment de freqüències i la compatibilització amb els tràfics portuaris regulars ja existents.

El Port amb les instal·lacions preparades

La terminal intermodal de la Boella serà l’escenari on arribaran i s’expediran els combois ferroviaris. Les actuals instal·lacions compten amb l’espai i maquinària idònia per poder realitzar aquestes operatives amb totes les garanties i comoditats necessàries. D’entrada es preveu que faran entrada al port composicions amb un mínim de 10 vagons (20 contenidors), tot i que la configuració final és flexible en funció de la demanda.

Davant la futura ampliació i millora de la PortTarragona Terminal la Boella, amb una inversió público-privada de més de 25 milions d’euros, el Port de Tarragona ha previst mantenir el servei mentre es realitzen les obres a la infraestructura. D’aquesta manera la nova terminal podrà comptar amb el primer servei regular quan entri en funcionament.

Bones perspectives

Es preveu que la nova línia incrementarà el tràfic en un mínim de 5000 TEUs el primer any. A més, l’actual auge del mercat ferroviari i les connexions marítimes del Port de Tarragona, com el servei Ro-Ro amb Turquia, el més ràpid de la península amb el país eurasiàtic, pot provocar sinergies molt positives com l’ampliació del servei, de dos a tres combois per setmana.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

70 passatgers es posen malalts i comencen a vomitar en ple vol

Uns 70 passatgers d'un avió van posar-se malalts al mateix temps i van començar a…

43 segons fa

El PIB de Barcelona supera per 1r cop els 100.000 milions d’euros

El Departament d’Anàlisi de l’Oficina Municipal de Dades (OMD) de l’Ajuntament de Barcelona ha publicat…

23 minuts fa

Vilalta: ‘Esquerra Republicana sempre està al costat del jovent’

Aquest dissabte, el Jovent Republicà de Ponent han realitzat l'acte central de campanya a Balaguer,…

38 minuts fa

Escaldes-Engordany organitza un nou campus d’estiu a Ràmio

El Comú d’Escaldes-Engordany organitza una nova edició del Campus Ràmio, que tindrà lloc de juliol …

1 hora fa

El periodista Lluís Canut, que s’acaba de jubilar, pateix Parkinson

El periodista Lluís Canut, que recentment va jubilar-se, ha explicat que pateix Parkinson durant una…

1 hora fa

En marxa la 42a edició de Còmic Barcelona

Del 3 al 5 de maig de 2024, Barcelona celebra la 42a edició de Còmic…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.