El Govern i el Port de Tarragona es reuneixen per abordar les connexions terrestres de futur

Avatar photo

Isidre Gavin i Josep M Cruset fan un repàs de les connexions terrestres de futur fonamentals per al desenvolupament del Port i de les comarques de Tarragona

El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavin, i el president de l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT), Josep M Cruset, acompanyats pels seus equips tècnics, han celebrat una
reunió de treball per analitzar l’estat actual de diversos projectes de connexions terrestres
que són claus per al creixement futur del Port i per reactivar l’activitat econòmica del Camp
de Tarragona.

En la reunió hi ha participat, per part de la Generalitat de Catalunya, Teresa Pallarès,
delegada del Govern a Tarragona; David Prat, director general d’Infraestructures de
Mobilitat; Mercè Rius, directora general de Transports i Mobilitat; Jesús Fierro, director
general de Polítiques de Muntanya i del Litoral; i Trini Castro, directora dels Serveis
Territorials a Tarragona. I per part del Port de Tarragona, han participat: Ramon I. Garcia,
director general de l’APT, Carles Segura, director d’Infraestructures i Conservació; Marta
Virgili, cap d’Unitat de Relacions Institucionals i Presidència; Yolanda Vizcarro, secretaria
general i directora de Serveis Jurídics; i Xavier Fähndrich, director de Comunicació i Imatge.

La reunió ha tractat temes d’interès compartits per ambdues institucions i relacionades amb el transport de mercaderies per carretera i per ferrocarril. El Port de Tarragona ha traslladat el seu interès en buscar una solució per als nous accessos per ferrocarril al port que resolguin les necessitats futures del port en matèria de transport de mercaderies i, al mateix temps, permeti orientar aquest transport cap a l’interior, evitant circular per la façana litoral.

Isidre Gavin i Josep M Cruset coincideixen en que “hem d’estar preparats a mig termini per
disposar d’una alternativa ferroviària per l’interior, una solució que contempli un corredor
específic per a mercaderies per a quan els trens dels territoris de València, Castelló,
Múrcia… també emprin el traçat actual del Corredor Mediterrani”.

El Port també ha traslladat les seves preocupacions sobre l’afectació que podran tenir les
obres que ha de realitzar ADIF en el Corredor del Mediterrani tant sobre el seu tràfic com
sobre el territori. El Port compta amb més de 10 quilòmetres de vies interiors amb ample
internacional i, explica Cruset, “està preparat per moure mercaderia per ferrocarril cap a
Europa a través del corredor mediterrani a partir del primer minut de la seva entrada en
funcionament”.

Connexions de la ZAL

En l’apartat de transport de mercaderies per carretera, el Port de Tarragona i la Secretaria
de Territori i Mobilitat han avançat en la definició d’un conveni entre l’Autoritat Portuària de Tarragona i la Generalitat de Catalunya per a la connexió la Zona d’Activitats Logístiques
(ZAL) a la xarxa general de carreteres.

Aquest conveni permetrà que la Generalitat executi les obres en la seva xarxa viària i el
finançament de les mateixes vagin a càrrec dels pressupostos del Port de Tarragona. Així
mateix, aconseguirà impulsar la construcció de les connexions de la via perimetral de la
ZAL, que en aquests moments està construint, amb l’autovia C-31B. Cruset ha explicat que
“aquestes connexions a la xarxa viària del país converteixen la ZAL en una de les
infraestructures logístiques més competitives de la façana marítima mediterrània i una
excel·lent oportunitat per a fomentar la recuperació econòmica de Catalunya i de les
comarques de Tarragona”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tres persones ferides en l’aparcament privat d’una casa a Terrassa

Notícia següent

L’hotel La Pleta de Baqueira a subhasta per més de 4.500.000 €

Notícies relacionades