Dos projectes de la URV, seleccionats per portar la recerca al mercat

Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) ha resolt la quarta edició de The Collider, el seu programa de transferència tecnològica, que connecta el coneixement científic amb el talent emprenedor per crear empreses tecnològiques altament innovadores. Enguany s’han rebut 229 propostes i se n’han seleccionat 15, entre les quals n’hi ha dues que duran a terme investigadors de la URV juntament amb altres institucions.

 

El projecte “AnElectrode Device For Amplitude-Integrated Electroencephalography” s’ha presentat entre la URV i l’IISPV. Per part de la URV l’investigador principal és Albert Fabregat, del Departament d’Enginyeria Mecànica i membre del grup de recerca Functional and Smart Materials (FuncMat). Per part de l’IISPV, l’investigador és Vicenç Pascual, del Departament de Neurofisiologia Clínica. Els investigadors han dissenyat i desenvolupat un nou dispositiu per enregistrar la funció cerebral dels infants.

 

L’instrumental que s’utilitza per a les electroencefalografies d’amplitud integrada (aEEG) en unitats de cures intensives i pediàtriques dels hospitals són els elèctrodes de superfície amb hidrogel o d’agulla subcutània, els mateixos que es fan servir per monitorar persones adultes i no tenen en compte les necessitats específiques dels nounats. El que han fet és un nou disseny de dimensions i forma adequades, que s’adapta a la superfície cefàlica dels nounats, millora el seu suport, permet una substitució segura del gel electroconductor i també poder manejar l’infant sense problema. De moment ja se n’han fabricat els primers prototips i els assajos clínics preliminars començaran els propers mesos.

 

L’altre projecte és “MethodAutoRad: dispositiu i mètode per a la comunicació vehicle-infraestructura i vehicle-vehicle mitjançant radar”. L’investigador principal és Antoni Lázaro, del Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica de la URV i s’ha presentat conjuntament amb laUAB, amb l’investigador Pedro de Paco. Molts automòbils venen equipats amb sensors, radars o càmeres que formen part del que s’anomenen sistemes avançats d’assistència al conductor. Estan dissenyats per evitar accidents a la carretera i protegeixen tant els ocupants del cotxe com els vianants, prevenen col·lisions, detecten punts cecs o bé donen assistència a l’aparcament, entre d’altres.

 

Aquests investigadors han desenvolupat l’ús d’un radar d’ona contínua modulada per freqüència (FMCW), que és un dispositiu que ja està instal·lat per defecte en aquests cotxes com a canal de comunicació per rebre informació d’altres cotxes, senyals de trànsit o bé d’altres infraestructures. El principal avantatge respecte a altres sistemes de comunicació proposats és que no necessita instal·lar cap altre dispositiu addicional al vehicle i tampoc desplegar una xarxa de comunicació complexa.

 

Els projectes que participen en el programa entren en tres fases: una de validació tecnològica del projecte científic; una altra d’identificació i validació de l’oportunitat de negoci (la fase actual) i definició del pla d’acció, i una darrera de posada en marxa de les societats en el procés d’incubadora. Durant totes les fases el programa posa a disposició dels projectes una sèrie de serveis amb l’objectiu d’acabar comercialitzant la tecnologia desenvolupada. The Collider atorga 2.000 euros a cadascun dels 15 projectes, a través de la col·laboració amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat. Els projectes que arriben a constituir-se com a societats en acabar la fase 3 són els que tenen la possibilitat d’accedir a una inversió de fins a 50.000 euros.

 

De les 229 aplicacions rebudes, The Collider en va seleccionar 35 de 27 entitats i centres de recerca,  que van realitzar una presentació davant d’un jurat per triar-ne les 15 finalistes que entren a formar part del programa. Dels 15 projectes, 6 són d’indústria, 4 de salut i 5 de mobilitat. En aquests moments els projectes es troben en la fase de validació de l’oportunitat de negoci en què treballaran amb un mentor i a mitjans d’octubre es presentaran els projectes al comitè d’indústria.

 

Les tecnologies presentades s’han protegit mitjançant dues sol·licituds de patent a través de la Unitat de Valorització de la URV.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Sant Joan Despí estrena un parc infantil amb dibuixos de Pilarín Bayés

Els infants de Sant Joan Despí compten amb una nova zona de jocs envoltada de la dolçor dels dibuixos de…

4 minuts fa

Els carrers de Constantí llueixen una decoració especial durant la Setmana de Sant Jordi

Constantí s’ha vestit de gala durant la Setmana de Sant Jordi, amb tot un seguit d’accions decoratives que han omplert…

5 minuts fa

Vilanova i la Geltrú celebra un nou cicle de caminades Esport i Patrimoni

El mes vinent torna a Vilanova i la Geltrú el Cicle de Caminades “Esport i Patrimoni”, una activitat dirigida a…

6 minuts fa

La Paeria de Lleida tira endavant la licitació del càmping de Les Basses amb els vots favorables de PSC i Junts

El projecte de transformació del Parc de les Basses d'Alpicat en un càmping ja és una realitat. L'Ajuntament de Lleida…

9 minuts fa

La instal·lació de càmeres lectores de matrícules a l’Ampolla ofereix resultats “molt positius”

La posada en funcionament de les dues càmeres lectores de matrícules al municipi de l’Ampolla està tenint un impacte molt…

25 minuts fa

Un cotxe xoca contra un mur i acaba al fons d’una piscina: Un mosso fora de servei rescata als ocupants

Un caporal dels Mossos d'Esquadra va protagonitzar una actuació heroica la matinada del 26 d'octubre a Castelló d'Empúries, a l'Alt…

26 minuts fa

Esta web utiliza cookies.