Reus acull la reunió tècnica de la Marca Ciutats i Viles amb caràcter

0
359

Reus acull aquest dijous al matí la reunió tècnica de la marca Ciutats i Viles amb Caràcter impulsada per l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya.

La marca Ciutats i Viles amb Caràcter, de la qual Reus forma part s’adreça a ciutats mitjanes i viles amb una forta personalitat marcada per alguns aspectes com ara el caràcter històrico-cultural, enogastronòmic, artístico-creatiu o aquell que les defineixi i pel qual vulguin apostar.

El programa de l’agència agrupa els municipis per facilitar el seu posicionament i la seva promoció com a destinacions turístiques a nivell nacional i internacional, i té com a objectius preservar i promoure el patrimoni històric, arquitectònic, tradicional i paisatgístic; i promoure el turisme, com a eina de desenvolupament, diversificació econòmica i garantia de futur per als pobles i les ciutats.

En relació al programa de treball, el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha declarat que “La marca Ciutats i Viles amb Caràcter és una gran oportunitat per projectar Catalunya a nivell internacional com una destinació de turisme cultural a través de la riquesa que els municipis afiliats a l’Agència Catalana de Turisme poden oferir als nostres visitants. Productes com aquest incentiven la desestacionalització, la desconcentració, la diversificació i l’augment de la despesa del turisme a casa nostra, tal i com proposa el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022.”

L’objectiu d’aquesta reunió és la valorar l’estat de situació del Pla d’accions 2019 i traçar les línies estratègiques del Pla d’accions 2020 així com la posada en comú de bones pràctiques per part dels diferents membres que hi participen.

La jornada de treball s’ha dut a terme a Cal Massó i, un cop acabada, els assistents han gaudit d’una visita guiada tècnica per la Ruta del Modernisme i el Gaudí Centre, on s’han explicat les línies estratègiques l’Agència Reus Promoció així com l’històric turístic de Reus, destacant el que va representar la creació de la Ruta del Modernisme, el salt qualitatiu i quantitatiu amb l’obertura del Gaudí Centre, la creació de la polsera Visit Reus i les promocions comercials, la reobertura i ampliació d’horaris de la Casa Navàs i la creació del producte Ruta del vermut i la seva consolidació amb l’obertura de l’Estació Enològica. La Casa del Vermut i el Vi.

Amb la voluntat per part de de l’ Agència Catalana de Turisme de teixir sinèrgies entre les diferents ciutats i viles que formen part de la xarxa així com la coneixença del patrimoni d’aquestes, les reunions tècniques es duen a terme cada any en una de les ciutats o viles que en formen part.

FER UN COMENTARI