En el marc del projecte de turisme gastronòmic «La Cuina dels Genis» que es va presentar el passat dimarts 28 de gener al castell de Vila-seca, la ruta «El Paisatge dels Genis» de la que formen part Reus, Mont-roig, El Vendrell i Horta de Sant Joan juntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha organitzat aquesta setmana un viatge per a premsa especialitzada en gastronomia i cultura per conèixer els principals atractius turístics d’aquestes localitats vinculades a quatre genis: Antoni Gaudí, Joan Miró, Pau Casals i Pablo Picasso.
La incorporació de “La Cuina dels Genis” obre l’oportunitat de captar nous mercats a l’Estat espanyol i a nivell internacional, així com perfils de turistes amants de la gastronomia, després de 8 anys de treball des de l’Oficina Tècnica del Paisatge dels Genis per a la creació de la marca i de producte de turisme cultural dirigit al mercat català.
Per aquest motiu, aquest dimecres han visitat la ciutat de Reus un grup de 13 periodistes, influencers i turoperadors procedents del Regne Unit i d’Irlanda, i aquest dijous a la tarda serà el torn del grup de 17 professionals espanyols convidats per a l’ocasió. En total, 40 prescriptors turístics que han gaudit durant 3 dies de l’experiència enogastronòmica i cultural que ofereixen els quatre municipis integrants de la Ruta.
En la seva estada a Reus, els dos grups han pogut conèixer de primera mà l’oferta de turisme cultural vinculada a l’arquitecte Antoni Gaudí, amb la visita al Gaudí Centre i a alguns indrets vinculats a la seva vida, així com la Ruta del Modernisme. D’altra banda, amb la visita al Museu del Vermut i Vermut Rofes, també han tingut l’ocasió de descobrir la històrica vinculació de la ciutat amb el vermut, producte gastronòmic que juntament amb el patrimoni, singularitza i diferencia l’oferta turística de la ciutat.
Aquests dos viatges de familiarització inauguren el programa de press trips i fam trips previstos a la ciutat de Reus per l’any 2020, uns viatges dirigits especialment a prescriptors turístics de diferents àmbits amb l’objectiu de promocionar l’oferta turística del territori.
39 visites dirigides a 381 professionals de premsa especialitzada i turoperació durant el 2019
L’Agència Reus Promoció va realitzar al llarg de l’any 2019 un total de 19 viatges de premsa i 19 viatges de familiarització per a turoperadors i agents de viatges de 18 països perquè coneguessin els principals atractius turístics de la ciutat.
Aquestes accions van permetre atendre un total de 381 professionals, 53 dedicats a la comunicació de viatges (periodistes, bloggers i prescriptors especialitzats en informació de turisme, cultura, enogastronomia i tendències) i 328 representants d’agències de viatge i touroperadors. La majoria de visites es van vehicular d’acord amb el Patronat de Turisme de la Costa Daurada, l’Agència Catalana de Turisme i la Taula de Creuers del Port de Tarragona
A principis del mes de desembre es va tancar la programació de visites de familiarització programades a Reus, que van tenir com a reclams principals de visita a la ciutat el patrimoni modernista, la figura de Gaudí, el vermut de Reus i les compres. En aquest sentit, els mitjans participants en aquestes visites de familiarització a la ciutat van poder descobrir principalment el Gaudí Centre, la Ruta del Modernisme, la Ruta del Vermut i l’oferta de shopping i gastronomia i restauració de Reus.
Pel que fa a les visites que es van organitzar per a mitjans de comunicació i bloggers, la procedència dels 53 professionals participants en aquestes estades a la ciutat ha estat molt diversa. Tres accions van anar dirigides al mercat espanyol, dues a l’italià, dues al francès, dues al britànic, dues a l’holandès, dues al portuguès i, finalment, també dues al nord-americà. La resta d’accions realitzades van ser per a premsa belga, irlandesa, austríaca, ucraïnesa i brasilera.
Per acabar, pel que fa als viatges de familiarització per a turoperadors i prescriptors turístics, durant el 2019 es van realitzat 19 visites a la ciutat: 4 per a turoperadors britànics, 2 per a alemanys, 6 per a guies i agències catalans i espanyols, 1 per a agències de França, 1 per a agents russos, 1 per a agents bielorussos, 1 per a agències de Geòrgia, 1 per agències búlgares i finalment per a agents xinesos. En total, van participar en aquestes accions 328 professionals d’oficines de turisme, guies turístics, agents de viatges i turoperació.