El Teatre Bartrina ha acollit aquesta nit l’acte de cloenda del festival ‘Breus’ que ha tancat amb les projeccions britàniques, ‘Silent child’ (2017), de Chris Overton, i ‘Fish story’ (2018), de Charlie Lyne. En la cloenda també s’han projectat els curts guanyadors del CreaBreus, el concurs per a cineastes amateurs. Els premiats han estat les propostes d’Angoixa’, de David Montserrat, i ‘Mai deixis de volar’, de Júlia Serra i Diego Echevarria.
El director artístic ha recordat que el certament té la voluntat de seguir amb la tradició de curtmetratges agafant el relleu del FEC, però amb identitat pròpia. “L’objectiu final és que la gent de Reus pugui gaudir del millor cinema europeu”, ha resumit. Així mateix, també ha qualificat “d’èxit” les activitat complementàries dedicades a famílies i joves, com les projeccions a la ‘caravana Puck’ o les sessions a l’aula de cinema.
Per tot plegat, Prat espera que aquesta edició sigui la primera de moltes més i, per això, ha considerat que el festival ha nascut per “quedar-se”. I és que segons el seu parer, la resposta del públic ha estat molt positiva.
El festival també ha projectat aquests títols en la categoria ‘Panorama’ ‘Bonobo’ (Suïssa), ‘Visite’ (Holanda), ‘Chuchotage’ (Hongria), ‘100EUR’ (Àustria), ‘I thing I have a crush on you’ (Suècia), ‘La vie sauvage’ (França), ‘Downside up’ (Bèlgica), ‘JÄÄ (ICE)’ (Estònia), The fall of Lenin (Ucraïna), ‘Fótspor’ (Islàndia), ‘Cadaoul de craciun’ (Romania), ‘Morgenmensch’ (Àustria), ‘Smithy & Dickie’ (Irlanda) i ‘Solar walk’ (Dinamarca), a més de les espanyoles ‘Matria’ i ‘Cerdita’. També s’ha vist la projecció d’un altre curt nacional, ‘Tomorrow’, dirigit per Andrew Tarbet, a la secció ‘Panorama.cat’, entre d’altres.