Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Engega la campanya de promoció turística d’estiu

Avatar photo

L’Agència de Promoció de Ciutat engega aquest pròxim dissabte 1 de juny la campanya de turisme de l’estiu, la «Visit Reus Summer», que s’allargarà fins el dia 30 de setembre.

L’acció promocional passa per la consolidació de la marca turística «Visit Reus», l’oferta de diversos productes turístics com la polsera «Visit Reus» i l’ampliació de dies i horaris de visita del patrimoni.

D’aquesta manera, es durà a terme l’obertura continuada de l’oficina d’informació i turisme al Gaudí Centre, de les 10:00 h fins a les 20:00 h de dilluns a dissabtes i diumenges i festius de 10:00 h a 14:00 h, i de l’Oficina d’Informació i Turisme del carrer de Sant Joan, de 10:00 h a 14:00 h i de 16:00 h a 19:00 h, de dilluns a dissabtes, per tal d’adequar-se als diferents horaris del turista internacional.

En paraules de Montserrat Caelles, regidora de Projecció de Ciutat, “volem mantenir, i si pot ser millorar, les dades de la campanya 2018, però sobretot prioritzem oferir un servei turístic i de visites patrimonials d’excel·lència. Un servei de qualitat que fidelitzi els visitants, promovent que tornin a la nostra ciutat i també perquè facin de prescriptors i que ens recomanin al tornar a casa”.

A més, durant aquests quatre mesos, s’instal·la el punt d’informació turística a l’estació d’autobusos, atès que és el principal lloc d’arribada dels turistes provinents de la costa. I cal no oblidar que enguany s’ha afegit l’Estació Enològica, oberta de divendres a diumenge i punt també d’informació al visitant.

Finalment, cal remarcar que atès que el període estival és quan la ciutat té més afluència de visitants, s’amplien els horaris d’obertura també a l’Institut Pere Mata i al Campanar, amb l’objectiu d’ampliar l’oferta i les possibilitats per als turistes.

Antecedents i previsió de visitants
Recordant el balanç de la campanya d’estiu de l’any passat es va produir un increment global del 17% de tots els equipaments que gestiona l’Agència de Reus Promoció, fruit de l’aposta per al qualitat i la diversificació turística.

Les previsions de l’Agència Reus Promoció per enguany són que es mantingui l’increment del turista rus, una possible arribada de visitants de nous mercats d’Europa de l’Est com Ucraïna i Bielorússia, i com cada any, consolidar el turisme francès que són els principals visitants a nivell internacional.

A nivell estatal, l’objectiu és mantenir el nombre d’aquests visitants i, finalment, augmentar el visitant de proximitat.

Gaudí Centre
El Gaudí Centre es manté com a porta d’entrada de la ciutat per als turistes que ens visiten, i dóna a conèixer la resta d’equipaments que van incrementar el número de visitants respecte l’anterior campanya.

En el període de la campanya d’estiu de 2018, aquest equipament va rebre la visita de més de 20.000 persones, amb un pes important del turista rus (37%) i del francès (30%).

Pel que fa als primers mesos del 2019 s’observa un lleuger increment del turista rus (12%) i també del francès (6%), fet que pot consolidar la tendència a la campanya d’estiu.

Institut Pere Mata
A la temporada d’estiu passada, l’Institut Pere Mata es va veure un increment d’un 25% de visitants respecte al 2017, dels que destaca especialment l’important increment del 40% del turisme de proximitat (Catalunya) i del 17% del públic estatal.

D’aquest 2019, s’observa un increment del 49% respecte el mateix període de l’any passat, destacant el públic català, principalment de la província de Barcelona, seguit dels visitants de la Comunitat Valenciana a nivell estatal i el públic francès a nivell internacional.

La lectura d’aquestes dades és molt positiva ja que és un equipament patrimonial totalment consolidat en l’oferta turística de la ciutat.

Campanar
A l’estiu del 2018, el principal visitant que va tenir el campanar va ser internacional, amb un 60%, i destacant el turista originar de França, Rússia i Països Baixos.

Comparant el que portem d’aquest 2019 vers el 2018, podem apreciar un increment del 19%, respecte el mateix període. Aquestes bones dades constaten l’atractiu del Campanar com a reclam turístic.

Ruta del Modernisme «Reus 1900»
Aquesta activitat guiada que es realitza els dissabtes al matí des del mes de juny de 2018, també s’està consolidant en l’oferta turística de la ciutat. El 77% de les persones que realitzen la ruta són catalans/es i la tendència dels primers mesos del 2019 també és positiva.

Estació Enològica. La Casa del Vermut i el Vi
Aquest estiu s’incorpora a l’oferta turística de la ciutat l’Estació Enològica. La Casa del Vermut i el Vi, un espai obert al públic per Setmana Santa i que té com a objectiu principal posar en valor la vinculació de la ciutat de Reus amb el vermut i el vi, i destacar el valor patrimonial de l’Estació Enològica i la importància de la tasca que aquesta ha desenvolupat al llarg del temps i oferir al visitant l’oferta enoturística de la ciutat i del territori.

Des de la seva obertura el passat 17 d’abril han passat un total de 1.086 visitants, entre visitants individuals, viatges de familiarització i la Nit dels Museus. Pel que fa a la procedència del públic, un 80% és català, principalment reusenc, un 15% internacional, principalment rus i un 5% estatal.

Casa Navàs
Amb l’ampliació d’horaris a l’estiu del 2018, les visites a la Casa Navàs van augmentar un 332% respecte a l’any anterior. El 50% de visitants van ser catalans, el 19% estatals (Madrid, País Basc i València) i un 30% internacionals, entre els quals destaquen els visitants francesos i russos.

La tendència als primers mesos del 2019 també és positiva, fet que indica una bona previsió per a les visites a la casa durant la campanya d’estiu.

Objectius
Des de l’Agència Reus Promoció s’han plantejat diferents objectius de cara a aquesta campanya d’estiu 2019:

Augmentar el número de visitants a la ciutat i al patrimoni
Incrementar el temps d’estada a la ciutat i les seves possibilitats de retorn aconseguint, així, una major quantitat de visites i de despesa a la ciutat
Millorar l’atenció al visitant de la ciutat ampliant els horaris i punt d’informació i millorar la seva l’experiència de visita a la ciutat
Facilitar la mobilitat del turista a través de la senyalització, actualització del plànol turístic de la ciutat, el punt d’informació de l’estació d’autobusos i la figura de l’informador de carrer
Accés al servei del servei Tax Free
Accions
Pel que fa a les accions prèvies que s’han dut a terme i que formen part de la campanya d’estiu, són les següents:

Fires i Promocions
L’Agència de Promoció de Ciutat ha participat a diferents fires i promocions durant tot l’any amb l’objectiu d’atraure turistes i visitants a Reus:

FITUR. Del 23 al 27 de gener a Madrid, la fira de turisme més important a nivell internacional. Promoció amb els membres de l’Aliança turística Cambrils, Salou i Vila-Seca La Pineda.
PROMOCIÓ A ANDORRA. Els dies 8, 9 i 10 de febrer es va fer una ació promocional a VallNord (estació de Pal) i al Centre Comercial Illa Carlemany. Aquesta acció estava adreçada al públic francès, rus, andorrà, estatal i català. Promoció conjunta amb Cambrils, Salou i PortAventura World.
SALÓ MUNDIAL DE TURISME a París, del 14 al 17 de març, la fira del turisme per excel·lència a França. Promoció conjunta amb Cambrils, Salou i PortAventura World.
SEVATUR, la fira de les vacances, del 29 al 31 de març a Irún. Fira adreçada a públic professional i a públic general. Promoció conjunta amb Cambrils, Salou i PortAventura World.
PROMOCIÓ AL CENTRE CULTURAL BLANQUERNA, 23 d’abril a Madrid, promoció del Vermut de Reus i la Ruta del Vermut al Centre Cultural de la Generalitat a Madrid coincidint amb la diada de Sant Jordi.
ARATUR, Saló Aragonès del Turisme, del 3 al 5 de maig a Saragossa. Fira turística de destinacions nacionals i internacionals, tot el necessari per planejar les vacances familiars. Promoció conjunta amb Cambrils, Salou i també PortAventura World.
FIRA MODERNISTA DE TERRASSA. 10, 11 i 12 de maig, fira dedicada a la promoció del Modernisme.
FENAVIN, 7, 8 i 9 de maig a Ciudad Real. Promoció de la marca Vermut de Reus amb l’objectiu de posicionar la ciutat com la capital del Vermut. Espai promocional a l’estand de la Cambra de Comerç Indústria i Navegació de Reus.
LES 12 HORES DEL VERMUT, 13 de maig a Madrid. Promoció de la Marca Vermut de Reus i la Ruta del Vermut adreçada a professionals del sector vinícola.
Atenció a viatges de premsa i familiarització
L’Agència Reus Promoció ha realitzat de gener a maig de 2019 un total 19 accions de promoció de la ciutat adreçades a públic professional i que inclouen visites de familiarització a touroperadors, agents de viatges i mitjans de comunicació especialitzats en turisme i viatges, cultura i lleure.

En aquestes visites a la ciutat han participat un total de 316 professionals, distribuïts en 5 viatges de premsa del Regne Unit Bèlgica i Portugal, 1 vista de «bloggers», 13 visites per a agents de viatges de diferents touroperadors russos, i altres col·lectius, com ara el realitzat els establiments associats a les entitats comercials de la ciutat.

La gran majoria d’aquestes visites s’han organitzat conjuntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació, l’Agència Catalana de Turisme i els centres de promoció turística de Catalunya a l’exterior, així com amb la Taula de creuers i la Taula de l’aeroport.

El patrimoni modernista de la ciutat, el Gaudí Centre, la Ruta del Vermut i l’oferta comercial, cultural i gastronòmica de Reus han estat les temàtiques principals d’aquestes visites.

Ampliació dels punts d’informació al visitant
A partir del dia 1 de juny i fins el 30 de setembre es durà a terme l’obertura continuada de l’oficina d’informació i turisme al Gaudí Centre, de les 10h fins les 20h de dilluns a dissabtes i diumenges i festius de 10h a 14h, i de l’Oficina d’Informació i Turisme del carrer de Sant Joan, de 10h a 14h i de 16h a 19h, de dilluns a dissabtes, per tal d’adequar-se als diferents horaris del turista internacional.

Durant aquests quatre mesos, s’instal·la el punt d’informació turística a l’estació d’autobusos, donat que és el principal lloc d’arribada dels turistes provinents de la costa. Per això, es potenciarà aquest punt per tal de situar-los a la ciutat i poder-los atendre en qualsevol idioma, així mateix com cada temporada s’incorpora la figura de l’informador turístic de carrer, element clau per ajudar i orientar als turistes a conèixer què fer i què visitar a la ciutat, i oferint si s’escau el servei de traducció als establiments comercials de la ciutat.

Per altra banda, aquesta temporada es continua oferint el servei del «Tax Free» amb l’empresa Innova Tax Free a l’oficina de turisme ubicada al Gaudí Centre.

Accions de millora del producte turístic
En relació als diferents equipaments gestionats per l’Agència Promoció, atès que el període estival es quan la ciutat té més afluència de visitants, s’amplien els horaris d’obertura del Gaudí Centre, l’Institut Pere Mata i Campanar, que obriran de dilluns a diumenges, amb l’objectiu de millorar l’experiència turística dels visitants i donar més facilitats de visita als usuaris de la polsera Visit Reus.

Així doncs, el Gaudí Centre obre de 10h a 20h de dilluns a dissabtes i diumenges i festius de 10h a 14h, mentrestant que en temporada baixa roman tancat al migdia, i tanca a les 19h.

L’Institut Pere Mata, estarà obert de 11h a 14h i de 16,30h a 18,30h de dilluns a dissabtes i diumenges i festius de 11h a 14h.

El Campanar, estarà obert de 11h a 14h i de 17h a 19h, de dilluns a dissabtes, i diumenges i festius de 11h a 14h.

Campanya de comunicació
S’ha consolidat la marca “Visit Reus” com a marca que engloba les diferents categories turístiques per identificar l’oferta i atraure l’atenció del públic visitant:

Visit Reus Gaudí
Visit Reus Family
Visit Reus Art
Visit Reus Shopping
Visit Reus Vermut
Visit Reus Gastronomia
S’ha preparat una extensa campanya de comunicació, tant a través dels mitjans de comunicació generals com els especialitzats en el sector turístic; i accions diverses amb l’Aliança per tal d’arribar al turisme de la costa, de Cambrils, Salou o La Pineda, i finalment, repartiment de tiquets descompte a les entrades del Gaudí Centre a les principals oficines de turisme, càmpings i empreses de lloguer d’apartaments de la costa, entre altres.

Per altra banda, per poder atraure el turisme d’interior i de proximitat a les comarques del Baix Camp, l’Alt Camp, el Priorat i el Tarragonès s’enviarà material turístic de Reus i tiquets de descompte del Gaudí Centre a les oficines de turisme d’aquest territori per poder atraure l’atenció dels visitants d’aquestes destinacions.

Per a la promoció i consolidació de la campanya «Visit Reus Summer» a mitjans audiovisuals i xarxes socials s’ha elaborat un vídeo d’un minut de durada amb les imatges de totes les categories.

Pel que fa a la difusió de la campanya en el sector comercial de la ciutat, es distribuirà als establiments associats a les entitats comercials un element amb la marca «Visit Reus» que serà visible als aparadors d’aquests establiments.

Impuls de la polsera i l’APP “Visit Reus”
La polsera turística «Visit Reus» es va presentar el 9 d’agost del 2017 amb la finalitat de millorar l’experiència turística dels visitants de la ciutat, oferint en un sol producte els principals espais patrimonials i culturals de la ciutat (el Gaudí Centre, el pavelló dels distingits de l’Institut Pere Mata, el Campanar de l’església prioral de Sant Pere, el Museu d’Art i Història i el Museu Arqueològic de la ciutat) a un preu reduït, i així, incrementar la seva satisfacció, allargar la seva estada a la ciutat i afavorir la seva fidelització. La polsera té una validesa de sis mesos des de la seva activació, la qual cosa facilita el retorn a la ciutat.

La tendència de vendes de la polsera als primers mesos del 2019 és positiva ja que observem un increment del 19%, fet que corrobora la consolidació d’aquest producte turístic de la ciutat.

Per tal de millorar la promoció i la utilització de la polsera i de l’App VisitReus durant la campanya d’estiu es faran les següents accions a nivell comercial al llarg de la campanya d’estiu:

Instal·lació d’un «display» als equipaments culturals, comerços i establiments de restauració on s’apliquin les promocions, amb l’objectiu de incentivar als usuaris que es descarreguin l’aplicació, així com la visita als diferents espais.
Opis promocionals al circuit urbà de Reus
Per la compra de la polsera s’obsequiarà amb un «Welcome Pack» (bossa VisitReus, material promocional i element de marxandatge)
Formació a les entitats comercials per mantenir actualitzades totes les promocions comercials i introduir-ne de noves que permetran al visitant gaudir de l’oferta comercial, d’oci i restauració de la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

‘La JOP fa primavera’ a l’Auditori Enric Granados

Notícia següent

L’obra ‘Rhumans’, es representarà el 20 d’octubre

Notícies relacionades