Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

Els consells d’Infants Ciutadans i de Joves a Secundària debatran sobre esport i salut

Avatar photo

Els alumnes podran fer propostes sobre aquest tema a l'ajuntament perquè pugui implementar-les

El Consell Municipal d’Infants Ciutadans i el Consell Municipal de Joves a Secundària han iniciat els processos participatius d’aquest curs amb un mateix tema central a treballar: «Activitat física i salut». Els infants i els joves reflexionaran sobre aquest tema i el seu entorn proper amb l’objectiu de fer propostes perquè l’Ajuntament pugui implementar-les. Els dos processos, que fomenten la participació activa de la ciutadania des de la infantesa i la joventut, culminaran amb la presentació pública d’aquestes propostes davant del Consistori i molt especialment davant de la comunitat educativa.

Els dos fòrums participatius que apleguen alumnat de 5è de Primària (el Consell d’Infants Ciutadans) i de 3r d’ESO (el Consell de Joves a Secundària) porten a terme diferents sessions de treball coordinades des de la regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística per un costat i el Casal de Joves per l’altre. Aquest curs els dos processos participatius compten amb la col·laboració de la regidoria responsable de les polítiques municipals d’esport.

Els processos participatius es visualitzen amb les respectives sessions institucionals on es presenten les propostes finals a l’alcalde i a la resta de membres del consistori. Posteriorment, durant el curs següent, l’alumnat continua fent un seguiment del tema treballat a través de diferents trobades tot contrastant i avaluant les mesures que finalment es posen en marxa des de l’Ajuntament de Reus.

Aquest curs participen en el Consell d’Infants Ciutadans més de 900 nens i nenes de 21 escoles d’ensenyament primari de Reus. Els centres participants són: Alberich i Casas, Cèlia Artiga, Collège Française, Eduard Toda, Els Ganxets, General Prim, Isabel Besora, Joan Rebull, La Salle, Maria Cortina, Marià Fortuny, Maria Rosa Molas, Misericòrdia, Montsant, Mowgli, Prat de la Riba, Puigcerver, Rosa Sensat, Rubió i Ors, Sant Josep i Sant Pau.

El projecte s’inicia amb la participació dels infants en els tallers que es desenvolupen a les aules de les escoles i posteriorment representants de cada centre integren el Consell Municipal d’Infants que prepara les propostes que es presentaran en audiència pública al Consistori.

Els tallers previs a l’audiència estan organitzats i dinamitzats per l’equip tècnic del Pla Educatiu d’Entorn, projecte que té com a objectius generals el foment de l’èxit formatiu de l’alumnat, el foment de la participació dels nens i nenes i dels espais de convivència, augmentar la presència i ús social de la llengua catalana, potenciar l’educació en valors i el compromís cívic i enfortir la xarxa entre els centres educatius.

En el cas de l’ensenyament secundari, hi participen més de 800 joves de diferents centres educatius de la ciutat.

El treball dels estudiants es desenvolupa a través de diferents sessions de treball: dues al centre amb el grup classe i les altres fora del centre amb dos representants de cada classe. Al final d’aquest procés, els participants elaboren un decàleg que inclou les 10 accions prioritàries que els agradaria que es desenvolupessin a la ciutat.

L’última sessió és la presentació pública i els joves presenten el decàleg davant del Consistori.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Convocat el Premi de Treball de Recerca de Batxillerat sobre la Ribera d’Ebre

Notícia següent

Ivan Romeu, nou president del Consell Esportiu del Montsià

Notícies relacionades