Balanç positiu de la jornada SEIEM a la Biblioteca Xavier Amorós

0
120

La 4ª edició de la Jornada SEIEM que va tenir lloc aquest dilluns, va aplegar escoles i instituts de Reus de l’àmbit públic i concertat, juntament amb els serveis educatius de suport CRP, LIC i Plans Educatius d’Entorn de l’Ajuntament de Reus amb un balanç positiu, tant pel que fa als continguts com al nombre de participants.

L’objectiu de la proposta era el d’intercanviar experiències i projectes per a la dinamització de la lectura, posant l’accent en les accions que poden fer-se conjuntament, després d’asseure’s i parlar-ne. Les Biblioteques Municipals presentaven el seu nou programa de visites didàctiques, després d’haver-les modificat profundament en relació als cursos anteriors, i haver ampliat l’oferta. Entre les principals novetats hi ha la transformació de la visita de 4t de primària en un intent de despertar la curiositat dels infants a partir de múltiples preguntes, l’estrena d’una visita per al primer cicle de secundària a l’entorn dels àlbums il·lustrats i la creació d’una nova visita per al cicle superior de primària on es dóna a conèixer la important hemer oteca histórica d’una manera dinámica i rigurosa, que estarà disponible a partir del mes de gener. El Regidor de Cultura, en la seva intervenció, ha aprofitat per posar en valor la necessitat d’aquestes iniciatives de treball conjunt entre l’educació i la cultura per al foment de la lectura.

La jornada incloïa l’exposició de l’experiència viscuda per l’Institut Escola Pi del Burgar que durant el curs passat va tenir ocasió de fer un treball d’aprofundiment i de conversió de la seva biblioteca infantil en una biblioteca per a joves. També ha estat el marc de presentació del Pla Municipal de Lectura, una iniciativa que vol arribar a totes les escoles i instituts, coordinades per les Biblioteques Municipals i pel LIC. Dins el programa encara hi havia temps pel debat i pels contes, amb la Judit Robert, autora de diferents llibres i d’una adaptació per a teatre escolar del Llibre de les bèsties de Ramon Llull. Del debat n’ha sortit la voluntat de mantenir el contacte i el compromís de millorar la planificació i la participació en els diversos espais d’intercanvi. S&rsq uo;ha post l’accent que el que té valor no és la quantitat d’activitats fetes sinó la constància en materialitzar petites accions que siguin sostenibles, donats els escassos recursos amb què es compta.

Els més de 35 mestres i profesores participants procedien de 9 escoles de primària (8 de Reus, una d’elles d’Educació Especial, i una de Riudoms), de la ZER Baix Camp Sud i de 7 instituts (5 de públics i 2 de concertats). La valoració final global per part de les assistents ha estat molt positiva, l’han qualificat de motivadora per al treball de cara el curs vinent per la gran quantitat d’informació i propostes que han obtinguts.

FER UN COMENTARI