Dimarts, 16 d'abril de 2024
És notícia

10 anys de Mas Pintat: de l’atenció a la petita infància al suport a la família

Avatar photo

El nombre d'usuaris ha crescut gradualment durant aquests anys, arribant als 2.100 atesos el 2017

Mas Pintat arriba als 10 anys de vida amb uns serveis que s’han consolidat i ampliat, de la mateixa manera que també s’han augmentat el nombre de famílies ateses, amb 20 famílies el 2008 quan es va inaugurar el centre i arribant als 2.100 usuaris el 2017. El centre avança amb una ampliació dels serveis de la petita infància -objectiu principal amb el qual va néixer Mas Pintat- a joves de fins a 14 i 16 anys. Igualment, Mas Pintat va encetar, el passat 2016, un projecte que amplia la perspectiva familiar incorporant accions d’orientació, acompanyament i encoratjament a les mares i els pares en la seva tasca educativa. Un dels projectes que millor exemplifica el nou enfocament és el programa ‘Assessora’t família’.

“Cada vegada, la necessitat de les famílies és més gran”, ha dit la regidora d’Ensenyament, Dolors Sardà. Amb l’afany de donar una solució més àmplia, el servei de Mas Pintat ha anat dilatant els seus serveis durant aquests 10 anys. L’atenció a la infància -que va ser el principal objectiu d’aquest centre als seus inicis- s’ha ampliat a joves de fins a 14 i 16 anys. De la mateixa manera, també s’han identificat necessitats que afecten la família íntegrament, per aquest motiu s’han engegat projectes com ‘Assessorat família!’ amb l’objectiu de “detectar entre les famílies usuàries necessitats, un bloqueig, angoixes, pors…”, en paraules de la directora de Mas Pintat, Rosa Martí.

‘Assessora’t família’, un servei transversal

En aquest sentit, Martí ha apuntat que els serveis que s’ofereixen en el marc del projecte ‘Assessora’t família’ es duran a terme de dilluns a dijous, amb diferents professionals especialitzats. Una coach familiar atendrà els dilluns a la tarda -i amb cita prèvia- a famílies per oferir “pautes de problemàtiques en l’adolescència i la primera infància”, segons ha explicat la directora. Els dimarts, quinzenalment i amb cita prèvia, una nutricionista i una fisioterapeuta realitzaran visites. També s’ofereixen visites amb un advocat, els dimecres a les tardes, i els dijous a les tardes, amb una psicòloga familiar, també quinzenalment i amb cita prèvia en tots dos casos.

El creixement en xifres

Mas Pintat va obrir les seves portes el 2008, any en què es van atendre unes 20 famílies, segons ha apuntat Martí. Aquesta xifra, però, ha anat augmentant amb els pas dels anys i la creixent confiança dels usuaris. El 2017, el centre ha assessorat 2.100 usuaris en diferents serveis, en paraules de la directora del centre. Els serveis més exitosos són aquells que treballen transversalment i íntegrament en l’àmbit familiar, com els espais i tallers, en els que hi han passat unes 250 famílies.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La factura de la llum, com podem reduir-la?

Notícia següent

El Port de Tarragona tanca el 2017 amb un èxit d’assistència en les seves activitats culturals i socials

Notícies relacionades