Alfred Pitarch, Unió de Botiguers de Reus: “El teixit comercial de Reus continua sent molt potent”

Avatar photo

Quin és el comerç que triomfa a la ciutat?
És complicat contestar. Reus és una ciutat amb una gran diversitat de comerços, on hi ha un ventall de serveis. Sincerament, no hi ha cap que destaqui, tots els serveis són importants. La ciutat és reconeguda per ser un lloc on hi trobés de tot. De fet, aquest és el principal atractiu.

És un bon moment per iniciar un comerç?
Estem travessant moments difícils. Des de fa una dècada, vivim en un context de conjuntura econòmica negativa, la qual provoca una baixada del consum de les famílies. Un dels sectors que es veu més afectat és el comerç. La crisi són oportunitats, és un bon moment per aquelles persones que vulguin trobar un establiment o arriscar-se a obrir una nova tenda, però no és una avantatge per la dinàmica. El comerç, per funcionar bé, necessita d’una constància que ara mateix no hi ha.

Encara es noten els efectes de la darrera crisi?
Sí que es noten, tot i que ens hem acostumat. Aquest entorn fa que molts comerços, que abans funcionaven, ara tanquin i, paral·lelament, hi hagi una major rotació en els locals.

Encara existeix la “mítica” figura del comerciant de Reus?
Més que la figura “mítica” és la manera de fer les coses dels comerciants de Reus.

El comerciant reusenc és una persona que coneix molt bé el producte i que, alhora, sap tractar els clients que vénen a comprar. Crec que forma part de l’ADN de la nostra ciutat.

A l’inici del vostre mandat va dir que l’Unió de Botiguers de Reus passava per moments delicats. Aquesta situació continua?
Si, com a moltes associacions sense ànim de lucre. La mateixa davallada de comerços també ha afectat al nombre d’associats. Malgrat això, en aquests moments hem d’estar més units per defensar els interessos.

Quins objectius té per aquest mandat?
Donar un aire fresc i nou a l’UBR. Ser més propers a la ciutadania. Dialogar i treballar coordinadament amb les altres associacions i amb l’ens públic.

A més, hem de fer que la gent no deixi de visitar-nos com sempre. Hem de promocionar, de manera global, a Reus i això es fa unint esforços.

Vostè és defensor d’un ens únic com a interlocutor dels comerciants amb l’Ajuntament. Expliqui’ns en què consistiria.
D’entrada, ens trobem periòdicament amb totes les entitats comercials, per tal de compartir les nostres experiències i també les nostres necessitats. Així aconseguim accions coordinades, sense trepitjar-nos i, en tot cas, complementant-nos.

Aquest diàleg existeix i funciona. Seria un èxit si aconseguíssim unir-nos i potenciar, encara més, la veu dels comerciants.

L’obertura de la tenda “Inusual” a l’antic Zara és la gran esperança per revifar el Raval de Jesús. Està d’acord?
L’espai ocupat per Zara, era un gran atractiu comercial i portava més clients i afluència als comerços que estaven al voltant, sense dubte el tancament va afectar negativament la zona.

És positiu que aquest espai es torni a omplir, però és massa aviat per valorar els efectes i la capacitat d’atracció que tindrà.

Després d’un any que la Fira Centre Comercial obrís les portes, quin ha estat l’impacte?
Ens ha afectat a tots. Hi ha un excés d’oferta per la demanda que hi ha. Malgrat tot, la nostra actitud és de ser competitius i fer totes les accions per no perdre els consumidors.

L’obertura del centre està feta a “destemps”: Ara, hem d’afrontar la competència amb “fairplay” i continuar amb el nostre model de comerç. El teixit comercial de Reus, que vora les 700 botigues, contínua sent molt potent.

Heu realitzat la primera nit del Comerç a la Selva del Camp. Com la valora?
Molt positiva, perquè és una manera de fer territori i treballar el teixit comercial amb altres zones, com ara la Selva, Salou… Pensem que serem més forts si aconseguim, entre tots, que les persones es desplacin de l’àrea metropolitana de Barcelona cap a la segona àrea metropolitana, que nosaltres volem que sigui, que són les comarques de Tarragona. Molts agraïts també, pel reconeixement que vam rebre aquella nit.

Finalment, com animaria a la gent per a que aposti pel comerç de la ciutat?
El comerç de Reus és un dels principals motors de l’economia de la zona. Vora el 30% de la població està relacionada amb aquest teixit. És important que els ciutadans ajudin al comerç per continuar creixent econòmicament com a ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

“Tarragona contra el càncer de mama” celebrarà la tercera edició

Notícia següent

La Setmana Europea arriba a Catalunya amb un miler d’activitats organitzades

Notícies relacionades