La Costa Daurada invertirà 60MEUR per aquesta temporada

Els municipis aposten més que mai pel turisme esportiu i intensifiquen la promoció a nous mercats emergents com els Estats Bàltics

0
762

La Costa Daurada tindrà un bon any pel turisme, però no serà una temporada rècord com la de l’any passat perquè, entre altres motius, s’han reobert altres mercats com el d’Egipte o Tunísia, que abans estaven tancats per motius geopolítics. De l’1 de gener al 30 de maig d’aquest 2018, el turisme ha crescut un 5% amb més de 5 milions de pernoctacions en només aquests mesos i amb un creixement general de tots els mercats que visiten els municipis de la Costa Daurada.

Respecte a les ofertes agressives d’altres destinacions del Mediterrani, Eduard Farriol, president de la Federació d’Hosteleria i de Turisme de Tarragona (FEHT), ha assegurat: “No podem ni volem competir en preu, sinó que ho farem en qualitat i en atractius turístics”. Per això, aquest any s’han invertit més de 60 milions d’euros per modernitzar els allotjaments i aquests 60 milions es sumen als 200 milions que s’han fet en aquests 3 últims anys. “Hem d’apostar en seguir millorant, en seguir invertint i hem de seguir apostant perquè els nostres professionals estiguin formats”, ha explicat Farriol.

En aquests mesos de 2018, el turisme ha crescut un 5% i al 2017 hi va haver un creixement turístic generalitzat. “Aquests creixements considerem que són gràcies a la bona tasca conjunta dels Patronats de Turisme de la Diputació i dels tres municipis amb la FEHT, i també per l’aposta que hem fet pel turisme esportiu”, ha assegurat Farriol. Respecte a això, Benet Presas, regidor de Turisme de l’Ajuntament de Salou, ha explicat que es treballa “per allargar la temporada i aconseguir més visitants” a partir del turisme esportiu. Per exemple, només a la Setmana Santa més de 20.000 esportistes van passar per Cambrils, Salou, Vila-seca i La Pineda pels diferents campionats organitzats.

Mercats emergents
Des de la Costa Daurada, s’intensifica la promoció a nous mercats emergents com els Estats Bàltics i també es reforça el mercat alemany perquè es pateix un nombre de visitants bastant baix d’aquesta nacionalitat. “Encara que a vegades pensem que som un mercat conegut, pels alemanys no ho som i això ens dóna moltes oportunitats”, ha explicat Pere Segura, president del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca.

El mercat alemany ha crescut un 31% del gener al maig de 2018 a la Costa Daurada, segons les dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya. Això es deu, entre altres coses, a què a finals del 2017 que FTI, el quart touroperador més gran d’Alemanya, s’establís a la Costa Daurada.

FER UN COMENTARI