Els nens i nenes de 5è de l’Escola Joan Ardèvol es posen a la pell de les persones refugiades

El taller “Jo refugiat” s’emmarca en l’oferta formativa per les escoles que promou l’Àrea de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de Cambrils

0
266

Els nens i nenes de 5è de primària de l’Escola Joan Ardèvol s’han posat avui a la pell de les persones refugiades. Les cooperants Amanda Pérez i Glòria Balada han impartit aquest matí dues sessions del taller “Jo refugiat, posa’t al meu lloc”, que forma part de l’oferta formativa d’educació per al desenvolupament que l’Àrea de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de Cambrils posa a disposició de totes les escoles del municipi.

La iniciativa va sorgir després de l’experiència de les dues cooperants al camp de refugiats de Filippiada (Grècia). L’objectiu del taller és explicar que significa ser una persona refugiada, què és un camp de refugiats i com funciona, la situació de vulnerabilitat en què es troben aquestes persones i quines condicions de vida tenen actualment.

Actualment a Grècia hi ha entre 40.000 i 70.000 persones atrapades provinents la gran majoria de Siria, però també de l’Afganistant, Egipte o Irak. Totes fugen de la guerra o la violència als seus països d’origen i més de la meitat son nens i nenes.

Les cooperants també donen a conèixer les causes que han provocat l’èxode de persones més gran des de la Segona Guerra Mundial i quin paper hi està tenint Europa. A més, a partir de la seva experiència, poden explicar com era la vida d’aquestes persones abans de ser refugiades i desmentir mites com pensar que totes les persones que viuen en un camp de refugiats provenen d’entorns de pobresa.

L’oferta formativa en l’àmbit de la cooperació d’enguany es complementa amb dos tallers més: “Descobrim el món a 4 potes” a càrrec de la fundació El Sueño de la Campana i l’associació de teràpia i activitats assistides amb animals 4 POTES, i “L’Auka de la Granota Amazònica” a càrrec d’Enginyeria Sense Fronteres.

FER UN COMENTARI