Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Cambrils guanya el premi Jordi Cartanyà a la 28a Nit del Turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre

Avatar photo

La Tàrraco Arena Plaça ha acollit, per primer cop, la Nit del Turisme de la Costa Daurada i de les Terres de l’Ebre que organitza el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, un acte que ha aplegat el sector i en què s’ha destacat públicament la importància de la qualitat, la innovació i l’especialització com a factors clau en el creixement turístic, en la fidelització dels visitants i en el manteniment de la fortalesa del sector.

Pel que fa als guardonats d’enguany a la Nit del Turisme de la Costa Daurada i de les Terres de l’Ebre, el Patronat de Turisme de la Diputació ha lliurat el Premi Jordi Cartanyà al Patronat Municipal de Turisme de Cambrils, per la campanya de màrqueting “Envia una postal i comparteix Cambrils amb els teus”.

L’acció es presenta amb tres postals de tres temàtiques diferents, que s’ofereixen gratuïtament als usuaris de l’oficina de turisme perquè les enviïn també de franc a través d’una bústia del Patronat.

Dades 2018

Durant aquesta 28a Nit del Turisme, s’han difós les darreres dades sobre ocupació i mercats emissors de què disposa el Patronat de Turisme. Així, segons dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, a la Costa Daurada i a les Terres de l’Ebre s’han assolit 21,1 milions de pernoctacions generades per 5,5 milions de turistes. Un volum de pernoctacions que representa un lleuger descens, del 3% global, respecte l’exercici anterior durant aquest mateix període. Amb tot, el nombre total de turistes ha millorat en relació a 2017, un any considerat històric pel volum de visitants rècord generat. I ha estat així, tant a la Costa Daurada –amb una variació a l’alça del 5,1% en el nombre de turistes– com a les Terres de l’Ebre, amb un increment del 4,4%.

Pel que fa a la procedència de turistes, creixen els britànics, que enguany globalment representen l’11,3% dels mercats emissors, només per darrere de França, amb un l’11,9%. En el cas de la Costa Daurada, tots dos mercats comparteixen la primera posició. També en milloren altres com Irlanda i Alemanya, i registra un increment molt lleuger el pes d’un mercat emissor destacat com Rússia, que suposa el 6,2% i se situa en tercera posició pel que fa al rànquing de països d’origen del turisme a casa nostra. La tendència a l’estabilitat dels mercats es demostra, també, en els casos de descens, poc significatius: els Països Baixos registren una davallada de només 3 dècimes i passen de representar el 6,2% durant l’any 2017, al 5,9% aquest 2018.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Consellera d’Empresa i Coneixement ha estat l’encarregada d’encendre el primer enllumenat de Nadal de tot Catalunya a Canyelles

Notícia següent

La Paeria presenta la proposta de nou reglament de l’aigua potable de Lleida

Notícies relacionades