Visita del director general de Comerç a Vilafranca

El director general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Jordi Torrades, va visitar ahir dimecres Vilafranca del Penedès amb la finalitat de conèixer la realitat comercial de la ciutat. Torrades va estar acompanyat per l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, el regidor de Promoció Econòmica i Comerç, Joan Manel Montfort, i tècniques del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya i de l’Ajuntament.

El director general va fer un recorregut pel nucli històric comercial de Vilafranca on va veure in situ les noves jardineres amb flors situades a la plaça de la Constitució i que han estat renovades amb el suport econòmic de del CCAM. També han visitat el Mercat de la Carn i la renovada plaça de l’Oli, on també s’ha comptat amb el seu suport econòmic per a l’adquisició dels para-sols de les terrasses. Posteriorment també va mantenir una reunió a la Casa de la Vila amb representants de les associacions de comerciants de Vilafranca.

Torrades va declarar que l’objectiu de la seva direcció general és potenciar el model català de comerç que passa sobretot per un comerç de proximitat. “A Catalunya tenim molts més establiments per cada 1.000 habitants (13) que a Europa (9) i menys m2 de grans superfícies. Malgrat les dificultats amb la pandèmia i la competència de l’e-comerç, encara tenim molt de petit comerç, que és el que dona vida a les ciutats. A través del marc normatiu i legislatiu i de campanyes, volem ajudar a mantenir aquest model i la trama urbana comercial als nuclis urbans, combinant-ho amb establiments de format mitjà-gran, en detriment del comerç a les perifèries”, afirmava.

El regidor de Promoció Econòmica i Comerç, Joan Manel Montfort, explicava que a Vilafranca hi ha un comerç viu que hi ha d’haver de tot, “des de grans marques fins a comerç local amb personalitat. Ens agradaria tenir més oferta i ens preocupen els locals buits. Per això, l’any passat vam tirar endavant la campanya Vilafranca Aparador d’Art Contemporani VAAC per donar visibilitat a aquests locals i incentivar-ne l’ocupació i que ja va donar els seus resultats”. Pel regidor, Vilafranca té molt de recorregut en l’oferta comercial vinculada a l’oci. “Sempre hi haurà llocs amb més oferta que Vilafranca, però ho hem de contrarestar amb esdeveniments que atreguin visitants i compradors, que a Vilafranca hi passin coses, activitats al carrer…Volem que l’experiència de compra sigui agradable, amb uns carrers nets, ben il·luminats, amb bons serveis, etc. I aquí hi pots sumar campanyes de fidelització tan potents com ara els Vilafrancs o la targeta Vilafranca Comerç”, ha explicat. Pel regidor és important la visita del director general per poder contrastar el que es fa en altres indrets de Catalunya i tenir la seva visió global des de l’administració.

Finalment, per l’alcalde Pere Regull, el comerç de proximitat està en un moment delicat, agreujat per la COVID-19 i l’auge del comerç electrònic. “Ens interessa mantenir el comerç local, no sols per mantenir el model de ciutat amb vida al carrer sinó per mantenir l’activitat econòmica i l’ocupació en aquest sector. Des de les administracions superiors ens han d’ajudar a potenciar-ho i que les ciutats no ens convertim en ciutats-dormitori”, declarava l’alcalde. Per Regull, és fonamental que Vilafranca mantingui la funció de “capital comarcal i comercial i per això hem de ser atractius, marcant la diferència en tot allò que puguem i on s’hi pugui trobar producte de qualitat”.