A banda d’aquestes al•legacions, la plataforma SOS Penedès també s’ha organitzat per demanar una moratòria urbanística al Penedès “fins que no s’aprovi el Pla Territorial de la Vegueria”, ha dit Asensi. A més, des de la plataforma es vol que aquest futur Pla Territorial de la Vegueria sigui “consensuat amb empresaris i entitats del territori” i es faci a través d’un “procés participatiu” obert a tota la ciutadania. “La gent de la Vegueria també té dret a decidir quin Penedès vol”, ha sentenciat Jordi Asensi.
Com a alternativa al projecte logístic de Sant Marçal – Cal Vies, SOS Penedès ha posat sobre la taula un projecte per convertir el Penedès en una Regió Agroalimentària que “ofereixi productes de proximitat, de qualitat o ecològics a les àrees metropolitanes de Barcelona i Tarragona”, ha explicat Jordi Asensi. Aquesta Regió Agroalimentària, segons els membres de SOS Penedès, ha de “garantir” una “bona interrelació” entre el litoral i l’interior del Penedès que ajudi a fer una “planificació urbanística més respectuosa amb l’entorn”.
Suport dels productors i ajuntaments
La plataforma SOS Penedès va més enllà de la organització ciutadana i també ha rebut el suport de diverses associacions de productors vinícoles que es veurien afectats per aquest projecte. Els 14 cellers que formen Qalidès s’han sumat a SOS Penedès pel seu “compromís ferm de conservar el conreu de la vinya i respectar-ne el seu entorn i la seva identitat paisatgística”.
També ho ha fet l’Assoaciació de Viticultors i Elaboradors Corpinnat, que en un comunicat ha explicat que un projecte com el de Sant Marçal-Cal Vies “desdibuixa el Penedès” i assegura que “no aporta cap valor al conjunt del territori i hipotecaria el futur d’una de les regions vitivinícoles històriques”.
Com a mesura de pressió, SOS Penedès està impulsant aquests dies diferents mocions de rebuig als plens municipals dels ajuntaments i, fins ara, un total de 8 ja l’han aprovat. La moció només s’ha rebutjat a Vilobí del Penedès i a l’Arboç, que és un dels tres municipis on s’ha d’ubicar aquest futur polígon logístic.