El decret preveu que l’estat espanyol es farà càrrec de compensar les concessionàries de les autopistes: Aumar en el cas del tram ebrenc de l’AP-7 i Acesa en el cas del tram penedesenc i l’AP-2, totes dues pertanyents al grup Abertis. La previsió màxima de despesa fins a l’any 2021 supera els 41 milions d’euros. Per aquest 2018, Foment preveu destinar, d’entrada, 1,18 milions d’euros; i 14,76 milions el pròxim 2019; 12,73 milions el 2020 i 11,46 milions el 2021.
La duració d’aquest sistema de descomptes s’estendrà des de l’entrada en vigor del Reial Decret fins al venciment de la concessió d’autopistes. En el tram de l’AP-7 entre Tarragona i La Jonquera i en el tram Montmeló-El Papiol la concessió acaba el 31 d’agost del 2021; al tram Alacant Tarragona finalitza el 31 de desembre del 2019, i al tram de l’AP-2 Saragossa-Mediterrani venç el 31 d’agost del 2021.
Instal·lació de senyals
En una piulada a Twitter, l’alcalde d’Altafulla i diputat d’En Comú Podem al Congrés, Fèlix Alonso, ha confirmat que les bonificacions i els desviaments podrien iniciar-se aquest diumenge perquè “no fa falta votació del Congrés”. “Enhorabona a tothom que ho ha fet possible”, ha celebrat Alonso.
En paral·lel, Foment ha començat a instal·lar aquest dimecres i fins divendres la senyalització per al desviament de camions en trànsit de la N-240 cap a l’AP-2 i de la N-340 i l’A-7 cap a l’AP-7. De moment, els senyals estaran tapats fins que diumenge no es posi en funcionament el conveni. Segons ha informat la subdelegació del govern espanyol a Tarragona, en total s’instal·len onze cartells a punts de la xarxa viària estatal, mentre que les concessionàries també instal·len cartells a les sortides de l’autopista.