La Denominació d’Origen Penedès ha renovat la seva imatge fent una al•lusió al passat, amb l’objectiu “d’adaptar-se a les noves tendències del sector i, a la vegada, reivindicar els 2.700 anys d’història que té el Penedès en el cultiu de la vinya i l’elaboració del vi”, segons ha destacat el director, Francesc Olivella. El Consell Regulador ha escollit una imatge de la Deesa Démeter, símbol de l’agricultura, basant-se en un bust localitzat al jaciment arqueològic Font de la Canya, considerat punt d’origen del vi al Penedès. Durant la presentació de la nova imatge, Olivella ha instat productors, elaboradors i comercialitzadors a promocionar el territori i l’enoturisme per eixamplar el volum de vendes de la DO, que ara comercialitza 18 milions d’ampolles de vi.
Del total de vendes, el 53% són vins blanc, el 40% són negres, el 5%, rosats, i el 2% correspon a Clàssic Penedès. En conjunt, el 65% d’ampolles comercialitzades es destinen al mercat català, un 7% es consumeix a la resta de l’estat espanyol i un 28% als mercats internacionals.
Per a la DO, els vins penedesencs estan consolidats i compten amb prestigi nacional i internacional. Amb tot, l’objectiu és reforçar la imatge per guanyar popularitat i “transcendir a nivell emocional”, segons ha afirmat el responsable de la nova imatge de la DO Penedès, Ivo Gasulla, de l’estudi Make it Gas. Gasulla ha afegit que s’ha apostat per la Deesa Démeter “perquè exemplifica en una imatge l’autenticitat i l’elegància que es troba en els vins del Penedès”.