Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

S’impulsa la creació del Pacte Penedès Marítim

Avatar photo

Vol posar de manifest les diferències que tant el Baix Penedès i el Garraf tenen respecte d'altres comarques en quant a infraestructures i mobilitat

Imatge de la roda de premsa amb la presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva Ma. Serramià i la presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Glòria Garcia. Foto: CCBP

El Consell Comarcal del Baix Penedès i el Consell Comarcal del Garraf proposen la creació d’un pacte que treballi per reduir el greuge de les dues comarques envers l’àrea metropolitana. L’anomenat ‘Pacte Penedès Marítim’ vol posar de manifest les diferències que tant el Baix Penedès i el Garraf tenen respecte d’altres comarques en quant a infraestructures i mobilitat. Entre els punts destacats, hi ha el peatge de la C-32, el tercer peatge més car de Catalunya, i que les úniques bonificacions que té són de caràcter generalista. Actualment, i després de l’últim augment aquest gener, el trajecte entre El Vendrell i Barcelona a través de l’autopista marítima té un cost de 22,14€. En la presentació de la proposta del Pacte, tant la presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva M. Serramià, com la presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Glòria Garcia, han mostrat el seu desacord amb el tracte que estan rebent tant per part de la Generalitat com per part de l’Estat, ja que ‘sovint rebem anuncis que no s’acaben materialitzant’. ‘Ja fa massa temps que insistim que estem en una comarca en què s’inverteix poc per habitant’, afirma Eva Serramià.
Els objectius del Pacte Penedès Marítim passen per reduir el trànsit a la C-31, que per a la Generalitat està considerada tram urbà. Segons Serramià, ‘necessita urgentment una desviació del trànsit cap a la C-32’. Per la C-31 passen diàriament 18.000 vehicles diaris, una via que no està preparada per desplaçaments habituals.
L’altre punt bàsic de la taula de negociació ha de ser la bonificació total de la C-32 al pas per les dues comarques, tal i com es fa en altres punts de Catalunya (la ronda de Girona o l’AP-7). Les dues presidentes coincideixen en què ‘aquesta infraestructura que en el seu moment va obrir moltes portes, ara ens està perjudicant greument, tant pels habitants com per les empreses que volen instal·lar-se aquí’. Des dels dos consells comarcals es vol actuar amb certa pressió, per tal de poder aconseguir resultats evidents. Les presidentes afirmen que ‘ja no volem acceptar més que siguem àrea metropolitana sense que se’ns tingui en compte en les decisions que afecten aquesta àrea, com les tarificacions dels trens de rodalies. Volem fer sentir la nostra veu en aquests òrgans, i fer-la arribar a tots els grups parlamentaris’.
Des del Consell Comarcal del Garraf es va encarregar fa mesos l’elaboració d’un estudi sobre els efectes dels peatges, per tal de poder ‘posar per escrit allò que era una realitat, que tots percebíem, i que afecta tant negativament les nostres comarques’, apunta Glòria Garcia.

Pel què fa al model de vinyeta, la presidenta baixpenedesenca afirma que ‘no ens desagrada, el que sí que no ens agrada és que es prenguin decisions sense tenir en compte la veu del territori. Els habitants de les nostres comarques han de tenir bonificacions’.
En els propers dies està previst que es formalitzi el Pacte Penedès Marítim amb tots els municipis que s’hi vulguin adherir, i es pugui iniciar un seguit de reunions amb el conseller de Territori, l’Àrea Metropolitana i l’Ajuntament de Barcelona. Aquest pacte de municipis no descarta mobilitzacions ni accions des del territori.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Calafell regula la circulació de bicicletes, patins i altres vehicles semblants

Notícia següent

Crema un contenidor al carrer Doctor Combelles de Lleida

Notícies relacionades