Les obres de l’estació de Vilafranca podrien estar enllestides a principis de l’any vinent

El projecte té un pressupost de 2,75 MEUR i permetrà que l’estació tingui uns nivells d’accessibilitat d’acord amb la normativa vigent

El president de Renfe, Isaías Táboas, ha visitat aquest matí les obres de millora de l’estació de RENFE de Vilafranca. Ho ha fer acompanyat de l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, de la directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, del regidor d’Urbanisme, Francisco Romero, i del regidor de Mobilitat, Aureli Ruiz, i d’altres tècnics de RENFE.

La comitiva, després de rebre les explicacions tècniques de l’obra ha fet un recorregut per l’edifici i les andanes de l’estació que es troben en obres des de finals d’octubre de 2021. El projecte té un pressupost de 2,75 MEUR i permetrà que l’estació tingui uns nivells d’accessibilitat d’acord amb la normativa vigent.

Així, està prevista la renovació integral dels ascensors, un d’ells amb connexió directa entre vestíbul, andana i passarel.la; la nova construcció de rampa d’accés al vestíbul a l’entrada principal de l’estació; la prolongació del vestíbul i una nova zona d’atenció al viatger; l’adequació a normativa PMR dels lavabos; una nova pavimentació i vorades segons normativa d’accessibilitat a totes les andanes; l’adequació i millora de l’enllumenat de vestíbul i andanes; nous circuits al vestíbul i a les andanes i millores en els sistemes d’informació als viatgers.

En declaracions als mitjans de comunicació, el president de RENFE, Isaías Táboas, s’ha mostrat satisfet que l’obra “faci el seu curs amb normalitat. Porta el seu ritme i els 15 mesos previstos probablement es compleixin. A principis de 2023 tindrem una estació  acabada i accessible”Táboas ha emmarcat les millores a Vilafranca en un seguit d’inversions que està fent RENFE en nous trens, remodelacions d’estacions i en millorar la informació als viatgers invertint en tecnologia, eines i aplicacions de comunicació. “Paral·lelament ADIF està invertint en infrastructures en aquesta línia que són ben visibles per als usuaris. És un període complicat, per la qual cosa ja demanem disculpes. Les obres sempre són molestes però l’expectativa és que després tindrem tant un millor servei ferroviari com una estació ordenada i accessible”, ha dit el president de RENFE.

Per la seva banda, l’alcalde Pere Regull ha qualificat la inversió a l’estació de RENFE com a “molt important perquè per l’estació entra moltíssima gent a Vilafranca. Una estació amb la provisionalitat que teníem fins ara no era de rebut al segle XXI. Amb aquesta inversió ens posarem a nivell”. L’alcalde també ha destacat el paper de centralitat de l’estació per a la ciutat. “Es troba al bell mig d’una zona, la urbanització de la cobertura de les vies, amb gairebé 90.000 m2, on estem dedicant molts recursos municipals perquè quedi bé. I tocant al carrer Comerç, espai emblemàtic del món del vi, que ens dona ADN vilafranquí i penedesenc”, ha afirmat. Regull ha avançat també que, després d’aquestes a l’estació, “probablement en vinguin més. Tenim demanades a ADIF escales mecàniques per baixar a les andanes i ja es pot anunciar que al juliol començaran obres per allargar vies mortes que ja tenim a l’estació però que en aquest moment no permeten trens de més d’una composició. Quan comencin aquestes obres, ja podrem reclamar a la Generalitat que Vilafranca sigui punt de sortida de Rodalies Tarragona o de trens cap a Bellaterra. Això permetrà que els penedesencs ens estalviem els transbords que s’han de fer ara”.