ERC impulsa una jornada sobre el vehicle elèctric a El Vendrell

Es va realitzar una sessió en el Centri Cívic L'Estació del Vendrell per comentar el futur d'aquesta indústria

Un dels majors desafiaments per a les ciutats al segle que comença és aconseguir una mobilitat sostenible i saludable. Sota aquest paradigma, es va realitzar una sessió en el Centri Cívic L’Estació del Vendrell per comentar el futur d’aquesta indústria, la instal·lació de punts de recarrega i la implantació d’un servei de car-sharing en aquesta ciutat del Baix Penedès.

La mateixa va estar liderada per dos especialistes en la matèria: Natalia Artal, Projec Managr en vehicles elèctrics i híbrids a l’empresa IDIADA i l’Arnau Vilardell, un dels impulsors de la cooperativa Som Mobilitat que busca implantar serveis de cotxes compartits en diferents comarques de Catalunya. La iniciativa va ser organitzada per la secció local d’Esquerra Republicana, que va denunciar l’incompliment de l’ajuntament en l’impuls del desenvolupament del cotxe elèctric a la ciutat aprovat en el Ple del passat mes de febrer de 2017.

De fet, en l’actualitat el nucli del Vendrell [36.482 habitants] té un únic punt de recarrega elèctrica lenta en una gasolinera del barri de Coma-Ruga, la qual cosa fa inviable que els potencials usuaris adquireixin i utilitzin vehicles d’aquest tipus. “És una situació comuna a molts ajuntaments catalans.

Quan comencem a Mataró en el 2011, els punts de recarrega no eren compatibles amb el primer vehicle que vam tenir. A dia d’avui, els punts de recarrega dels cotxes estan a les cases d’alguns socis. Queda molt treball per fer”, va dir Vilardell.
Artal va explicar que l’ideal seria tenir punts de recarrega ràpida “en diferents barris”, combinats amb altres beneficis com la gratuïtat d’aparcament en zones comercials o la reducció de l’impost de circulació, dos aspectes que al Vendrell no estan degudament regulats i que exigeix que l’ajuntament prengui cartes en l’assumpte a la brevetat. “Ens diuen que no hi ha pressupost, però moltes d’aquestes qüestions no requereixen diners, sinó actitud”, asseguren des del partit.

Vilardell va animar a la creació d’un grup local per discutir les necessitats de mobilitat dels veïns i impulsar una nova cèl·lula de la cooperativa: “Aquesta quarta revolució està en mans de la gent. Fora de les grans ciutats, on el car-sharing genera negoci, trencar els motlles del cotxe de gasolina depèn de l’impuls de la societat civil. Hem de construir les nostres pròpies solucions i exigir als polítics que recolzin les mateixes”. Artal va coincidir que això repercuteix en amplis beneficis per a les ciutats, “amb menor soroll, contaminació i congestions. Marques com Volvo o Toyota ja van anunciar que deixaran de fabricar cotxes impulsats amb petroli. La revolució està en marxa”.

ERC tornarà a insistir en propers plens de l’ajuntament en la concreció dels punts necessaris per millorar la mobilitat elèctrica. I, al mateix temps, ajudaran a coordinar grups de treball que puguin impulsar un transport més saludable amb les persones i el medi ambient. Els veïns interessats podran col·laborar en la comissió de treball que s’acaba de conformar.