Renfe ha presentat avui el pla alternatiu de transport entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona acordat entre els ajuntaments implicats, la Generalitat de Catalunya i les plataformes de viatgers. La reprogramació de les línies afectades, R14, R15, R16, R17 i RT2, es desenvoluparà mentre durin les obres que Adif executarà al túnel de Roda de Berà i estacions entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders des del 30 de setembre i fins al 2 de març de 2025. El Pla Alternatiu té un cost de 26,5 milions d’euros.
Renfe disposarà, durant aquests cinc mesos, de 84 autobusos que oferiran més de 600 trajectes diaris i 30.500 places. Aquest servei per carretera cobrirà els trajectes entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona. Aquests autobusos faran trajectes directes, trajectes amb parades intermèdies, i pels trens amb destinació Salou – Port Aventura el recorregut serà Sant Vicenç de Calders – Salou – Port Aventura.
El servei alternatiu per carretera, estarà sincronitzat amb els horaris del servei de Rodalies. Els serveis de la línia R14 i R15 seran desviats per la línia Sant Vicenç de Calders – Valls – La Plana-Picamoixons, evitant el doble transbordament a una part important dels usuaris de la línia.
El servei de transport alternatiu és accessible per a persones amb mobilitat reduïda. Segons la normativa de transport per carretera, no està permès accedir als autobusos amb bicicletes i mascotes.
El servei de Rodalies de Catalunya quedarà d’aquesta manera:
Servei Regional entre Barcelona i Sant Vicenç de Calders amb un tren cada 30 minuts, que s’afegirà a l’oferta habitual de trens de rodalia de la línia R2.
Els viatgers de la resta d’estacions podran desplaçar-se amb els trens de la línia R13, que augmentarà la serva oferta, oferint 5 serveis diaris per sentit. El servei d’aquesta línia s’ha dissenyat per oferir una oferta amb freqüències de pas més homogènies
Estació de França – Sant Vicenç de Calders– Reus– Riba roja d’Ebre: servei en tren sense parades entre Reus i Sant Vicenç de Calders.
Els viatgers de les estacions entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona disposaran d’un servei de reforç alternatiu per carretera.
Tortosa/Ulldecona – Tarragona: servei ferroviari
Tarragona – Sant Vicenç de Calders: servei alternatiu per carretera
Sant Vicenç de Calders – Barcelona: servei ferroviari
Per minimitzar el temps de viatge, els usuaris de la línia R16 disposaran d’un servei alternatiu per carretera directa entre l’Hospitalet de l’Infant i Sant Vicenç de Calders.
Barcelona – St. Vicenç de Calders: servei en tren
St. Vicenç de Calders – Tarragona: transport alternatiu per carretera Tarragona – Salou – Port Aventura: Servei ferroviari
Viatgers amb destinació Salou – Port Aventura disposaran d’un servei alternatiu directe per carretera des de Sant Vicenç de Calders.
Aquesta línia queda integrada dins de l’oferta de les línies R17 i R4 a causa de diverses obres del Corredor Mediterrani algunes de les quals ja estan en marxa:
Els trens de mitjana distància amb origen o destinació Saragossa, Madrid i València circularan fins a Tarragona, hauran de fer transbord alternatiu per carretera entre les estacions de Tarragona i Sant Vicenç de Calders.
Aquest dimecres 21 de maig s'ha fet la presentació de la segona edició del Premi Centcelles de Pintura de Constantí,…
El govern de Terrassa plantejarà un pacte per a la mobilitat sostenible i equitativa a la ciutat en un ple…
La Paeria de Lleida durà a terme a l’octubre una actuació de renovació dels paviments asfàltics de la calçada en…
La diputada del PSC per Tarragona, Ivana Martínez, ha explicat avui que “el rellançament de la llei de barris que ha anunciat el…
El centre comercial Via Sabadell romandrà tancat almenys durant tot aquest dimecres després que una placa de formigó de més…
Els banys de bosc celebraran el Dia Mundial del Turisme amb una sessió especial Les sessions de l’activitat “Reconnecta’t amb…
Esta web utiliza cookies.