Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

L’Escola d’Enoturisme posa en marxa el pla de formació per al sector de l’Enoturisme a Catalunya

Avatar photo

Tenint en compte les diferents velocitats i realitats empresarials de cada territori

Un dels objectius de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, centre formatiu amb seu a Vilafranca del Penedès, és treballar per a la professionalització del sector enoturístic del país i acompanyar-lo en aquest procés, tenint en compte les diferents velocitats i realitats empresarials de cada territori. Des de fa cincs anys, de la mà del Consorci de la Formació Contínua de Catalunya, el centre ofereix un pla de formació 100% subvencionat per a treballadors i treballadores, autònoms i també persones que estan en atur però tenen relació amb el sector o hi volen accedir. El pla té previst desenvolupar més de 20 accions formatives en col·laboració amb les nou rutes d’enoturisme que hi ha a Catalunya.

Oferta de formació

La primera formació que ara s’engega és el curs “Comercialització de producte turístic” per a la ruta del Consorci d’Enoturisme d’Alella, que neix amb l’objectiu de desenvolupar les competències professionals per a comercialitzar producte turístic, innovant en el seu disseny a partir de la metodologia de la gamificació, incorporant-hi l’experiència i expectatives dels enoturistes. També ofereix formació sobre “Reactivar el sector turístic” en el que podran participar persones interessades de tots els  territoris, ja que s’impartirà en modalitat on-line, i que tindrà la col·laboració del responsable de l’oficina dels fons Next Generation d’Acció, amb l’objectiu d’apropar les opcions de subvencions i processos necessaris per a la participació de les petites, mitjanes empreses i autònoms.

Un altre curs que ofereix l’Escola és sobre la “Comunicació a les xarxes socials”, amb l’objectiu de mostrar com es pot aconseguir una bona comunicació a través d’un bon ús de les xarxes socials, centrant aquesta comunicació en els productes de vi, escumós i relacionats amb l’enoturisme.

El pla contempla accions formatives vinculades al desenvolupament de nous productes, a la seva comercialització, com obtenir reputació on-line, quines són les millors eines per als guies turístics, i tota una línia d’accions vinculades a la presentació de productes, al maridatge que es realitzaran a cada territori a partir de les necessitats descrites pels agents de promoció de cada ruta i de les conclusions de l’estudi de les necessitats formatives que va presentar l’Escola d’Enoturisme l’any passat.

La regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca, Xell Montserrat, remarca que amb tot aquest volum de formació que s’engega “l’escola és un referent a Catalunya en l’àmbit enoturístic, oferint formació molt interessant i a partir de les necessitats detectades en l’estudi que es va fer. Una vegada més, la formació és imprescindible per millorar la qualificació dels treballadors i treballadores, del territori i del país”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Ràpita inverteix 123.900 € en accions socials durant 2021

Notícia següent

ENQUESTA: Estàs a favor de les noves restriccions per circular a Barcelona?

Notícies relacionades