L’alcalde de Vilafranca del Penedès, FranCisco Romero, ha comparegut aquest matí davant la Comissió de Territori i Habitatge del Parlament de Catalunya junt amb els alcaldes de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, del Vendrell, Kenneth Martínez, i d’Igualada, Marc Castells. L’objectiu de la compareixença era informar sobre els objectius de la vegueria del Penedès amb relació a diferents temes, sobretot relacionats amb el transport i la mobilitat.
Romero ha recordat les incidències al servei ferroviari derivades de les obres i de les mancances estructurals de la línia R4 que pateixen diàriament milers de persones i que ha derivat en un increment de la demanda del transport en bus, al qual tampoc s’està donant resposta satisfactòria des de les administracions competents.
L’alcalde vilafranquí ha fet referència a les peticions de millors connexions amb Barcelona i Tarragona amb l’allargament de la R8 o la RT2 per donar resposta a les demandes de molts treballadors i estudiants que diàriament ho necessiten.
FranCisco Romero ha posat sobre la taula els dubtes del territori pel que fa als beneficis que suposaran les obres del Corredor Mediterrani que s’estan executant i que comporten tantes molèsties. “Ens podem trobar la paradoxa que qui se’n beneficiï sigui el transport de mercaderies i en canvi el transport de viatgers no noti cap millora”, ha dit.
Finalment l’alcalde ha posat èmfasi en la necessitat de planificar a mig-llarg termini infraestructures com l’aprofitament de la Línia d’Alta Velocitat per fer parades de trens regionals. “La parada que volem per a Vilafranca i que té el consens de tots els alcaldes és la parada del Penedès, d’una àrea d’influència de 400.000 habitants i que ens permetria plantar-nos a Barcelona en 20 minuts de trajecte. La infraestructura ja la tenim amb la base de manteniment de la línia d’alta velocitat i els estudis tècnics ens diuen que és perfectament viable. És l’única sortida que tenim per millorar el transport de viatgers per la línia de l’interior”, ha afirmat.
Les millores en mobilitat interurbana i en la connectivitat amb Barcelona i Tarragona ha estat una petició unànime dels alcaldes. Tots ells han fet referència a la Declaració de Vilafranca, un text que reclama la necessitat de construir l’Eix Transversal Ferroviari per evitar el pas del transport de mercaderies per la línia actual i la necessitat de planificar l’anomenat tren orbital.
Les empreses sabadellenques han rebut aquest dimecres un reconeixement institucional pel seu paper com a motor econòmic i social de…
La cambra de Tarragona ha dedicat el seu ‘bon dia’ del dijous 29 de maig a tractar la situació aranzelària…
El proper dissabte 31 de maig es posarà en marxa el servei de socorrisme a les platges del Vendrell, cobrint…
L’Ajuntament de Torredembarra, a través de la Regidoria de Cultura, ha presentat aquest matí un nou cicle d’activitats musicals a…
El programa d’enguany inclou la companyia de circ inclusiu Mur que presenta l’espectacle “De tu a tu” en una funció…
Un motorista ha mort en un violent accident a la carretera C-63 al terme municipal d'Amer, a la Selva, on…
Esta web utiliza cookies.