Al servei de recollida porta a porta de residus s’hi han adherit ja 600 establiments comercials i de restauració. És un gran èxit, ja que representen el 95% dels negocis que s’han d’acollir a aquest sistema. I una contribució decisiva a l’estirada que el reciclatge ha fet al municipi en els darrers mesos, que frega ja la mitjana catalana.
Queden una trentena d’establiments refractaris a incorporar-s’hi, però s’hi estan fent un seguit de visites a càrrec dels educadors ambientals del servei municipal de recollida de residus.
Aquestes dades són el resultat de la decisió, arran de la municipalització del servei, de fer obligatori el porta a porta comercial i dels mitjans materials que l’Ajuntament ha posat en dansa per facilitar aquest sistema. Recordem que s’han adquirit més de 2.000 contenidors nous, així com nous vehicles més petits i menys molests. A més, s’ha creat una aplicació mòbil, “A quina hora passa”, per facilitar als establiments la recollida i s’ha realitzat una campanya d’educació ambiental específica per al sector.
El tinent d’alcalde d’Ecologia Urbana, Aron Marcos, explica: “Volem desenvolupar el porta a porta comercial al màxim, ja que, a banda dels mèrits propis d’aquest sistema de recollida, gràcies a ell hem aconseguit que la separació de residus hagi fet una gran estirada al municipi”.
Durant l’any 2021, el reciclatge es va disparar 8 punts en relació a 2020 i es va situar en el 42,04%. Tot fregant, la mitjana catalana, que va ser del 46,63%… “Durant aquest 2022 la tendència s’ha accelerat i podem assolir aquesta mitjana catalana, fins i tot superar-la. És un objectiu del tot realista”, diu Marcos.
L’èxit de la recollida comercial millora molt les xifres globals del municipi, ja que l’activitat comercial i turística genera moltes tones de residus. Incrementar la separació de residus, apunta el regidor, “és molt bo i no únicament per una raó mediambiental o de sostenibilitat, sinó també pel cost econòmic que significa no separar-los”.
L’Ajuntament vol recordar les penalitzacions que la fracció resta té quan arribar a l’abocador: “Com més tones de resta hi portes, més cara surt cada tona. Si ho anem canviant, l’estalvi que aconseguirem serà remarcable. Estalvi que podrà dedicar-se, per exemple, a millorar el propi servei”, subratlla Marcos.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, i el president de la Fundació “la Caixa” i president del Patronat del…
Dos pares de Castella-la Manxa han aconseguit recuperar al seu bebè després que Serveis Socials consideres que estava en "risc".…
La Generalitat de Catalunya donarà el tret de sortida a la celebració institucional de Sant Jordi el dia 22 d'abril…
Aquesta tarda, poc abans de les 20 hores, els Bombers de la Generalitat i la Guàrdia Urbana de Tarragona han…
Un dels majors problemes de les noves tecnologies són la quantitat d'estafes i pàgines fraudulentes que intenten robar dades i…
El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació fa efectiu aquest dijous, 17 d'abril, el pagament de 2.725.244 euros de tres…
Esta web utiliza cookies.