La Ciutat de Lleida

Una treballadora de Lleida estafa més de 90.000 € a l’empresa on treballava

La dona hauria fet multitud de compres personals i factures falses i demanen 4 anys i mig de presó per ella

L’Audiència de Lleida jutjarà el 5 de febrer una dona acusada d’estafar més de 90.000 euros a l’empresa lleidatana per la qual treballava, aprofitant que s’encarregava de contractar béns i serveis, d’aprovar factures de proveïdors i de signar rebuts i albarans.

Segons la Fiscalia, la dona s’hauria comprat amb diners de l’empresa una netejadora a vapor, telèfons mòbils o un televisor i hauria carregat despeses personals a la targeta d’empresa. A més, hauria facturat feines de manteniment que no consta que s’arribessin a fer i que havia contractat a una empresa del seu sogre i el seu marit. El ministeri públic li demana 4 anys i mig de presó per apropiació indeguda, una multa de 2.700 euros i la devolució dels diners presumptament defraudats.

Segons l’escrit d’acusació, la dona va treballar a l’empresa entre el 2008 i el setembre del 2020, i era la responsable d’encarregar i contractar béns i serveis, d’aprovar les factures dels proveïdors, i de signar les factures i albarans dels productes que li lliuraven. Sota aquesta condició, la dona hauria fet pagar a l’empresa diversos articles i productes que ella s’hauria quedat.

El ministeri públic detalla que la treballadora hauria emès factures per eines, aires condicionats, una netejadora a vapor, suports per a televisors, vuit telèfons mòbils, un pulsòmetre, un televisor, pantalles o mascaretes. Són articles que ella mateixa hauria anat a recollir o que li van lliurar a casa seva, i que l’empresa no va rebre mai. Fiscalia també l’acusa de carregar despeses personals a la targeta d’empresa.

Alhora, el ministeri fiscal sosté que la dona va emetre factures en benefici d’una societat que es va constituir el 2020 i que tenia el sogre com a administrador únic i el marit com a soci. En aquest cas, ella hauria aprovat pagaments de gairebé 14.000 euros per unes suposades feines de manteniment que no consta que s’arribessin a fer.

La Fiscalia ha xifrat en 91.573,69 euros el perjudici total per a l’empresa i sol·licita per a la dona una pena de 4 anys i mig de presó per un delicte d’apropiació indeguda. També reclama la imposició d’una pena de multa de nou mesos amb una quota diària de deu euros i el pagament d’una indemnització per a l’empresa equivalent als diners de què s’hauria apropiat.

Tags: Lleida
Melissa Redacció Grua

Missatges recents

El Museu d’Història de Tarragona canvia les d’entrades i impulsarà les visites a la Volta del Pallol

Des del Museu d’Història de Tarragona s’ha reformulat la visita a la Volta del Pallol on hi ha dos clars…

5 hores fa

Els concerts ‘Notes d’Estiu’ tornen a Tarragona amb el compositor Ramon Humet

Del 25 al 27 de juny se celebren tres concerts oberts al públic en l’edició 2025 de ‘Notes d’Estiu’, organitzat…

5 hores fa

Dos conductors ferits, un greu, en un xoc frontolateral entre dos vehicles

Durant la jornada d'avui, els Bombers de Ponferrada han atès un accident de trànsit entre dos vehicles que han patit…

5 hores fa

Els Bombers d’Andorra reben 30 trucades i fan 10 intervencions per les fortes pluges

Les fortes pluges caigudes aquest dilluns a la tarda han deixat inundat el carrer Baixada del Molí d'Andorra la Vella.…

6 hores fa

L’Iran contraataca i bombardeja la base militar dels Estats Units a Qatar

L’Iran ha atacat aquest dilluns la base militar dels Estats Units a Qatar com a resposta al bombardeig ordenat pel…

6 hores fa

Incendi mortal a la planta psiquiàtrica de l’hospital La Fe de València

Un pacient de l'hospital La Fe de València ha perdut la vida després de l'incendi que ha afectat a la…

6 hores fa

Esta web utiliza cookies.