Tàrrega implanta un nou servei d’acompanyament telefònic a persones que viuen el confinament en solitud

La Xarxa de Voluntariat s’encarregarà de la tasca, ajudant a fer front a situacions d’incertesa i angoixa

La Xarxa de Voluntariat de Tàrrega afegeix un nou servei al seu ventall d’accions solidàries durant el confinament: l’acompanyament telefònic a les persones que viuen soles. D’aquesta forma, es vol pal·liar la sensació d’incertesa i angoixa que pot provocar la crisi del coronavirus i que es pot agreujar encara més en situacions de solitud. Segons ha explicat avui l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú, el voluntariat farà un seguiment telefònic diari a persones de qualsevol edat que visquin soles i sol·licitin aquest servei. “Es tracta de tenir algú amb qui poder parlar i traslladar neguits i inquietuds per tot el que està passant”, ha manifestat l’alcaldessa. L’acompanyament telefònic pot por ser una eina terapèutica molt eficaç davant la llarga situació de confinament que ens toca viure”, ha afegit la primera edil.

Constituïda el passat 14 de març, tot just quan esclatà la crisi de la pandèmia, la Xarxa de Voluntariat de Tàrrega suma 210 persones amb ganes d’ajudar els col·lectius vulnerables. La tasca desinteressada dels voluntaris s’ha basat sobretot a fer arribar aliments i fàrmacs als domicilis per evitar de sortir de casa, especialment a la gent gran. Fins ara ja s’han realitzat més d’una cinquantena d’accions d’aquest tipus. Per acollir-se a aquest servei, a l’igual que per tenir l’acompanyament telefònic, cal posar-se en contacte amb la Policia Local (tel. 973 500 092). Les tasques són coordinades per la Policia Local, l’Ajuntament de Tàrrega, el Consell Comarcal de l’Urgell, el CAP i representants d’entitats que integren la xarxa de suport. També són moltes les persones voluntàries que s’han posat a disposició del Banc d’Aliments (Magatzem d’Aliments Solidaris) perquè la seva activitat no s’aturi. En aquest sentit, Alba Pijuan Vallverdú ha agraït una vegada més la tasca del voluntariat, que posa de manifest la solidaritat de la ciutadania targarina, com també han palesat les nombroses iniciatives altruistes per proveir material sanitari.

El nou servei de seguiment telefònic és una de les novetats que l’alcaldessa ha traslladat a tot l’arc consistorial (govern i oposició) en la reunió mantinguda avui per videoconferència. La primera edil també manté trobades per via telemàtica amb el comitè d’emergència constituït en el marc del Document Únic de Protecció Civil Municipal i amb la Federació de Municipis de Catalunya, ens del qual és vicepresidenta. D’altra banda, després que Tàrrega celebrés el passat 19 de març el seu primer Ple telemàtic, ara es posa fil a l’agulla per implantar la mateixa fórmula a les comissions informatives i les sessions de la Junta de Govern Local. La finalitat: evitar la paralització de l’administració municipal i adaptar el funcionament de l’ens a la nova realitat que dibuixa la pandèmia.

Val a dir que el passat 31 de març el Departament de Salut confirmà un total de 21 casos positius de coronavirus al municipi de Tàrrega. Ahir dimecres, un aplicatiu de la Generalitat de Catalunya elevava a 29 els positius a la capital de l’Urgell. Són dades que confirmen la necessitat de fer un confinament responsable i solidari per evitar la propagació del virus. L’Ajuntament de Tàrrega reitera la crida a extremar les mesures de precaució i seguir fil per randa les indicacions de les autoritats sanitàries.