El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Toni Segarra i Barreto, i el paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal Giné, han inaugurat avui un nou pas elevat situat a la zona del Polígon de Campllong, una actuació que permet eliminar el pas a nivell número 18 de la línia Lleida – La Pobla de Segur.
Els treballs, amb un pressupost d’1,5 milions d’euros, han tingut una durada d’11 mesos.
El paer en cap de Balaguer ha valorat el suport de Ferrocarrils de la Generalitat en donar noves oportunitats al Polígon Industrial Campllong amb aquest nou accés. D’altra banda, aquest nou accés millora la seguretat viària amb la supressió del pas a nivell i en millora les connexions amb les naus de l’antiga “Safyc” com també amb la futura autovia C-13.
La supressió del pas a nivell 18 ha consistit en la construcció d’un pas elevat de doble sentit i amb carrils de 3 metres d’amplada més vorals i s’ha suprimit l’actual camí del Molí en el seu encreuament amb la línia Lleida – La Pobla. El nou pas superior s’ha disposat mitjançant un pont de bigues de formigó armat de 60 metres de longitud i passa per sobre del Canal de Balaguer, de la via del tren i del vial d’entrada al polígon industrial. A fi de mantenir els accessos existents, s’ha realitzat l’entroncament del camí actual amb la Carretera de Vallfogona i s’ha executat un vial segregat, connectat al tronc principal, que permet l’accés al nou pas i dona servei a la zona industrial.
D’aquesta manera, l’actuació permet mantenir la permeabilitat actual de connexió amb les indústries i els camps existents, tot millorant la seguretat de les persones que circulin per l’entorn.
Ferrocarrils i la Paeria de Balaguer també han signat un conveni de col·laboració per a la supressió d’un altre pas a nivell, el 19, mitjançant la construcció d’un pas superior per accedir també al Polígon de Campllong, en aquest cas pel camí de Torreblanca. El nou pas se situarà a uns 70 metres de l’actual i estarà enfrontat al pont existent sobre el Canal de Balaguer, habilitant un traçat rectilini fins a enllaçar amb el camí de Vallfogona a Balaguer. D’aquesta manera, millorarà notablement la seguretat del mateix camí d’accés respecte al traçat actual, que compta amb dues corbes a 90 graus sense visibilitat. El pressupost d’aquesta actuació és d’1,4 milions d’euros i està previst que surti a licitació el darrer trimestre d’aquest any.
Eliminació progressiva de passos a nivell
Ferrocarrils segueix una política per a la progressiva eliminació de tots els passos a nivell de la xarxa mitjançant els processos de negociació oportuns amb els municipis afectats i els titulars dels passos. L’objectiu de la companyia és eliminar el risc que suposen tant per a l’explotació ferroviària com viària i millorar així la seguretat de les persones usuàries.