Les obres del Museu d’Art de Lleida s’iniciaran el 4 de desembre

Avatar photo

El paer en cap aprofita la inauguració de quatre exposicions a la Panera per comunicar que les obres d’urbanització de l’entorn del Centre d’Art està previst que comencin al març

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha inaugurat aquest dissabte al migdia les quatre exposicions que es podran contemplar al Centre d’Art la Panera aquesta tardor. Un acte en què ha estat acompanyat per la tinent d’alcalde Montse Parra i la directora del Centre d’Art, Cèlia del Diego, així com dels comissaris de les exposicions i dels artistes que exposen les seves creacions, i que ha aprofitat per anunciar les dates d’inici de les obres del Museu d’Art de Lleida, a l’edifici de l’antiga Audiència Provincial, i de la urbanització de l’entorn de la Panera.

El paer en cap ha manifestat la seva felicitat de poder comunicar que el 4 de desembre iniciaran les obres del Museu d’Art de Lleida, alhora que confia que aquestes s’executin a bon ritme i dins dels terminis previstos, ja que està previst que es materialitzin en dos anys. “D’aquesta manera, podrem veure realitzat el vell somni de dotar d’una seu definitiva al Museu Morera, cent anys després de la seva creació”, ha dit.

Tot seguit, l’alcalde també ha concretat pel mes de març l’inici de les obres d’urbanització de l’entorn de la Panera. Un projecte que ha qualificat de gran oportunitat pel Centre d’Art i pels artistes que hi exposin les seves creacions, ja que significarà la integració i obertura de la Panera a la ciutat.

Fèlix Larrosa ha recordat també l’homenatge que aquesta darrera setmana s’ha fet a la Petite Galerie i a Jaume Magre i Roser Farran, els seus creadors i mantenidors, alhora que ha comparat aquella experiència amb la Panera. “La Petit Galerie va ser un racó on l’art d’avantguarda era un crit que reclamava la llibertat. Avui, la Panera en certa forma ens ho recorda i es fa hereva, perquè és un espai de provocació, on l’artista pot expressar la seva plenitud en llibertat. Per tant, està donant continuïtat a aquella iniciativa”. En aquest sentit, el paer en cap ha dit que la Panera “és una plataforma pública d’exposició i a disposició dels artistes de Lleida i el territori”.

El paer en cap ha finalitzat la seva intervenció, convidant al públic assistent a gaudir de les exposicions, “que són provocadores i faran reflexionar, perquè després individualment cadascú tregui les seves interpretacions”.

El Centre d’Art La Panera ha estrenat aquest migdia quatre exposicions: una individual d’Itziar Okariz, que ha protagonitzat després de la inauguració una performance; una altra de col·lectiva, que s’emmarca en el Projecte Javelina, amb cinc artistes de les terres de Lleida; una tercera, que es tracta d’una instal·lació sonora de Pau Elias, vinculada a l’espai de la miniPanera, i una darrera al centre de documentació sobre les darreres quatre publicacions editades conjuntament amb la Sala d’Art Jove.

L’exposició d’Itziar Okariz, artista que va estar present a la darrera Biennal d’Art, aconsegueix introduir-se al debat públic qüestionant normatives al voltant del llenguatge i la producció de signes que ens defineixen com a subjectes.

Okariz, una reconeguda artista del País Basc, representarà Espanya a la Biennal de Venècia de 2019 juntament amb Sergio Prego, la participació dels quals serà comissariada per Peio Agirre (el qual el mes de febrer passat també va comissariar la mostra de Juan Pérez Agirregoikoa a La Panera).

“Els Marges. Produccions afectives, polítiques i estètiques dins i fora d’un territori” és el títol de l’exposició col·lectiva de cinc artistes de terres de Lleida: Albert Bayona, Martín Llavaneras, Agnes Pe, Antoni Pinent i Bárbara Sánchez Barroso. Aquesta exposició s’emmarca dins el Projecte Javelina, que és un projecte a mig-llarg termini que té l’objectiu de reforçar l’escena de l’art emergent o en vies de consolidació del context local lleidatà. Un arxiu que com el seu nom indica apunta a llençar, a propulsar artistes locals i relacionar-los amb el context tant local com nacional mitjançant diferents activitats professionals, de visibilització, de formació i d’assessorament.

Pau Elias és l’autor de la instal·lació sonora per a públic familiar que ha quedat instal·lada a la miniPanera. “Sons d’aigua” és el nom que ha donat a l’exposició aquest músic lleidatà especialitzat en pedagogia del llenguatge i educació musical. Els menuts poden experimentar els diferents sons, a través d’unes ampolles de vidre de diferents dimensions i colors.

La darrera de les propostes del Centre d’Art, totes elles podran contemplar-se fins al febrer, tret de la d’Okariz, que es clourà el 6 de gener, és la del centre de documentació, on hi ha les quatre publicacions editades conjuntament amb la Sala d’Art Jove i seleccionades a través de la convocatòria anual que es fa des de Joventut de la Generalitat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La SGAE renova la seva imatge amb 35 socis que integraran una nova Junta Directiva

Notícia següent

La Crida es proclama com un “moviment polític”, sense renunciar a “cap via pacífica”

Notícies relacionades