Lleida

Turisme de Lleida es prepara per dedicar-se exclusivament a la promoció turística de la marca Lleida

L’ens de promoció turística aposta per centrar-se i reforçar-se tècnicament en màrqueting i promoció

El Consell Rector de Turisme de Lleida va aprovar ahir, per unanimitat de tots els representants del grups polítics, que s’iniciï l’expedient que ha de culminar en la dissolució de l’ens de promoció turística de La Paeria com a organisme autònom.

La dissolució no afecta el personal, ni la ubicació de l’ens, al carrer Major de Lleida, i es planteja per poder-se centrar i reforçar el vessant tècnic de turisme en els àmbits de promoció, màrqueting, dinamització turística, digitalització o recuperar el partenariat  amb els principals agents socioeconòmics de Lleida.   

Amb la dissolució, seran exclusivament la gestió administrativa i de recursos humans les àrees que es vincularan a l’estructura pròpia de la Paeria.

Turisme de Lleida es va crear com a organisme autònom de caràcter comercial i de serveis per acord del Ple del dia 24 de setembre de 1993, amb la finalitat de regular en règim de gestió directa i mitjançant un ens amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, la promoció de Lleida en general i especialment el foment del turisme i la comercialització dels productes turístics. Aquests estatuts i la seva regulació era coherent amb la normativa vigent en aquell moment.

Posteriorment, any 2008, els canvis normatius van obligar a transformar en un organisme autònom al que se li aplica tota la mateixa normativa que a l’Ajuntament de Lleida, fet que va implicar una pèrdua d’agilitar i autonomia en la tramitació.

Sobre aquesta base, i atenent als principis d’optimització de recursos, es dissol l’organisme amb la voluntat de desvincular-ne tot allò que és purament gestió, que ara assumirà completament Paeria, i facilitar i reforçar, per tant, l’estratègia i l’equip en temes de màrqueting i promoció.

S’inicia doncs un procés perquè partir del dia 1 de gener, amb la dissolució de l’organisme autònom Turisme de Lleida, l’àrea de promoció turística de l’Ajuntament de Lleida es podrà centrar crucialment en:

  • Promoure la presència activa de la Corporació en el mercat turístic, promoure la coordinació dels sectors interessats en el foment del turisme de la ciutat i fomentar la comercialització dels productes turístics de Lleida: Lleida com a marca turística.
  • Promoure i gestionar els serveis turístics d’informació i dinamització turística i realitzar i estimular tot tipus d’activitats, que suposin un enriquiment del temps de lleure.
  • Impulsar la creació, millora i protecció dels productes turístics de la ciutat de Lleida en concordança amb l’objectiu de Destinació Turística Intel·ligent i en línia amb la digitalització del sector i les oportunitats de la IA en matèria de promoció turística.
  • Gestionar i explotar equipaments, establiments i altres productes i recursos turístics de l’Ajuntament de Lleida i participar en la gestió d’aquells que siguin titularitat d’altres ens públics o privats.
  • Promoure l’oferta turística de la ciutat de Lleida i recuperar el partenariat i per tant, la interacció amb els principals agents i sectors de l’àmbit turístic.
Daniel Redaccio Hurtado

Missatges recents

Sabadell torna a obrir les fonts ornamentals

Avui es posen en marxa part de les fonts ornamentals de Sabadell, que la ciutat ha pogut recuperar un cop…

4 hores fa

El Nàstic inicia una campanya de descomptes per omplir el Nou Estadi a l’últim partit de lliga

El Nàstic de Tarragona ha estat el focus de la polèmica aquesta setmana amb la sorpresiva destitució de Dani Vidal.…

4 hores fa

2 detinguts i més de 50 identificats a Lleida en el dispositiu contra la multireincidència

Una quarantena d'agents dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Lleida han detingut aquest divendres almenys dues persones i…

4 hores fa

Badalona inverteix 4 MEUR per reformar el camp de futbol de Pomar

L’Ajuntament de Badalona invertirà aproximadament 4 milions d’euros per fer una reforma integral del camp de futbol de Pomar. Aquesta…

4 hores fa

Augmenten els detinguts en el dispositiu contra la reincidència al Camp de Tarragona

El macrodispositiu contra la reincidència fet a les principals poblacions del Camp de Tarragona s'ha saldat amb almenys deu detinguts.…

4 hores fa

Altafulla escolta ofertes per executar els projectes de la Plaça dels Vents i l’Oficina de Turisme

L’Ajuntament d’Altafulla ha fet públic l’anunci de licitació del contracte d’obres per a l’execució del projecte d’urbanització de la Plaça…

4 hores fa

Esta web utiliza cookies.