“No només jo, hi ha altres passatgers, la companyia assegura que ha notificat a tothom però el que està clar és que els que estem aquí no hem estat notificats”. Així ho ha assegurat el David, que també ha explicat que en el seu cas, ha adquirit el vol a Londres en una central de compres. “El motiu de no haver rebut la notificació podria ser aquest, però no està justificat perquè tant la companyia com la central de compres tenen les meves dades i el meu contacte”, aclareix Ruiz. “Aquí els mateixos usuaris estem buscant les nostres alternatives, jo estic pensant si marxar en tren a Saragossa i volar aquesta tarda des d’allà o esperar aquí al vol de Palma i connectar des d’allà amb Londres”, ha explicat aquest usuari. “És el primer cop que em cancel·len un vol i que volo des d’Alguaire”, ha explicat. Ruiz també ha opinat que han “trobat a faltar molt l’atenció a l’usuari” perquè “no hi ha ningú” per informar. A més, ha afegit que Alguaire “no ofereix moltes garanties a l’usuari”. “Probablement sí que l’ofereix a les companyies aèries i tingui la tecnologia necessària per volar, però com a usuari d’aeroports, li falta bastant”, ha matisat.
Una parella que també volava aquest diumenge a Londres ha rebut la notificació de la companyia sobre la cancel·lació però en cap cas se’ls ha dit quina era l’hora del transport alternatiu per viatjar a l’Aeroport de Reus des d’Alguaire.
Un altre ha estat el cas de la Mercè Cortina, que viatjava a Londres-Stansted amb la família: “Hem arribat aquí i hem sabut que el vol estava cancel·lat”. La Mercè ha reconegut que sí que havia rebut la notificació de la companyia però tard. “La vam rebre ahir a les nou de la nit, nosaltres tenim un bebè, i a aquella hora ja dormim”, ha explicat. Aquesta usuària també ha afegit que “tot i haver rebut el missatge, és cert que des d’ahir a les nou no hi ha massa marge de maniobra perquè és una mica tard”.
La Mercè explica que la companyia els ha donat l’opció de buscar altres vols des d’altres aeroports o esperar al vol del proper diumenge 6 de gener. “El pitjor per nosaltres ha estat perdre els bitllets de trens des de Londres a casa, a Lester, que ens han costat 100 lliures per persona”, molt més cars, assegura, que els mateixos vols d’Alguaire a Londres. “Ara anirem a casa, desfarem les maletes, i obrirem l’ordinador per buscar vols per avui o demà”, ha decidit la Mercè juntament amb la seva família.
El vol que sí que va aterrar diumenge passat va ser el de la companyia Air Nostrum procedent de Palma de Mallorca, i tot apunta que aquest diumenge també serà l’únic que operi. De moment, només el primer cap de setmana, el del 16 de desembre, van arribar els vols procedents d’Anglaterra a l’aeroport lleidatà i està previst que el 3 de febrer arribin vols provinents de Suècia. Diumenge que ve, dia de Reis, s’espera que puguin aterrar els vols fins ara desviats a Reus per la boira.