Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Neix la nova Agenda de Lleida, amb l’app Sharify

Avatar photo

Lleida, de la mà de l’emprenedora Gemma Prenafeta, és la primera ciutat on entra en funcionament una nova app que mostra sobre el plànol totes les propostes culturals, esportives i d’oci

Lleida estrena un nou model d’agenda de la ciutat a través de l’app Sharify impulsada per la jove emprenedora lleidatana Gemma Prenafeta.

L’aplicació permet consultar sobre el plànol de Lleida les activitats lúdiques, d’oci, culturals o esportives, entre altres, que tenen lloc a la ciutat. Així mateix, qualsevol entitat o persona pot introduir noves propostes que estiguin obertes a la participació. Sharify fa possible que els usuaris també formin part de l’agenda de cada barri, ja que poden col·laborar, apuntar-se i comunicar-se amb altres assistents.

Què passa ara a la ciutat?

La jove empresa lleidatana Sharify és la primera startup tecnològica en implementar la real-time data a través d’un mapa per aconseguir que l’usuari trobi resposta immediata a la pregunta “què passa ara a la ciutat”.

L’alcalde Fèlix Larrosa ha presidit la presentació d’aquesta aplicació d’agenda que té el suport de l’Ajuntament de Lleida. L’app ha estat possible gràcies al recolzament dels inversors Carles Giribet i David Mansa, que també han estat presents en la roda de premsa, juntament amb la creadora de l’app, el director del Parc Científic i Tecnològic, Miquel Aran, i el tinent d’alcalde Rafael Peris.

El paer en cap ha felicitat Gemma Prenafeta per la seva iniciativa i ha destacat la importància de què noves idees i propostes de joves talents rebin el suport d’inversors i d’administracions com la Paeria, com en aquest cas. També ha subratllat l’aposta de l’Ajuntament per retenir aquest talent i per generar noves oportunitats per a Lleida. Ha recordat la recent posada en marxa de l’oficina Invest in Lleida, per a captar noves inversions a la ciutat.

La creadora de l’app ha posat en relleu que aquesta aplicació confirma que a Lleida s’organitzen moltes propostes i convida a posar en comú i activar la participació en tota aquesta activitat.

Compartir l’art, l’esport i la cultura de les ciutats

L’objectiu de Sharify és exportar aquest model de mapa en viu de la ciutat arreu del món i fer-ho recuperant el que la paraula share vol dir: compartir. Però la idea no és compartir tweets, posts i likes, sinó compartir l’art, l’esport i la cultura de les ciutats.

L’aplicació ja està disponible a App Store i a Googleplay. Gemma Prenafeta ha explicat que aquesta agenda ha estat funcionant de manera pilot a Barcelona i que ha rebut 1.000 visualitzacions diàries. Lleida és, però, la primera ciutat on l’agenda es posa formalment en marxa, amb la voluntat d’estendre aquesta aplicació a municipis d’arreu. “Volem crear un referent, agafar Lleida com a referent de ciutat connectada i poder exportar aquest model a qualsevol ciutat del món”, ha assenyalat.

A banda de l’agenda que s’estrena a Lleida, l’altra branca de Sharify és la social, que permet proposar i compartir activitats i propostes entre usuaris. Aquesta, ja està funcionant arreu del món.

La idea de Sharify va néixer quan Gemma Prenafeta va anar a treballar a Londres i es va adonar que, tot i haver-hi infinitat d’”agendes culturals”, no existia la manera de respondre al moment a la pregunta “què passa aquí i ara?” A partir d’aquí va sorgir la iniciativa de crear un “Google Maps” en viu on poder saber i compartir els actes de ciutat.

Com funciona Sharify?

Sharify descobreix el que està passant a la ciutat a través d’un mapa en viu. Permet compartir propostes en solament tres clics -què, quan i on- i comunicar-se per xat amb les persones que s’han unit a l’esdeveniment.

El sistema de xat que utilitza és integrat i no requereix donar telèfons de contacte.

Les fites de Sharify

Amb menys d’un any de vida, Sharify compta amb més de 10.000 usuaris a la plataforma i més de 1.000 visualitzacions diàries d’activitat.

L’equip del projecte ha estat premiat amb el tercer premi de millor Startup de Turisme de Barcelona pel CETT, finalista al fòrum d’Inversió d’Acció 10, Netmentora 2018 i ha estat participada per ENISA Jóvenes Emprendedores 2019.

Arran de l’experiència pilot a Barcelona, s’ha comprovat que el 85% dels usuaris de Sharify tenen entre 18 i 30 anys. La meitat són estrangers.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sant Pere de Ribes organitza un concurs fotogràfic en motiu dels Indians

Notícia següent

Tarragona gaudirà de Sant Jordi amb 202 parades al carrer

Notícies relacionades