La plaça de la Catedral ha acollit per segon any consecutiu l’Slow Shop Market, un mercat creat per promoure el comerç de proximitat, la sostenibilitat econòmica de la ciutat i la humanització dels barris, en el qual també s’han desenvolupat tot un conjunt d’activitats lúdiques per als assistents, com contacontes pels petits, taller per aprendre a teixir amb les mans, taula de jocs, composicions florals, barra de cerveses i música, a més de ballades de swing, entre altres.
El en cap, Fèlix Larrosa, i el tinent d’alcalde i regidor de Comerç, Rafael Peris, han visitat el mercat i han saludat els promotors i paradistes, tot encoratjant-los per la iniciativa. Es tracta d’un mercat que vol visualitzar aquells comerços i empreses de serveis que busquen la diferenciació mitjançant els valors, la proximitat, l’originalitat i la singularitat amb l’objectiu de potenciar el comerç i l’economia local.
Els socis que formem part de l’Slow Shop són negocis no franquiciats, veïns de Lleida que competeixen amb les grans cadenes amb creativitat i originalitat, per tal d’aportar un valor afegit i un servei proper als nostres clients.
Al llarg de tot el dia, s’han dut a terme un tast dels productes i serveis amb singularitat i creativitat, per tal que els visitants poguessin gaudir d’una experiència positiva i fomentar més la relació client-comerç.
El primer any l’Slow Shop Market va tenir molt bona acollida entre els assistents i els clients van poder gaudir d’activitats com una desfilada al carrer, una xocolatada, música, entre d’altres.
Aquest segon any, s’ha volgut anar més enllà i que els assistents formessin part dels comerços, aprenguessin tècniques i participessin activament en aquest projecte de comerç i ciutat, en definitiva, que el coneguessin d’una forma més propera.