Els transportistes de Lleida alerten del tancament d’empreses per les restriccions de camions a l’N-240

Avatar photo

Asseguren que els costos mensuals per haver de passar per l'AP-2 s'aproximen als 400 euros i el subdelegat del govern espanyol aposta per una solució consensuada

L’Associació Provincial Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera de Lleida (Asotrans) ha alertat que la prohibició de circular camions a l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc genera costos mensuals de fins a 400 euros per camió que en algunes empreses podrien arribar a comportar el tancament. La secretària de l’associació, Sílvia Llobet, ha assegurat que un 80% de les empreses de transports de la demarcació fan servir aquesta ruta per anar al Port de Tarragona i ara han de passar obligatòriament per l’AP-2. Els transportistes s’han reunit aquest dijous amb el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, que ha apostat per trobar una solució consensuada a la problemàtica i al mateix temps ha denunciat la manca d’inversió en infraestructures per part dels governs els darrers anys. Així mateix, ha posat com a exemple que a l’Aragó, la bonificació pels camioners és del 100% ja que s’assumeix a parts iguals entre el Ministeri de Foment i la Diputació provincial.
Després de la reunió amb el subdelegat del govern espanyol a Lleida, Silvia Llobet ha remarcat que els transportistes es consideren els més ”perjudicats” per la mesura implantada a principis de mes que desvia el trànsit de camions de les carreteres N-340 i N-240 a l’AP-2. En el cas de Lleida, l’afectació és al tram de l’N-240 i segons Llobet repercuteix en un 80% de les empreses de transport de Lleida. Han calculat uns costos mensuals de 400 euros per camió, que ”difícilment els podem traslladar als clients” i com que són recorreguts molt curts ”l’increment de costos els ha d’assumir el transportista, majoritàriament”. Això, ocasionarà ”empreses que hagin de tancar per no poder assumir l’increment de costos”, ha sentenciat.

Pels transportistes, el terme ”prohibició” no s’hauria d’haver emprat mai ja que les carretes ”les hem pagat tots els ciutadans i el sector ja paga prou impostos a nivell de carburants com perquè ens excloguin”. Segons Llobet, l’N-240 és la ”via natural” cap a Tarragona i els transportistes no estan disposats a acceptar que hagin de pagar el cost de l’autopista. És per això, que reivindiquen mesures com les que hi ha en el tram de Fraga a Alfajarín, on la bonificació és del 75% i el traspàs a l’autopista és voluntari.

José Crespín ha reconegut les complicacions sorgides arrel de la mesura i ha lamentat que ara es paguin les ”conseqüències d’uns governs que no han invertit en infraestructures a la nostra demarcació”. Per contra, ha dit que també cal tenir en compte les reclamacions del territori per alliberar de camions l’N-240 i rebaixar així l’elevat índex de sinistralitat. És per això que ha apostat per seure ”tots plegats al voltant d’una taula per trobar una solució” com per exemple, el desdoblament de la via entre les Borges Blanques i Lleida. Així mateix, també ha posat com a exemple que a altres punts, com a l’Aragó, Ministeri de Foment i Diputació provincial assumeixen els costos de la bonificació a parts iguals i els transportistes no es veuen perjudicats.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La URV registra un increment d’alumnes de grau i màster matriculats per al nou curs universitari

Notícia següent

3.620 alumnes han començat el curs escolar 2018-2019 als centres educatius de Calafell

Notícies relacionades