El Consell Rector de Turisme de Lleida es fixa recuperar l’Horta i la sostenibilitat en la promoció turística

El pressupost per a la promoció de Lleida és d’un milió d’euros per al 2020

Consell Rector de Turisme, aquest divendres, a la Paeria. Foto: Cedida

El tinent d’alcalde i president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha remarcat la seva intenció que el consell “sigui una eina útil de comunicació i de treball, basada en la transparència i les propostes constructives”. A més, ha demanat als consellers i les conselleres que siguin “proactius i que ens plantegeu propostes i iniciatives que ens serveixin per promocionar més i millor la ciutat”.

La d’avui ha estat la primera reunió del consell rector de Turisme de Lleida, que ha servit per explicar als seus membres com es distribueix el milió d’euros que es destina a les diferents àrees encarregades de la promoció de Lleida. A la reunió, s’ha posat de manifest el ritme ascendent del nombre de persones visitants que passen per l’Oficina Municipal de Turisme, al carrer Major, que enguany es concreta en 27.594 persones, fins el mes de setembre.

Cerdà ha explicat que la motivació principal d’aquests visitants és conèixer el patrimoni i complementar-ho amb la gastronomia i oferta cultural. També augmenta fins a 250 els grups de persones que han fet les visites guiades que ofereix Turisme de Lleida. De fet, s’ha consolidat el programa amb 120 visites per descobrir Lleida. El tinent d’alcalde ha explicat que en aquests moments “cal destacar l’èxit de la ruta fixa dels diumenges, la “City tour per Lleida”, que transcorre per l’eix Comercial i el centre Històric i que finalitza a dalt de Turó de la Seu Vella. Una de les vies de comercialització de la proposta és CIVITATIS que, “ara mateix, és la companyia líder en comercialització de visites guiades arreu del món”, ha afegit. Un total de 495 persones han fet el recorregut, incorporat al març al programa d’activitats.

En clau telemàtica, s’ha explicat que aquest 2019 més de cent-tres mil persones han consultat la pàgina web de Turisme de Lleida i en la suma de les diferents xarxes socials es compta amb més de cinquanta mil followers. Enguany han visitat Lleida 28 bloggers del sector turístic.

En un altre àmbit, s’ha exposat la celebració, de cara a l’any vinent, del 900 aniversari de la Fundació de l’ordre del Temple del Castell de Gardeny. Un dels punts que es treballarà serà la vinculació històrica dels templers i l’horta de Lleida. En aquest sentit, el president de Turisme de Lleida ha insistit en “donar prioritat al turisme sostenible en diferents formes. “Començarem amb aquest vincle necessari i evident entre Horta i Turisme, però implementarem en criteri de sostenibilitat en tota la resta de tipologies turístiques que treballem”, ha dit.

En clau de turisme de negocis, Cerdà ha explicat que Lleida forma part de les dues xarxes de ciutats més importants a nivell de Turisme de negocis, l’Spain Convention Bureau i el Catalunya Convention Bureau, amb les quals es participa en accions de promoció i comercialització. El 2019 s’han presentat 11 candidatures a congressos i que per al 2020, 2021 i 2022 ja hi ha una dotzena de congressos i jornades compromesos que es realitzaran a Lleida.

El nou consell rector de Turisme de Lleida, que presideix Cerdà, està conformat per les conselleres Laura Sánchez, Regina Cairol, Begoña Iglesias, Carme Valls, Ángeles Ribes i Maria Carmen García i pels consellers David Melé, Ignasi Amor, Carles Vernet, Genís Calvo i José Reñé.