Mig centenar de persones, entre elles, productors i empreses de l’Horta, han participat en una jornada per impulsar la Marca Horta
La Llotja de Lleida va acollir ahir a la tarda una jornada de participació i debat de la marca Horta de Lleida impulsada per les regidories d’Agenda Urbana i Espai Agrari i de Sostenibilitat amb l’objectiu de consensuar amb els agents implicats les línies de treball per continuar impulsant el valor d’aquest pulmó verd de Lleida i els productes alimentaris de qualitat i proximitat que s’hi cultiven. La sessió de treball va comptar amb la participació de mig centenar de persones, la majoria, inscrites a la marca. La 1a tinenta d’alcalde i responsable de l’àrea, Begoña Iglesias, els hi va agraïr la seva tasca i els va demanar col·laboració per reforçar la Marca Horta de Lleida, que ja té amb 33 inscrits, entre productors, empreses de transformació i d’educació ambiental i punts de venda.
En la benvinguda de la jornada, Iglesias va remarcar que “l’Horta és molt més que producció alimentària” i va afirmar que “la millor manera de preservar aquest patrimoni és garantir-ne la viabilitat econòmica”.
Iglesias va recordar que des de la Paeria s’han posat en marxa diverses iniciatives en aquest sentit com la incorporació de productes de la Marca Horta i de proximitat a la licitació dels menjadors de les llars d’infants, l’actualització del reglament i la constitució de la Comissió de Gestió de la Marca, la senyalització dels punts de venda als mercats, la creació del festival L’Art a l’Horta i l’adhesió al projecte Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025, per donar a conèixer els productes i la gastronomia de Lleida. Una altra iniciativa ha estat la instal·lació d’una vitrina amb productes de l’Horta en espais amb gran afluència de turistes com la mateixa Llotja, la Seu Vella i el Museu Morera, un dels punts de l’acord pressupostari amb el grup de Junts per Lleida.
Així mateix, s’han implicat diferents departaments municipals, com mercats, turisme, salut i cultura i s’han iniciat col·laboracions amb entitats de referència com l’IRTA, l’Escola de Capacitació Agrària (ECA), la Universitat de Lleida i el Departament d’Agricultura Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat.
L’objectiu de la trobada és crear un espai de participació i recollir idees i propostes per potenciar l’impacte de la marca. En concret, s’han destacat tres línies de treball: la marca Horta de Lleida com a element de diferenciació, valor afegit i de generació d’identitat; la marca com a projecte col·lectiu; i la reducció de l’impacte ambiental, fruit de l’impuls de la venda de proximitat. De cara al futur, es proposa buscar noves adhesions a la marca, fer campanyes adreçades a la ciutadania per donar-la a conèixer i definir els elements de visualització. Per posar en comú les propostes, durant la trobada va fer-se una dinàmica amb els i les assistents, una participació que s’espera que es repeteixi en futures sessions de treball.
També van participar en la jornada els regidors i les regidores Violant Cervera, David Melé, Marta Tristany i Josep Roca.
Des del Museu d’Història de Tarragona s’ha reformulat la visita a la Volta del Pallol on hi ha dos clars…
Del 25 al 27 de juny se celebren tres concerts oberts al públic en l’edició 2025 de ‘Notes d’Estiu’, organitzat…
Durant la jornada d'avui, els Bombers de Ponferrada han atès un accident de trànsit entre dos vehicles que han patit…
Les fortes pluges caigudes aquest dilluns a la tarda han deixat inundat el carrer Baixada del Molí d'Andorra la Vella.…
L’Iran ha atacat aquest dilluns la base militar dels Estats Units a Qatar com a resposta al bombardeig ordenat pel…
Un pacient de l'hospital La Fe de València ha perdut la vida després de l'incendi que ha afectat a la…
Esta web utiliza cookies.