Una iniciativa de l’Associació de Productors de l’Horta de Lleida per incentivar la innovació en el sector, la compra de productes de km0 i la seva difusió
El diputat de Cooperació Municipal, Acció Territorial i Medi Ambient, Fermí Masot; el president de l’Associació de Productors de l’Horta de Lleida, Francesc Rosselló, i el secretari de l’Associació, Joan Pifarré, van presentar ahir el catàleg de Productors de l’Horta de Lleida, amb el qual volen visualitzar els productors de proximitat de l’horta lleidatana i posar èmfasi en l’organització d’activitats comercials, culturals i agràries per donar a conèixer els productes que produeixen.
L’acte —que va celebrar-se a la Sala Polivalent del Palau de la Diputació— va comptar amb l’assistència del vicepresident de la Diputació, Agustí Jiménez; el subdelegat del Govern espanyol, José Crespín; dels productors que participen en aquest projecte, i de representants dels grups polítics de la Paeria.
Fermí Masot va destacar que “és important treballar conjuntament amb totes les institucions i donar visibilitat als productes de la nostra demarcació i de la nostra terra. Aquesta és una iniciativa que aposta per la difusió dels nostres productes i la seva comercialització, la promoció de l’Horta de Lleida i un motiu més per estar orgullosos d’on venim i del que som”.
I va afegir que “la promoció dels productes de l’Horta de Lleida fa del nostre territori un lloc molt més saludable, incentivant d’aquesta manera el consum d’aliments com la fruita o la verdura i fent valdre la nostra producció com a territori agroalimentari que som”.
Francesc Rosselló va expressar la seva convicció que els productors de Lleida tenen bona salut. “En aquests moments som una vintena de productors. Tots són empreses familiars, en què no només hi ha els padrins, sinó també els nets, la qual cosa assegura el compromís i el relleu generacional”. A més, va dir que la producció que es fa a Lleida és de molt bona qualitat.
L’objectiu final és promocionar i potenciar els productes de proximitat, de qualitat i sabor i en benefici d’una economia circular. A més, aquesta iniciativa ha d’ajudar els productors de Lleida a promocionar i comercialitzar els seus productes; a incentivar la innovació en el sector, la compra de productes de km0 i la seva difusió.
El catàleg —que compta amb el suport de la Diputació de Lleida— conté informació de contacte dels onze productors que participen en el projecte. Així, formen part d’aquesta iniciativa les empreses: Aromes de Rosselló, Garreta (meat & organic fruit), Granja Pifarré, Fruites i Calçots Andreu, Fruites i Verdures ‘Del tros a la llar’, Fruita Blanch, Codi 0, Celler de Sanui, l’Oliverar de Sanui, Aragonès Grup i Balué Fruits.
L’Associació de Productors de l’Horta de Lleida està formada per una vintena de productors que l’any 2019 van decidir unir-se per tal d’agrupar l’oferta agrària de l’horta lleidatana vinculada a empreses familiars arrelades al territori, dels quals una dotzena “són els que van més al mercat i produeixen productes elaborats”, segons paraules de Rosselló, i que són els que formen part del catàleg.
L’associació també està estudiant la creació d’una pàgina web que complementi aquesta i d’altres informacions relatives als productes de l’Horta de Lleida.
Els Jardins de Santa Clotilde (Lloret de Mar) i el Jardí Botànic Marimurtra (Blanes) han presentat aquest matí el conveni…
La Diputació de Tarragona ha obert una nova convocatòria d’ajuts per a microempreses i professionals autònoms del sector de la…
La Colla Jove de Tarragona ha anunciat aquesta tarda una nova incorporació al Seguici Popular de Tarragona, l'Índiu i la…
Un total de 194 alumnes de la Seu d’Urgell, Puigcerdà i el Principat d’Andorra de segon curs de batxillerat, estan…
Diversos episodis de retencions en les carreteres es viuen durant la tarda d'aquest dilluns després del pont de la segona…
Uns 241.000 vehicles, el 80,3% dels 300.000 que el Servei Català de Trànsit (SCT) preveu que tornin a l'àrea de…
Esta web utiliza cookies.