D’entrada, pel que fa al sector del comerç, el grup socialista a la Paeria proposa impulsar un Pla d’Innovació de Comerç de Proximitat basat en la innovació de les relacions entre comerç i client, establint per exemple eines com els ‘Market Place’ (espai virtual de compres).
En aquest sentit, des del PSC aposten per la implementació de les tecnologies TIC per a la digitalització de les empreses, creant nous models cooperatius i un nou model de distribució “que afavoreixi incentius per tal de ser situar en primer terme els valors mediambientals, tant d’equipaments com d’àrees comercials de la ciutat”. Un exemple seria la creació d’un ‘MarketPlace’ territorial per al comerç i productes km0, per zones comercials, per sectors i amb categoritzacions específiques per als mercats municipals i la producció de proximitat.
Una altra de les propostes planteja accelerar processos per a atorgar microcrèdits per a la formació d’empresaris i joves emprenedors per tal que modernitzin i adaptin els seus negocis en termes digitals. El grup socialista considera que “cal rellançar l’Oficina d’Atraccció d’Inversions i agilitzar els fons d’inversió de GlobalLleida”.
Estudi vianalització espai públic
Davant les reestriccions d’aforament amb motiu de la crisi del coronavirus, el PSC proposa “deixar en suspens” l’ordenança municipal de via pública “a fi que es permeti ampliar l’ocupació d’espai públic per facilitar l’aforament de les terrasses”. Això inclouria analitzar la vianalització d’espai de la ciutat per afavorir activitats comercials i de l’hostaleria.